2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
قتل پیرزن تنها با انگیزه سرقت طلا

قتل پیرزن تنها با انگیزه سرقت طلا

کارآگاهان احتمال می دهند این زن توسط فردی آشنا کشته شده است. تحقیقات برای دستگیری قاتل در جریان است.

دوات آنلاین -کشف جسد مرد جوان در کوه‌های وردیج، قتل زن تنها به خاطر سرقت طلاهایش و درگیری مرگبار مرد جوان با برادر زنش سه پرونده قتلی است که برای رسیدگی روی میز بازپرس جنایی تهران قرار گرفت.

 

به نوشته روزنامه جوان، ساعت‌۱۵:۳۸ عصر روز جمعه هفتم آبان به مأموران کلانتری‌۱۸۱ عوارضی خبر رسید تعدادی کوهنورد جسد انسانی را ته دره‌ای در کوه‌های اطراف روستای وردیج در غرب تهران کشف کرده‌اند. یکی از کوهنوردان گفت: همراه تعدادی از دوستانم همیشه برای کوهنوردی و تفریح به این منطقه می‌آییم. ساعتی قبل در حال عبور از کنار دره‌ای بودیم که چشممان به جسم مشکوکی در ته دره افتاد که شبیه انسانی بود که داخل چادر مشکی پیچانده شده‌بود. ما کنجکاو شدیم و به ته دره رفتیم که دیدیم درست حدس زده‌ایم و جسم مشکوک که داخل چادر مشکی پیچانده شده و خونی است، انسان است که بلافاصله با اداره پلیس تماس گرفتیم.

 

با اعلام این خبر قاضی محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی و مأموران کلانتری راهی محل شدند.

 

تیم جنایی در محل حادثه با جسد مردی روبه‌رو شدند که به گفته کوهنوردان در ته دره‌ای به عمق‌۵۰ متری رها شده‌بود. آثار خون روی سنگ‌های بالای دره مشخص بود که عامل یا عاملان قتل جسد را پس از قتل به ته دره برده و در آنجا رها کرده‌اند تا ردی از خود به‌جای نگذارند.

 

بنابراین دقایقی بعد تیمی از آتش‌نشانان که در محل حاضر بودند، جسد را از ته دره به داخل جاده منتقل کردند.

 

مرد ناشناس

جسد ابتدا داخل پارچه‌ای سفید رنگ و بعد داخل سفره‌ای پلاستیکی بسته‌بندی و در نهایت چادرمشکی دور آن پیچانده شده‌بود که پس از باز کردن مشخص شد متعلق به مرد میانسالی است که با ضربات جسم سختی به سر و ضربات چاقو به قفسه سینه به قتل رسیده است.

 

لباس‌های خانگی تن جسد و آثار ضرب و جرح روی بدن او حکایت از آن داشت که وی در داخل خانه‌ای ابتدا مورد شکنجه قرار گرفته و پس از قتل جسدش با همان لباس خانگی به این مکان منتقل شده است.

 

مأموران پلیس در ادامه بررسی‌ها هیچ مدرک شناسایی از مقتول پیدا نکردند و بنابراین جسد را به دستور بازپرس جنایی برای شناسایی هویتش به پزشکی قانونی منتقل کردند.

 

از سوی دیگر بازپرس دستور داد مأموران همزمان با تحقیقات میدانی از اهالی این منطقه و بررسی دوربین‌های مداربسته برای شناسایی قاتل یا قاتلان، پرونده افراد گمشده را نیز بررسی کنند تا کسانی که فرد گمشده‌ای را با مشخصات ظاهری مقتول اعلام مفقودی کرده‌اند برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی دعوت شوند.

 

قتل مرموز زن تنها

در حالی تحقیقات درباره کشف جسد مرد ناشناس ادامه داشت مأموران کلانتری‌۱۵۹ بی‌سیم قتل دیگری را به قاضی محمد وهابی خبر دادند. مأموران اعلام کردند دقایقی قبل جسد زن سالخورده‌ای را در خانه قدیمی در نزدیکی میدان خراسان کشف کرده‌اند که به طرز مشکوکی به قتل رسیده‌ است.

 

بدین ترتیب با اعلام خبر قتل دوم بازپرس ویژه قتل همراه کارآگاهان اداره‌ دهم پلیس‌آگاهی به محل حادثه رفتند. قتلگاه زن ۷۰‌ساله خانه قدیمی بود که یک اتاق بیشتر نداشت و در آن اتاق مقتول سال‌ها تنها زندگی می‌کرده بود.

 

تحقیقات مأموران پلیس نشان داد همسایه‌های مقتول چند روزی بوده که از همسایه‌شان بی‌خبر بودند تا اینکه ساعتی قبل متوجه بوی بدی از خانه وی می‌شوند و برای سرکشی به در خانه‌اش می‌روند که زن تنها در را روی آن‌ها باز نمی‌کند و آن‌ها هم موضوع را به دختر و پسر مقتول که در آن نزدیکی زندگی می‌کنند خبر می‌دهند. پس از این پسر و دختر مقتول به در خانه مادرشان می‌آیند و از آنجایی که کلید یدک نداشته‌اند با کمک آتش‌نشانی و مأموران کلانتری قفل در خانه را تخریب می‌کنند و با جسد مادرشان روبه‌رو می‌شوند.

 

سرقت طلا‌ها

تیم جنایی در ادامه تن‌پیمایی از مقتول با شیار‌هایی درو گردن وی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد زن تنها به احتمال زیاد چند روز قبل بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن از سوی فرد یا افرادی به قتل رسیده به طوری‌که جسد در این چند روز متعفن شده است.

 

در گام بعدی مأموران پلیس دریافتند عامل یا عاملان قتل که آشنا به نظر می‌رسند گوشی همراه وی و چند النگوی گرانقیمت او را هم سرقت کرده‌اند.

 

یکی از اعضای خانواده مقتول گفت: مادرم چند سالی بود که در این خانه تنها زندگی می‌کرد و ما هم هر چند روز یک‌بار به دیدن او می‌آمدیم. چند روزی بود که به خاطر کار زیاد موفق به دیدن مادرم نشده بودم که ساعتی قبل همسایه‌ها گفتند از خانه مادرم بوی بدی می‌آید. وقتی به خانه‌اش آمدیم متوجه شدیم او چند روز قبل به قتل رسیده‌است. مادرم تعداد زیادی النگوی قدیمی داشت که هر کدام از آن‌ها ۵۰‌میلیون تومان قیمت داشت که الان در دستش نیست و مشخص است که پس از قتلش سرقت شده‌است.

 

در ادامه جسد زن سالخورده برای مشخص شدن علت اصلی مرگ و انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شد.

 

همچنین مأموران پلیس به دستور بازپرس جنایی ضمن بازبینی دوربین‌های مداربسته نزدیکی محل حادثه تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل زن تنها آغاز کردند.

 

سومین قتل

سومین قتل بامداد دیروز به قاضی محمد وهابی خبر داده شد. مأموران اعلام کردند که ساعت‌۲۲ شامگاه جمعه‌هفتم آبان مرد جوانی در درگیری با چند مرد دیگر زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود، اما چند ساعت بعد بر اثر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان به کام مرگ می‌رود.

 

بدین ترتیب تیم جنایی برای بررسی سومین قتل وارد عمل شدند که مشخص شد مقتول داخل خانه‌اش با چند مرد آشنا درگیری خونینی را رقم زده‌است که با ضربه چاقویی یکی از آن‌ها زخمی و راهی بیمارستان می‌شود که بر اثر شدت ضربات فوت می‌کند.

 

مأموران پلیس در تحقیقات میدانی دریافتند مقتول از مدتی قبل با همسرش اختلاف داشته و به همین دلیل همیشه با هم مشاجره لفظی و گاهی درگیری داشته‌اند تا اینکه ساعتی قبل از درگیری برادر زن مقتول همراه تعدادی از دوستانش به خانه خواهرش می‌روند تا آن‌ها را آشتی دهند، اما درگیری مرگباری را رقم می‌زنند، اما مشخص نیست در این درگیری خونین مرد جوان با ضربه کدام یک از آن‌ها به قتل رسیده است.

 

یکی از همسایه‌ها گفت: قبل از درگیری متوجه شدم چند مرد وارد خانه همسایه شدند که ناگهان صدای درگیری آن‌ها به گوش رسید که لحظاتی بعد آن‌ها سراسیمه از خانه بیرون آمدند و ما هم موضوع را به مأموران پلیس خبر دادیم.

 

برادر مقتول هم گفت: برادرم با من تماس گرفت و گفت در درگیری با برادر زنش و چند نفر دیگر زخمی شده است و نیاز به کمک دارد که خودم را سریع به خانه‌اش رساندم و دیدم پیکر نیمه‌جان برادرم را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

 

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران پلیس مظنونان قتل را تحت تعقیب قرار دادند.

 

تحقیقات درباره این حادثه برای روشن شدن زوایای پنهان آن ادامه دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.