2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
ادموند بزیک: پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ و جام حذفی است

ادموند بزیک: پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ و جام حذفی است

بازی کردن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس به هیچ وجه آسان نیست. بخصوص برای مهاجمانش که هواداران در هر شرایطی انتظار گلزنی دارند. وقتی توقع از بازیکن زیاد شود، روی تمرکز وی تأثیر می‌گذارد.

دوات آنلاین -از شروع لیگ بیستم اصلی‌ترین مشکل پرسپولیس در خط حمله و گل نزنی مهاجمان این تیم بود اما حالا با به خدمت گرفتن مهدی ترابی، شهریار مغانلو و بازگشت آل‌کثیر در کمتر از یک ماه آینده تیم کامل‌تری خواهند شد. روزنامه ایران ورزشی به همین بهانه با ادموند بزیک مهاجم مطرح سال‌های نه چندان دور پرسپولیس صحبت کرده است. او با توجه به شرایط فعلی بسیار به آینده قرمزهای پایتخت امیدوار است. بزیک درباره جدایی آرمان رمضانی و انتخاب جدیدش هم اظهارنظر قابل تأملی داشت.

 

ارزیابی شرایط پرسپولیس

*هفده هفته را پشت سر گذاشتیم شرایط پرسپولیس را تا امروز چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم پرسپولیس شرایط فعلی بسیار خوبی دارد. آنها صدرنشین نیم‌فصل شدند. البته بازی‌های سخت زیادی را پیش رو دارند اما با توجه به بازیکنانی که اضافه شدند شرایط‌شان بهتر هم خواهد شد. در جام حذفی هم با اینکه حریف‌شان تیم دسته دومی بود اما فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند و یک مرحله صعود کردند. خیلی امیدوارم در این جام هم موفق شوند.

 

*به بازیکنان جدیدی که بخصوص در خط حمله به پرسپولیس اضافه شدند اشاره کردید...

بدون شک اضافه شدن مهدی ترابی، شهریار مغانلو و پایان محرومیت عیسی آل‌کثیر در ماه آینده تیم را قوی‌تر و کار را برای سایر حریفان بسیار سخت‌تر خواهد کرد. پرسپولیس نیاز به مهاجم داشت و الان مطمئن باشید در فاز هجومی عملکرد خیلی بهتری را از آنها خواهیم دید. به نظرم تفکر خیلی خوبی هم پشت این مهم بود تا این بازیکنان اضافه شوند.

 

*مهدی عبدی در چند بازی اخیر در گلزنی موفق نبود و به نظر می‌رسد از این به بعد هم کارش برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی سخت‌تر خواهد بود.

بازی کردن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس به هیچ وجه آسان نیست. بخصوص برای مهاجمانش که هواداران در هر شرایطی انتظار گلزنی دارند. وقتی توقع از بازیکن زیاد شود، روی تمرکز وی تأثیر می‌گذارد. مهدی عبدی خوب در موقعیت قرار می‌گیرد اما جوان است و بازی در تیم‌های فوتبال بزرگ باعث می‌شود تمرکز لازم را نداشته باشد. مطمئناً با دادن فرصت بیشتر به مهاجمان جوان پرسپولیس، عملکرد بهتری خواهند داشت.

 

*رمضانی هم به استقلال رفت.

نظر خاصی درباره این بازیکن ندارم اما ایشان به هر دلیل نیم ‌فصل ضعیفی را با پرسپولیس پشت سر گذاشت و نتوانست برای این تیم مثمرثمر باشد. از نظر من دچار چالش جدیدی شده که کارش هم سخت‌تر خواهد شد. به اعتقاد من بازیکن بی‌حاشیه‌ای بود و انتخاب درستی نداشت چون در تیم جدیدش هم خیلی فرصت بازی به دست نمی‌آورد. او باید به تیمی می‌رفت که شانس بازی بیشتری داشته باشد.

 

شانس قهرمانی

*چقدر شانس قهرمانی برای پرسپولیس قائل هستید؟

بدون تعصب می‌گویم که پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ و جام حذفی است. البته این مسأله می‌تواند فشار را روی بازیکنان زیاد کند اما این توقعی است که خودشان با بازی‌های خوب‌شان ایجاد کرده‌اند. بچه‌ها به درک بسیار بالایی رسیده‌اند و خیلی هم مصمم هستند افتخارات چند سال اخیرشان را تکرار کنند.

 باشگاه هم باید بیشتر از قبل حمایت‌شان کند. البته به همین اندازه هم کارشان سخت خواهد بود چرا که تمام حریفان با انگیزه بیشتری مقابل‌شان قرار می‌گیرند.

 

از دست رفتن حق میزبانی

*حتماً در جریان گرفتن حق میزبانی از تیم‌های باشگاهی و ملی ما قرار گرفته‌اید.

متأسفانه این موضوعی است که سال‌های سال گریبان فوتبال ما را چه از نظر ملی چه باشگاهی گرفته است. من نمی‌دانم چرا فوتبال نمی‌تواند این میزبانی‌ها را بگیرد و خیلی راحت عربستان میزبان سه گروه از مسابقات است. البته نباید فراموش کنیم از نظر سخت‌افزاری خیلی امکانات حرفه‌ای را نداریم که این میزبانی‌ها را به ما نمی‌دهند. ضمناً کرسی‌های لازم در کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم نداریم که در چنین مواقعی از حق فوتبال‌مان دفاع شود. البته ما بازیکنان بسیار خوبی در تیم ملی داریم که می‌توانند کارهای سخت را انجام دهند. امیدوارم از این به بعد مدیران فوتبالی ما حواس‌شان باشد تا بیشتر از این حق‌مان در مجامع بین‌المللی ضایع نشود.

 

*در دومین بازی یادبود زنده‌یادان میناوند و انصاریان حضور داشتید.

این بازی را خیلی دوست دارم چون همه بچه‌های قدیمی دور هم جمع می‌شویم و خاطرات گذشته برایمان زنده می‌شود اما امیدوارم همیشه برای اتفاقات و بهانه‌های خوب شاهد برگزاری این بازی‌ها باشیم. ما سال‌های گذشته خیلی دور هم جمع می‌شدیم اما این ویروس منحوس کرونا طی سال گذشته مانع این اتفاق شد. مطمئن باشد مهرداد میناوند و علی انصاریان همیشه در قلب ما جا دارند و هیچ‌وقت هم از یادها نخواهند رفت. ‌ای کاش زمانی که زنده بودند قدرشان را بییشتر می‌دانستیم. با اینکه چهل روز از درگذشت این عزیزان گذشته اما همچنان باور نمی‌کنیم این دو عزیز را کنار خودمان نداریم. مهرداد و علی همیشه در کارهای خیر پیشقدم بودند و الان هم می‌بینیم دوستان‌شان یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگاه می‌دارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.