2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ادموند بزیک: تیم ‌های آسیایی‌ از اسم پرسپولیس می‌ ترسند

ادموند بزیک: تیم ‌های آسیایی‌ از اسم پرسپولیس می‌ ترسند

انتقادها فقط تمرکز مهاجمان را کم می‌کند. مطمئنم اگر مهاجمان تمرکز لازم را داشته باشند، این انتقادها هم تمام می‌شود. همه مهاجمان تخصصی پرسپولیس بازیکنان قابلی هستند.

دوات آنلاین -پرسپولیس راهی کشور هند و شهر گوا شده تا در گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب رقابتی فشرده با تیم‌های الوحده امارات، الریان قطر و گوای هند داشته باشد. خیلی‌ها این گروه را یک گروه آسان برای سرخپوشان پرسپولیس می‌دانند، اما برخی هم چنین نظری ندارند. ادموند بزیک، مهاجم گلزن پرسپولیس در دهه‌های 70 و80 شمسی ازجمله افرادی است که شرایط کار را برای تیم سابقش آسان نمی‌داند. به بهانه شروع دوره جدید این مسابقات و البته انتقادهایی که به مهاجمان پرسپولیس خصوصا طی هفته‌های اخیر به‌خاطر آمار ناامیدکننده در گلزنی شده، با بزیک که جزء گلزنان سابق فوتبال ایران بود صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مهاجم پیشین پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید.

 

*پرسپولیس در اولین گام در بازی‌های لیگ قهرمانان این دوره باید به مصاف الوحده امارات برود. شرایط امروز پرسپولیس را برای حضور در این مسابقات چطور می‌بینید؟

پرسپولیس در شرایطی فصل جاری مسابقات را آغاز کرد که برخی از بازیکنان کلیدی‌اش را از دست داد و البته تعدادی بازیکن جوان و خوب را به لیست نفرات خود اضافه کرد. کمبودهایی در لیست نفرات این تیم احساس می‌شد، اما باوجود این، شاگردان گل‌محمدی توانستند به‌خوبی نیم‌فصل را به پایان برده و صدرنشین شوند. در نیم‌فصل این تیم توانست بازیکنانی همچون مهدی ترابی و شهریار مغانلو را به لیست خود اضافه کند؛ نفرات قابلی که در هر تیم می‌توانند تاثیرگذار باشند. الان شرایط تیمی را خوب می‌بینم هرچند باید در آسیا بیشتر مراقب حریفان بود.

 

*خیلی‌ها می‌گویند گروه پرسپولیس در آسیا آسان است!

به‌نظرم در آسیا حریف آسان نداریم. تیم‌هایی که به این بازی‌ها راه پیدا می‌کنند تیم‌هایی هستند که سرمایه‌گذاری کرده و تلاش بسیاری داشتند تا به این بازی‌ها برسند. پس کلا هیچ حریفی آسان نیست و همان‌طور که آنها پرسپولیس را حریف آسان نمی‌بینند پرسپولیس هم نباید احساس کند در گروهی آسان قرار گرفته است. همه تیم‌ها برای قهرمان شدن می‌جنگند. وقتی بازی‌ها متمرکز است و در فاصله کوتاه از هم برگزار می‌شود، قطعا کار سخت‌تر هم خواهد شد.

 

*آیا این پرسپولیس می‌تواند روزهای خوب دوره‌های قبلش را تکرار کند؟

در این مورد باید بگویم حریفان از اسم پرسپولیس قطعا می‌ترسند. این تیم 2 بار در سال‌های اخیر به فینال آسیا رسیده و میل زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. به‌نظرم پرسپولیس با شرایط روحی و تیمی که دارد، قطعا راهش را به‌سمت موفقیت در این بازی‌ها پیدا خواهد کرد.

 

خط حمله پرسپولیس

*بحثی که در بازی‌های داخلی زیاد مطرح شده، عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس است. واقعا مشکل کجاست؟

در همه‌جای دنیا ممکن است یک مهاجم مدتی نتواند گل بزند. این اتفاق دلیل بر ضعیف بودن مهاجمان نیست. خود ما هم مهاجم بودیم و چنین شرایطی را تجربه کرده‌ایم. ما چون دوست داریم پرسپولیس همیشه برنده باشد و گل بزند، دائم توقع‌مان را از گلزنی مهاجمان به زبان می‌آوریم. اما همیشه فقط مهاجم گل نمی‌زند و این سیستم تهاجمی یک تیم است که باید منجر به گلزنی شود. حال این گلزنی توسط مهاجم صورت می‌گیرد یا هافبک‌ها و حتی مدافعان؛ به‌نظرم شرایط در ادامه راه بهتر می‌شود.

 

*نظرتان درمورد انتقادهایی که به خط حمله پرسپولیس می‌شود، چیست؟

این انتقادها فقط تمرکز مهاجمان را کم می‌کند. مطمئنم اگر مهاجمان تمرکز لازم را داشته باشند، این انتقادها هم تمام می‌شود. همه مهاجمان تخصصی پرسپولیس بازیکنان قابلی هستند.

 

*یعنی قرمزها باید به آل‌ کثیر و مغانلو امیدوار باشند؟

چراکه نه، هردو از مهاجمان خوب فوتبال ایران هستند. آل‌کثیر 6 ماه از میدان دور بود و حالا که برگشته، میل دارد به روزهای خوبش برگردد. گل‌محمدی با شناخت خوبش از توانایی این بازیکن به او کم‌کم فرصت داده و دیدیم که نتیجه هم داد و این بازیکن خیلی زود گلزنی هم کرد. مغانلو هم از یک تیم خارجی با شرایط تاکتیکی متفاوت به ایران آمده و برای رسیدن به اوج و روزهای خوبش در پیکان نیاز به زمان دارد، هرچند او هم در مسابقات اخیر بسیار تاثیرگذار نشان داده است.

 

*و مهدی عبدی؟

عبدی جوان است و از انرژی جوانی‌اش باید به‌خوبی استفاده کند. او نشان داده توانایی زیادی دارد و باید با روحیه خوب از فرصت‌هایش استفاده کند. اگر عبدی باروحیه باشد، گلزنی‌هایش هم بیشتر خواهد شد.

 

اوضاع در لیگ قهرمانان

*برگردیم به لیگ قهرمانان؛ الوحده امارات چطور حریفی است؟

تیم‌های عربی و اماراتی هزینه زیادی می‌کنند تا در این رقابت‌ها موفق شوند. البته اماراتی‌ها کمی افت کرده‌اند، اما می‌بینید که تیم‌های قطری سطح بالاتری پیدا کرده‌اند. الوحده اصلا تیم بدی نیست. نباید دست‌کمش بگیریم یا افت تیم‌های اماراتی را در وجود آنها هم ببینیم. الوحده تیم باتجربه‌ای است و باید مقابل آنها هوشیار باشیم.

 

*تیم هندی هم ظاهرا ناشناخته است!

من اصلا هیچ شناختی از تیم‌های هندی و کلا فوتبال کشور هند ندارم. قطعا فیلم بازی‌های این تیم در اختیار یحیی گل‌محمدی و حمید مطهری قرار گرفته و آنها با آنالیزی دقیق شناخت لازم را از این تیم‌ها به‌دست خواهند آورد و بابرنامه به مصاف‌شان خواهند رفت.

 

*نتیجه کار را در پایان مسابقات گروهی چطور می‌بینید؟

نمی‌توان در این مورد پیش‌بینی کرد. پرسپولیس ابزار لازم را برای کسب پیروزی و صعود به مرحله بعد دارد. باید از این ابزار به‌درستی استفاده کند. هواداران پرسپولیس هم همیشه به‌سمت این تیم انرژی مثبت می‌فرستند. من هم مثل همه دوست دارم پرسپولیس در بازی‌هایش موفق شود و به پیروزی برسد. قطعا موفقیت تیم‌های ایرانی در بازی‌های آسیایی همه را خوشحال خواهد کرد و برای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آرزوی موفقیت دارم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.