2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کارنامه خالی علی علیپـور، 1016 دقیقـه 2 گل

کارنامه خالی علی علیپـور، 1016 دقیقـه 2 گل

علیپور باید بیشتر انرژی بگذارد. هیچ کس جز او نمی‌تواند به خودش کمک کند. او مثل هر بازیکنی بهتر از هر کسی خودش را می‌شناسد و دلیل این افت محسوس را می‌داند.

دوات آنلاین-عملکرد خط حمله پرسپولیس در فصل جدید به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های ورزشی و البته یکی از دغدغه‌های مهم گابریل کالدرون تبدیل شده است. زمانی که مهدی طارمی نیامدنش قطعی شد باشگاه سراغ گزینه‌هایی رفت که به گفته مرد آرژانتینی قرعه به نام گزینه نهم افتاد.

 

 اما این برزیلی هم تا امروز نتوانسته در حد و اندازه‌های تیم پرسپولیس باشد و در واقع آن بازیکنی نبوده که بتواند مشکلات این تیم را حل کند.

 

جونیور حداقل تا نیم فصل می‌ماند

ایران ورزشی نوشت:هواداران پرسپولیس چه بخواهند و چه نخواهند جونیور براندائو یا هر بازیکن دیگری که عملکرد خوبی نداشته باشد را باید تا نیم فصل بپذیرند. این تیم به لطف مدیران سابقش طوری بسته شده که جای خالی ندارد و در شرایط فعلی نمی‌تواند بازیکن جدید جذب کند پس چه بهتر فشار روحی روانی را از این برزیلی کم کنند و با حمایت‌های‌شان زمینه ارائه توانایی‌هایش را فراهم سازند.

 

 این اتفاق باید تا نیم فصل بیفتد و در آن صورت اگر پرسپولیس توانست مهاجم خوبی را پیدا کند و پس از توافق با این برزیلی یا هر بازیکن دیگر لیستش را خالی و بازیکن جدید بگیرد.

 

 شاید هم تا آن زمان جونیور تمام معادلات را با عملکرد خوب و گلزنی به هم بزند. در شرایط فعلی هیچ بازیکن خوب و مؤثری بدون تیم نمانده و پرسپولیس یا هر تیم دیگری باید با موجودیتش بسازد.

 

به همین دلیل اگر در مشهد و بازی با شهرخودرو باز هم این برزیلی در ترکیب اصلی قرار گرفت نباید تعجب کرد چرا که گابریل کالدرون اعتقادی به استفاده از سیامک نعمتی و بخصوص امید عالیشاه در خط حمله ندارد. به هرحال جونیور در بازی با ماشین سازی یک ضربه به چارچوب داشت و شاید همین برای امیدواری مرد آرژانتینی کافی باشد.

 

جای خالی یک مهاجم تخریبی

عملکرد قابل انتقاد علی علیپور فقط مربوط به این فصل نیست. این بازیکن در لیگ هجدهم با حضور 2664 دقیقه‌ای در زمین بیشترین بازی را برای تیمش انجام داد که ماحصل آن 14 گل و سه پاس گل بود. در واقع علیپور در هر190 دقیقه یک گل برای پرسپولیس زد. اما روند نزولی او از هفته بیست و ششم آغاز شد به طوری که در پنج بازی فقط یک گل زد که آن هم از روی نقطه پنالتی و اتفاقاً به همین تیم ماشین‌سازی بود که دو روز پیش نتوانست پنالتی‌اش را گل کند. این بازیکن در نیم فصل اول لیگ گذشته 7 گل (یک گل پنالتی) و در نیم فصل دوم هم هفت گل (دو پنالتی) زد با این تفاوت که در نیم فصل دوم هم بیشتر بازی کرده بود. علیپور اگر امروز همان مهاجمی نیست که هواداران پرسپولیس انتظارش را دارند، دلایلی دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد:

 

1- پرسپولیس هافبک بازیساز ندارد و به همین دلیل مهاجمانش خوب تغذیه نمی‌شوند و اگر بشار رسن را تنها پلی میکر این تیم بدانیم چون بیشتر نیمکت‌نشین بوده پس نمی‌تواند در هر بازی چندین نوبت آنها را در موقعیت گل قرار بدهد. از طرفی علیپور یا جونیور را به هیچ وجه نباید با طارمی مقایسه کرد چون او برای خودش موقعیت‌سازی می‌کرد و کلاً ویژگی‌های این دو با هم متفاوت است.

 

2-علیپور در خط حمله تنها است. او در سال‌های گذشته عادت داشت که مهاجمانی مثل منشا، عالیشاه، سیامک نعمتی و ... کنارش بازی کنند و در واقع آنها با دوندگی‌های‌شان و خسته کردن مدافعان حریف فضا را برای گلزنی علیپور فراهم می‌کردند. امروز اگر این بازیکن طی 1016 دقیقه (5 بازی فصل قبل+5 بازی فصل جدید+ 2 بازی حذفی) فقط دو گل زده بی‌ارتباط به موارد ذکر شده نیست.

 

3- علیپور اما خودش هم باید بیشتر انرژی بگذارد. در واقع هیچ کس جز او نمی‌تواند به خودش کمک کند. او مثل هر بازیکنی بهتر از هر کسی خودش را می‌شناسد و دلیل این افت محسوس را می‌داند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.