2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کریم باقری: خواسته‌های کالدرون کامل اجرا نمی‌شود

کریم باقری: خواسته‌های کالدرون کامل اجرا نمی‌شود

در همه جای دنیا وقتی تغییراتی در یک تیم اتفاق می‌افتد و یک تفکر جدید وارد یک تیم می‌شود زمان می‌برد تا نتیجه دهد

دوات آنلاین-کریم باقری، مربی پرسپولیس که تأثیر حضورش روی نیمکت این تیم برای چندمین مرتبه طی دو هفته گذشته اثبات شد خیلی کم صحبت می‌کند. او می‌داند که در این روزهای حساس لیگ، تیمش بیش از هر زمان دیگر به آرامش نیاز دارد.

 

باقری مصاحبه جالبی با خبرگزاری تنسیم انجام داده که خواندن خلاصه‌اش خالی از لطف نیست.

 

*بعد از باخت به سپاهان به پیروزی مقابل ماشین‌سازی در جام حذفی نیاز داشتید.

 خودتان می‌دانید که جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد و برای اینکه راهی مرحله بعد شوید فقط یک بازی فرصت دارید، از این‌رو باید از نظر روحی و روانی و همچنین آمادگی در بهترین وضعیت خود قرار داشته باشید. فرقی هم نمی‌کند حریف‌تان لیگ یکی است یا لیگ برتری چراکه همه توان خود را می‌گذارد تا بازنده نباشد. ماشین‌سازی هرچه داشت در زمین گذاشت و ما هم خوشبختانه روز کم‌اشتباهی داشتیم و به آنچه می‌خواستیم رسیدیم.

 

*به اعتقاد بعضی‌ها پرسپولیس زیبا فوتبال بازی نمی‌کند.

 من به نظر منتقدان احترام می‌گذارم، اما در همه جای دنیا وقتی تغییراتی در یک تیم اتفاق می‌افتد و یک تفکر جدید وارد یک تیم می‌شود زمان می‌برد تا نتیجه دهد؛ اتفاقی که در مورد برانکو هم رخ داد و او در سال اول موفقیت‌های سال دومش را کسب نکرد. کالدرون اولین سال حضورش در فوتبال ایران را سپری می‌کند و یکسری خواسته‌های تاکتیکی از بازیکنان دارد که هنوز به‌طور کامل اجرا نمی‌شود. تیم بازی به بازی بهتر می‌شود و همه‌چیز امیدوارکننده است، ضمن اینکه من قبول ندارم که می‌گویند کالدرون هنوز بازیکنانش را نشناخته، اتفاقاً او بعداز سه ماه کار در پرسپولیس به شناخت خوبی از نفرات تیمش رسیده است. اعتقادم این است که اتفاق بدی برای پرسپولیس رخ نداده که بخواهیم نگران آینده باشیم. تماشاگران ما مطمئن باشند اگر مانند زمان برانکو پشت تیم باشند حتماً موفقیت‌ها تکرار خواهد شد. زمان برانکو هم اگر موفق بودیم به‌خاطر این بود که مجموعه خیلی خوبی داشتیم و همه کارشان را درست انجام دادند و هواداران هم به بهترین شکل تیم را حمایت کردند.

 

*بازی سختی را مقابل شهرخودرو پیش رو دارید.

 شهرخودرو در دو فصل اخیر با یحیی گل‌محمدی تبدیل به یک تیم پرقدرت و با شخصیت بالای تیمی شده که نشان می‌دهد بازی فوق‌العاده سختی در مشهد داریم. برای پرسپولیس هیچ بازی در لیگ آسان نیست و ما باید در هر بازی با تمام توان به میدان برویم. چند بازی سخت در مدت کوتاهی داشتیم و باید برای بازی روز جمعه قبل از هر چیز ریکاوری خوبی داشته باشیم.

 

*رابطه کالدرون با شما مثل زمان برانکو است؟

 من در پرسپولیس فقط یک کمک‌مربی هستم و تا همین حد مسئولیتم را انجام می‌دهم؛ نه بیشتر نه کمتر. کالدرون نسبت به برانکو خیلی بیشتر با من صحبت و خواسته‌هایش را مطرح می‌کند که این هم مورد خاصی نیست.

 

*دربی تبعات زیادی داشت و با محرومیت‌هایی برای دو تیم همراه بود.

 صحبت من با کمیته انضباطی این است که محروم کردن تماشاگران پیش از این بارها در فوتبال ایران اتفاق افتاده اما نتیجه معکوس داشته است. ضمن اینکه اتفاقاتی که در دربی رخ داد مشابه آن و حتی شاید بدتر از آن در شهرهای دیگر رخ داده بود. در اکثر استادیوم‌های کشور که می‌رویم تماشاگرانی هستند که حرف‌های بدی می‌زنند و این برای فوتبال کشورمان خوب نیست، اما با محروم کردن تماشاگران چیزی درست نمی‌شود. مطمئن باشید بعد از محرومیت‌ها باز هم شاهد اتفاقات قبل خواهیم بود. راهکارهای بهتری برای حل این معضل در فوتبال کشورمان وجود دارد. بعد از دربی سریع و عجولانه احکام صادر شد در حالی که شاید بهتر بود در کمال آرامش اتفاقات بازی را رصد کرده و بعد حکم‌های خود را صادر می‌کردند. من مخالف حکم‌های صادره نیستم بلکه اعتقادم این است که این احکام خیلی سریع صادر شده و مشخص است در مورد آنها خیلی کارشناسی و بررسی نشده است.

 

*اما قبول دارید که میزان اعتراض‌ها خیلی زیاد شده است؟

 همیشه هم نمی‌شود تذکر داد و آنها هم بچه نیستند که نفهمند چه می‌کنند. خودشان سن و تجربه کافی دارند و می‌دانند نباید برخی حرکات را در زمین انجام دهند. شاید هفته‌ای دوبار هم که شده با این بازیکنان صحبت می‌کنم و می‌خواهم در زمین مسابقه به داور اعتراض نکنند چراکه داور هم مثل آنها حق اشتباه دارد. خودشان هم می‌دانند هیچ‌وقت این اعتراض نتیجه مثبت نداشته و منجر به برگشتن تصمیم داور نشده است. همینجا اعلام می‌کنم اصلاً جالب نیست در بازی‌ها هر اتفاقی که رخ می‌دهد برخی بازیکنان به داور حمله و به آن شکل اعتراض می‌کنند. این دسته از بازیکنان باید در رفتار‌های‌شان تجدید نظر کنند. بازیکن باید بداند همانطور که خودش در زمین مرتکب اشتباه می‌شود داور هم انسان است و اشتباه می‌کند.

 

*امید عالیشاه چرا بازی نمی‌کند؟

 نظر آقای کالدرون این بوده که امید در تمرینات طوری ظاهر شده که از نظر ذهنی و بدنی آماده نیست، به همین خاطر به وی فرصتی داد تا ریکاوری ذهنی و بدنی داشته باشد. ان‌شاءالله از بازی با شهرخودرو به لیست برمی‌گردد. ما نه‌تنها به امید بلکه به همه نفرات‌مان احتیاج داریم و امیدوارم امید بعد از ریکاوری خوبی که داشت آماده و سرحال به ترکیب برگردد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.