2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
تراکتور؛ پرشور مثل سکوها، پرهیاهو مثل دنیزلی

تراکتور؛ پرشور مثل سکوها، پرهیاهو مثل دنیزلی

تراکتور در فصل جاری شاید برای قهرمانی به مؤلفه‌های دیگری نیاز داشته باشد اما می‌توان با قاطعیت گفت که تیم دنیزلی و ستاره‌هایش لیگ را جذاب و زیبا کرده‌اند. آنچه یک غنیمت بزرگ است.

دوات آنلاین-تراکتور مدل 98، همان تیمی است که انتظارش را می‌کشیدیم. یک تیم پرشور، پرهیاهو، هیجان انگیز و البته غیرمنتظره. پس از یک نمایش ملال آور در بازی اول فصل برابر نفت مسجدسلیمان، کمتر کسی انتظار داشت که در بازی دوم در تبریز و برابر پرسپولیس، تراکتور چنین نمایش متفاوتی داشته باشد.

 

بازی برابر پرسپولیس پرستاره که به نباختن عادت کرده و در فصل جدید فوتبال متفاوتی با تمامی فصول اخیر ارائه می‌دهد، قطعاً دشوار است اما تیم دنیزلی در برابر پرسپولیس یک بازگشت به اصل داشت. تیمی که شباهتی غیرقابل انکار با تمامی تیم‌های دنیزلی در آن رؤیت می‌شد و انگاره‌های مصطفی پاشا در آن ملموس بود. مصطفی دنیزلی در برابر پرسپولیس تهاجمی‌ترین آرایش ممکن را به زمین فرستاد و هر آنچه ستاره تهاجمی بود در ترکیب قرار داد؛ آنچه یک پیام روشن بود که دنیزلی تنها به حمله، گل زدن و برد می‌اندیشد و پیری هیچ تأثیری روی روحیه و سلول‌های خاکستری‌اش نگذاشته.

 

آقامصطفی کماکان همان تفکرات روزهای جوانی‌اش را حفظ کرده و به اصولش وفادار است. با این وجود این پرسپولیس بود که بازی را با ضرباهنگی سریع آغاز کرد و ابتکار توپ و میدان را در دست گرفت اما تراکتور برای مقابله با تاکتیک پرسپولیس دل به ستاره‌های پرشمارش بسته بود. آنچه یکی از مؤلفه‌های اصلی تیم‌های دنیزلی محسوب می‌شود. سرمربی ترک‌تبار تراکتور همیشه به ستاره‌های تیمش آزادی عمل می‌دهد و در قید و بندها و حصارهای تاکتیکی محبوس‌شان نمی‌کند. یک نوع بازی رها و بی‌قید و بند که اگرچه با مؤلفه‌های تاکتیکی در تضاد است اما خلاقیت ستاره‌ها برای دنیزلی همیشه به تاکتیک ارجح بوده و معمولاً استراتژی تیمش را بر پایه توانایی‌های ستاره‌هایش تنظیم می‌کند. او در تمام سال‌های مربیگری‌اش از مثلث قدرت ترکیه گرفته تا تیم ملی و البته پاس، پرسپولیس و حالا تراکتور به این اصل وفادار بوده و اگرچه این تفکر ریسکی بیش و کم به ضرر او تمام شده و همیشه در بزنگاه‌ها به دنیزلی ضربه زده اما آقامصطفی جذابیت، شور و زیبایی فوتبال را فدای نتیجه نمی‌کند. تراکتور مدل 98 نیز دقیقاً با همین مؤلفه بسته شده، نمایشی که در برابر پرسپولیس نیز باز رنگ ستاره‌هایش بر تیم چربش داشت و همین فرمول در نهایت پیروزی تراکتور را رقم زد. نمایش دلپذیر ستاره‌هایی مثل حاجی‌صفی، دژاگه، فورچونه و حتی مظاهری نتیجه همین استراتژی بود و در نهایت خلاقیت و ضربه زیبای حاجی‌صفی گل سه امتیازی تراکتور را موجب شد.

 

تراکتور در فصل جاری شاید برای قهرمانی به مؤلفه‌های دیگری نیاز داشته باشد اما می‌توان با قاطعیت گفت که تیم دنیزلی و ستاره‌هایش لیگ را جذاب و زیبا کرده‌اند. آنچه یک غنیمت بزرگ است.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
سیامک 1398/06/09
البته یادمان نرود تراکتور تنها با پرسپولیس رودررو نیست بلکه فدراسیون هم متعلق به پرسپولیس است و تراکتو ربایستی برای قهرمانی با فدراسشیون نیز بجنگد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.