2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برانکو جایگزین فرهاد مجیدی می‌شود؟

برانکو جایگزین فرهاد مجیدی می‌شود؟

به محض اخراج برانکو، صحبت‌هایی در مورد حضورش در لیگ چین به گوش رسید.

دوات آنلاین-فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال امید ایران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود از هدایت این تیم انصراف داد و دلیل آن را دخالت در امور سرمربیگری دانست. وی در این پیام نوشت: «به خاطر دخالت‌های نادرست و غیرحرفه‌ای در امور سرمربیگری، تیم المپیک ایران را ترک می‌کنم.

 

خراسان ورزشی نوشت:زمان زیادی از کارم در تیم امید و تلاش برای حل این مشکل گذشت اما نهایتا ادامه این وضعیت شرم‌آور را به نفع تیم امید در آستانه یک تورنمنت مهم نمی‌دانم و روش‌هایی که بر اساس پست‌های تعریف‌نشده و غیراستاندارد توسط کمیته فنی بر تیم امید حاکم است مطابق اصول مربیگری‌ام نبوده و نخواهد بود.» استعفا دادن از شغل یا هر سمتی چالشی است که بیشتر ما درنهایت یک روز با آن مواجه خواهیم شد. اما برای این‌ کار راه‌ها و روش‌های متفاوتی وجود دارد که بعضی درست و بعضی غلط هستند که بدون تردید استعفای اینستاگرامی یکی از روزش‌های غلط کناره‌گیری از کار است. فرهاد مجیدی در دوران کوتاه حضورش در دنیای مربیگری چه در استقلال و چه در تیم ملی امید نشان داد که هنوز خام است و نوع استعفای او از تیم امید هم یکی دیگر از نشانه‌های این خامی است.

 

 زمزمه حضور برانکو

برانکو ایوانکوویچ بعد از تنها ۵ بازی و کسب ۲ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست از ادامه همکاری با باشگاه الاهلی عربستان کنار رفت و با دستور رئیس این باشگاه متمول اخراج شد. به محض اخراج برانکو، صحبت‌هایی در مورد حضورش در لیگ چین به گوش رسید اما در ایران هم شایعاتی به راه افتاده که می‎تواند جالب باشد. هنوز چند ساعت از اخراج برانکو نگذشته بود که یکی از سایت‌های خبری مدعی شد که اگر فرهاد مجیدی به خاطر کسب نتایج ضعیف از سوی فدراسیون اخراج شود، شانس برانکو برای بازگشت به فوتبال ایران و نشستن روی نیمکت تیم امید بسیار بالا خواهد بود. این شایعات عجیب و غریب در حالی منتشر می‌شود که باشگاه پرسپولیس به عنوان یک باشگاه دولتی و تحت نظارت مستقیم وزارت ورزش و جوانان نتوانست مطالبات برانکو را پرداخت کند و عامل اصلی جدایی برانکو نیز همین موضوع بود. از این رو خبر مذاکره و توافق برانکو با فدراسیون فوتبال که از نظر مالی به شدت تحت فشار است قطعا یک خبر بی‌پایه و اساس است؛ آن هم در حالی که تیم امید به خاطر همین بی‌پولی با کرانچار قطع همکاری کرد و فرهاد مجیدی نیز موفق به جذب دستیار خارجی نشد. البته در خصوص برانکو مشکل فقط پرداخت دستمزد او نیست، مربی سابق پرسپولیس مشکل مالیاتی هم دارد. طبق اخبار شنیده‌شده باشگاه پرسپولیس  حدود 2 سال است مالیات سرمربی سابق خود را پرداخت نکرده و به دلیل بدهی مالیاتی بازگشت برانکو به ایران تقریبا غیرممکن است، با این شرایط می‌توان حضور این مربی در تیم ملی امید را یک شایعه بی‌پایه و اساس دانست.

 

 استقبال احتمالی کمیته ملی المپیک از استعفای مجیدی

استعفای فرهاد مجیدی، سرمربی تیم امید در فاصله 2 ماه مانده به مسابقات نهایی انتخابی المپیک 2020 توکیو شوک بزرگی به امیدها بود؛ تیمی که با رقبای سرسخت راه دشواری تا رسیدن به المپیک دارد. اما ظاهرا این تصمیم مجیدی باعث ناراحتی و نگرانی کمیته ملی المپیک نشده چراکه بر اساس شنیده‌ها کمیته المپیک شدیدا مخالف انتخاب فرهاد مجیدی بوده اما اصرار حمید استیلی و موافقت فدراسیون فوتبال باعث شده او سرمربی تیم ملی شود. در حالی که برای انتخاب تیم امید با توجه به این‌که بخش قابل توجهی از هزینه‌های آن را کمیته ملی المپیک می‌دهد نظر کمیته المپیک شرط بوده که رعایت نشده اما به خاطر منافع و مصالح ملی، مسئولان کمیته به انتخاب فدراسیون تمکین و از گزینه‌های خودشان که حسین فرکی و یحیی گل‌محمدی بود چشم‌پوشی کردند. حالا با استعفای مجیدی که به زعم خیلی‌ها او را در عرصه ملی هم مثل عرصه باشگاهی سوزاندند، امیدها بلاتکلیف‌تر و ناامیدتر از همیشه هستند و با این وضعیت شانس چندانی هم برای کسب جواز حضور در المپیک ندارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.