2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
تراکتور-پرسپولیس ؛یک فوق مسابقه در روزهای ابتدایی لیگ 19

تراکتور-پرسپولیس ؛یک فوق مسابقه در روزهای ابتدایی لیگ 19

بازی پرسپولیس و تراکتورسازی از چند وجه حساس و مهم به حساب می‌آید. اولین‌اش مربوط به پرطرفدار بودن‌شان است. کافی است سری به فضای مجازی و صفحات هواداری دو تیم بزنید تا ببینید سطح کری‌خوانی‌ها و کل‌کل‌های هواداری به کجا رسیده است.

دوات آنلاین-بازی بزرگ خیلی زود از راه رسیده است. روزی که قرعه‌کشی لیگ برگزار شد دیدن نام تراکتور و پرسپولیس در خانه دوم بسیاری را شگفت‌زده کرد. در پی این شگفت‌زدگی برخی ناراحت شدند که چرا این دو تیم بزرگ باید در همین هفته دوم که هیچ چیز هنوز سر جایش نیست بازی کنند و بعید است در این شرایط چیز دندان‌گیری نصیب تماشاگر داخل ورزشگاه و بیننده پای تلویزیون شود. با این حال وقتی قرار است دربی بزرگ تهران هفته چهارم برگزار شود انجام این دیدار در هفته دوم نیز چندان عجیب نخواهد بود.

 

بازی پرسپولیس و تراکتورسازی از چند وجه حساس و مهم به حساب می‌آید. اولین‌اش مربوط به پرطرفدار بودن‌شان است. کافی است سری به فضای مجازی و صفحات هواداری دو تیم بزنید تا ببینید سطح کری‌خوانی‌ها و کل‌کل‌های هواداری به کجا رسیده است. همین‌جاهاست که ویدئوهایی از تقابل‌های قبلی دو تیم مدام آپلود می‌شود و طبیعتاً در صفحات مربوط به هر تیم بردها و گل‌ها پررنگ شده و به نمایش در‌می‌آید.

 

زیر همین ویدئوها محلی ثابت و دائمی برای کری‌خوانی است و اغلب کار به جاهای باریک می‌‌کشد. متأسفانه فیلتری هم وجود ندارد تا کری‌های خارج از ادب را مدیریت کند و اینطوری کل‌کل‌ها به سخیف‌ترین شکل ممکن فضای غیر‌قابل مهار مجازی را که می‌شود خیلی بهتر از آن استفاده کرد پر می‌کند.

 

بازی تراکتورسازی و پرسپولیس از یک جنبه دیگر هم اهمیت بسیاری دارد و آن تقابل دو مدعی قهرمانی لیگ برتر است. فصل قبل تراکتور خیلی خوب داشت پیش می‌آمد و تا 6-5 هفته مانده به پایان در مسیر قهرمانی باقی مانده بود اما یک بازی پرحاشیه در رشت همه چیز را خراب کرد و بعد از آن هم بحران مدیریت نشد تا پرسپولیس در شرایطی که تراکتور و رقبا به مشکل برخورده بودند با نتایجی نه چندان مطمئن در قهرمانی هت‌تریک کند.

 

مسابقه بزرگ هفته دوم از یک بعد دیگر هم می‌تواند جذاب و تماشایی باشد. این اولین تقابل مصطفی دنیزلی و گابریل کالدرون است. یکی با سابقه سه مقطع حضور در فوتبال ایران خیلی خوب مختصات لیگ را می‌شناسد اما دیگری تازه دو ماه است که وارد فوتبال ایران شده و در دومین بازی تجربه بزرگی را پشت سر خواهد گذاشت. تقابل این دو تقابل دو مربی بزرگی است که وارد فوتبال ایران شده‌اند و اتفاقاً با موفقیت در همین بازی می‌توانند برای خود اعتبار بخرند و ارزش خود را نزد هواداران به یکباره چند پله بالاتر ببرند.

 

هر دو تیم سازشان را برای قهرمانی کوک کرده‌اند و با ارتشی از بازیکنان سرشناس و کادر فنی میلیون دلاری دنبال قهرمانی هستند، پس با در نظر گرفتن تقابل‌های جذاب بیرون و درون میدان ، این دیدار پر از دوئل خواهد بود. تراکتورسازی به ستاره‌های فصل قبلش نفراتی مثل مظاهری، اسدی، خانزاده و جونیور لوپز را اضافه کرده. آخرین خرید آنها هم کوین فورچونه گرانقیمت است، با سابقه حضور در لوشامپیونا که شاید در این میدان رونمایی شود. این طرف میدان پرسپولیس به نیروهایی که دبل قهرمانی را رقم زدند بازیکنانی مثل امیری، احمدزاده و کنعانی‌زادگان را اضافه کرده‌؛ آخرین نیروی جذب شده این تیم هم جونیور براندائو برزیلی است که شاید او نیز در این بازی برای نخستین بار به میدان برود و اگر اینطور باشد تقابل دو تیم در شرایطی رقم خواهد خورد که تقریباً همه نیروهای‌شان را در اختیار خواهند داشت.

 

پرسپولیس بازی اولش را برد و حداقل سی دقیقه مثبت و امیدوار‌کننده بازی کرد اما تراکتورسازی با وجود مشکلات بازی در خانه حریف جنوبی‌اش نمایشی منفعلانه ارائه کرد که نکته دندان‌گیری نداشت. خیلی‌ها آن انفعال تراکتور در مسجد سلیمان و سرگیجه پرسپولیس در دو سوم زمان بازی را به مشکلات روتین هفته نخست ارتباط دادند و انتظار می‌رود هر دو تیم در هفته دوم نسخه متفاوت‌تر و کامل‌تری از خود را به ورزشگاه یادگار امام بیاورند.

 

از ورزشگاه گفتیم، پس باید به جو این بازی بزرگ هم اشاره کنیم. برای این بازی بلیت‌های 5 هزار تومانی در نظر گرفته‌اند و این اولین مسابقه تراکتور 98 در خانه‌اش به حساب می‌آید. اتفاقاً بازی عصر جمعه برگزار می‌شود و می‌توان انتظار داشت قلب هر کس که برای تراکتور می‌تپد در ورزشگاه حاضر باشد. این بار خیلی راحت می‌توان انتظار داشت ورزشگاه یادگار امام برای نخستین بار در این فصل پر از تماشاگر شود و یک روز ویژه برای تیم دنیزلی و کالدرون رقم بخورد. در این میان سؤال بزرگی هم وجود دارد و آن اینکه پرسپولیس مثل همیشه در تبریز تماشاگر نخواهد داشت یا قانون 90 به 10 در یکی از معدود مسابقاتی که مشکل تماشاگر دارد به کمکش می‌آید؟

 

بازی تراکتور - پرسپولیس طی دو فصل گذشته بیشتر درگیر حاشیه‌ها و مسائل قبل از بازی بود و این داستان‌ها روی کیفیت مسابقه سایه انداخت اما حالا می‌شود انتظار بازی بهتری را کشید. تراکتور می‌خواهد چهره تازه خود را رو کند و بگوید امسال مدعی بی‌حاشیه‌ای خواهد بود اما پرسپولیس قصد دارد نشان دهد مصمم است تا چهارمین قهرمانی را راحت‌تر از سومی‌اش به دست بیاورد.

 

میزان قدرت و توانمندی دو تیم باعث شده نفرات هر دو مجموعه با احترام نسبت به حریف‌شان با احتیاط از برد بگویند اما قطعاً تمام توان‌شان را به این بازی خواهند آورد. این بازی جدال بزرگان است، جدال پرطرفدارها، اولین نبرد بزرگ لیگ، داستان لیگ از همین‌جا شروع می‌شود. از هفته دوم در تبریز. جایی که کری، هیجان و البته خود فوتبال قرار است در بالاترین و بهترین ابعادش ارائه شود. جایی که هیچ‌کس روی نتیجه قمار نمی‌کند. پرسپولیس با کالدرون می‌خواهد مثل دوران برانکو با سری افراشته آذربایجان را ترک کند اما آن‌سو مردی که برای پرسپولیس خاطره‌ها ساخته دنبال پایان دادن به این طلسم چهار ساله است. این تقابل مثل همیشه پر از ماجرا و صحنه‌های بدیع خواهد بود. منتظرش بمانید.

 

 منبع: ایران ورزشی

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.