2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
مرد شیک‌پوش قاتل زن تنها
راز این جنایت بعد از 11 سال فاش نشد

مرد شیک‌پوش قاتل زن تنها

ا انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی صحنه جرم مشخص شد، این قتل با انگیزه سرقت رخ داده است که در جریان آن سارق با سارقان بدون شکستن در یا پنجره وارد خانه شده اند.

دوات آنلاین-ناکامی پلیس برای شناسایی عامل یا عاملان قتل زن میانسالی که در جریان سرقت از منزلش به قتل رسیده بود، باعث شد فرزندان مقتول درخواست دیه از بیت المال را مطرح کنند.

 

به گزارش جوان، 2شهریور سال ۸۷ مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض از قتل زن میانسالی در منزلش باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به پروین 52ساله بود که بر اثر خفگی کشته شده بود. پسر آن زن که در محل حضور داشت به مأموران گفت: برادر بزرگم در دوبی زندگی می کند و برادر دیگرم سرباز است. پدرم سالها قبل فوت کرده بود و در این مدت من و مادرم با هم زندگی می کردیم. هر روز که به محل کار می رفتم چند بار با مادرم تماس می گرفتم و حالش را می پرسیدم، اما امروز هرچه به او زنگ زدم جوابی نشنیدم. از نگرانی به خانه برگشتم و زنگ در را زدم ولی کسی در را باز نکرد. این شد که با کلید وارد خانه شدم و دیدم مادرم روی زمین افتاده است. نزدیک رفتم که متوجه شدم نفس نمی کشد. در حالیکه شوکه بودم شروع به داد و فریاد کردم و از همسایه ها کمک خواستم اما بی فایده بود.»

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی صحنه جرم مشخص شد، این قتل با انگیزه سرقت رخ داده است که در جریان آن سارق با سارقان بدون شکستن در یا پنجره وارد خانه شده اند و همزمان با سرقت سه تخته فرش ابریشمی دست به جنایت هم زده اند.

 

به این ترتیب پرونده قتل با انگیزه سرقت تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد. در روند تحقیقات بود که پلیس دریافت زن میانسال بعد از فوت شوهرش با دوستان زیادی رفت و آمد داشته است.

 

بنابراین فرضیه قتل از سوی فرد آشنایی قوت گرفت و یکی از همسایه های مقتول در تحقیق به مأموران گفت: عصر روز حادثه در اتاقم استراحت می کردم که متوجه شدم خودرویی مقابل در توقف کرد. احتمال دادم پدرم است که به خانه برگشته است. اما وقتی از پنجره بیرون را تماشا کردم دیدم مرد جوانی در حالیکه کت و شلوار پوشیده و خیلی مرتب بود از یک پژو ۴۰۵ مشکی رنگ پیاده شد و به خانه مقتول رفت. چند ساعت بعد بود که سر و صدای پسر مقتول را شنیدیم که فریاد می کشید مادرم را کشتند. احتمال می دهم همان مرد غریبه مرتکب قتل شده باشد.»

 

با ثبت مشخصاتی که همسایه در اختیار مأموران قرار داده بود، تحقیقات برای شناسایی مرد جوان آغاز شد، اما مأموران ردی از وی به دست نیاوردند. از آنجائی که تلاش پلیس در بازجویی از چند نفر از دوستان مقتول نیز به نتیجه ای نرسید و ردی از عامل یا عاملان قتل به دست نیامد اولیای دم با نوشتن نامه ای در خواست دیه از بیت المال کردند.

 

با این درخواست پرونده کامل و به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی قربان زاده اولیای دم بعد از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند. پسر بزرگ مقتول به دادگاه گفت: بعد از فوت پدرم به دوبی رفتم و مادرم با برادرانم زندگی می کرد. ۱۱سال است مادرم در جریان سرقت از خانه اش به قتل رسیده است، اما مأموران ردی از عامل یا عاملان قتل به دست نیاوردند و الان برای اینکه خون مادرمان پایمال نشود درخواست دیه از بیت المال را داریم.»

 

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.