2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
فرهاد مجیدی در مسیر پیروزی

فرهاد مجیدی در مسیر پیروزی

دلایلی که باعث موفقیت فرهاد مجیدی می شود، چیست؟

دوات آنلاین -نه اینکه از پیروزی 5گله استقلال برابر الاهلی بحران‌زده ذوق کرده باشیم، اما به‌طور کلی روند حرکتی استقلال و فرهاد مجیدی طی چند هفته اخیر طوری بوده که باعث امیدواری‌های زیادی شده است. بدون تعارف این فرهاد نسبت به مردی که شهریور سال گذشته نیمکت استقلال را ترک کرد، به شکل محسوسی بالغ‌تر شده است. او رفتارهای پخته‌تری دارد و یادتان باشد ابزارش هم برای نتیحه‌گیری در استقلال فراهم است. به این چند برهان توجه کنید.

 

بدون حاشیه، زبان در غلاف

همشهری نوشت: یکی از اشکالاتی که مکررا از مجیدی گرفته می‌شد، واکنش‌های هیجانی او بود که بعضا نه با پست و جایگاهش و نه حتی با سن و سالش تناسبی نداشت. مثلا یک پست اینستاگرامی، استوری یا کامنت می‌گذاشت که حاوی کری‌خوانی‌های سطحی بود و دود آن بیشتر توی چشم خودش و تیمش می‌رفت. فعلا از این داستان‌ها خبری نیست. صد البته برای قضاوت زود است، اما در همین مدت کوتاه هم مواردی پیش آمد که مجیدی خویشتن‌داری کرد. مثلا او قشنگ می‌توانست جواب اظهارات محمود فکری را بعد از پیوستن به نفت مسجدسلیمان بدهد.

 

جمله «عده‌ای هر کاری کردند تا ما از استقلال برویم و خودشان بیایند» کاملا طوری بود که شاید ورژن یک سال قبل مجیدی به آن واکنش آنی نشان می‌داد، اما فرهاد این کار را نکرد. او در نشست خبری پیش از بازی با الاهلی هم گفت: «در مورد میزبانی حرف‌هایی دارم که الان نمی‌زنم. فقط می‌خواهیم روی بازی تمرکز کنیم.» اینها نشانه‌های خوبی است.

 

به فکر منافع تیم

این درست که همکاری پیروز قربانی با مجیدی سر نگرفت، اما صرف پیشنهاد فرهاد به او با وجود همه اختلافات قدیمی نشان می‌دهد این مربی تصمیم گرفته بیشتر به منافع تیمش کمک کند. یعنی او قرار است در دوره جدید استقلال را مقدم بر خودش بداند. همین حالا فراز کمالوند با سابقه مفصل سرمربیگری در لیگ برتر به‌عنوان دستیار مجیدی مشغول کار است. تازه طرف به اقرار خودش پرسپولیسی هم بوده و این برای وجهه «کری‌خوان» مجیدی خوب نیست. او اما نه با این بخش ماجرا کار دارد و نه بیمناک کودتای احتمالی است. مجیدی این بار برای رفع گیر و گورهای تیم آمده و این را هم باید یک نشانه مثبت دیگر دانست.

 

اعاده نظم

در مورد ماجرای محمد دانشگر به اندازه کافی بحث شده است. اینکه فرهاد مجیدی با وجود نیاز به دانشگر در خط دفاعی نهایتا حاضر نشد او را ببخشد و برگرداند، کاری است که از مربیان پخته برمی‌آید. می‌شد مثل همیشه پشت نمایشی که مدیریت باشگاه راه انداخت پنهان شد و با اعلام خبر جعلی «کسر 30درصد از قرارداد دانشگر» او را بخشید، اما مجیدی چنین نکرد. چنان که برانکو در مورد مسلمان یا رامین رضاییان بر اصولش ماند و ثمرش را هم دید.

 

ابزار مناسب

3بند بالا در مورد رخ دادن تغییرات مثبت رفتاری و حرفه‌ای در مجیدی بود. بند آخر دلایل امیدواری را هم باید به جنس جور او درون زمین اختصاص داد. دروازه‌بان دارد، دفاع چپ و راست در حد تیم ملی دارد، مدافعان میانی‌اش معمولی هستند، اما هافبک دفاعی خوب وسط زمین دارد، عناصر پا به توپ و گره‌گشا دارد، هافبک فانتزی‌باز دارد و 3مهاجم درجه یک هم در اختیارش قرار گرفته است. در تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان که فعلا به شکل متمرکز برگزار می‌شود، هر کدام از اینها یک بازی را دربیاورند کافی است تا تیم به مراحل بالا و بالاتر برسد. استقلال امسال فرهاد مجیدی را نباید دست‌کم گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.