2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مورد جذاب لیگ ششم

مورد جذاب لیگ ششم

حسین کعبی: فکر می‌کنم تا بازی‌ها شروع نشود نباید درباره آقای کالدرون قضاوت کرد.

دوات آنلاین-حسین کعبی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد که این تیم در حال حاضر به یک مهاجم درجه یک نیاز دارد. البته او به آینده این تیم با مرد آرژانتینی بسیار امیدوار است و برای آن یک شرط می‌گذارد و آن حمایت هواداران است. کعبی اما بر این باور است که در فصل پیش رو پرسپولیس رقبای زیادی خواهد داشت که اتفاقاً نسبت به فصل قبل تیم بهتری هستند.

 

*کمتر از یک هفته مانده به آغاز لیگ نوزدهم، آینده پرسپولیس با کالدرون را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 فکر می‌کنم تا بازی‌ها شروع نشود نباید درباره آقای کالدرون قضاوت کرد. به هر حال با همه افتخاراتی که برانکو برای پرسپولیس به دست آورد به تیم دیگری رفته و هواداران هم از او خاطرات بسیار خوبی دارند. سه قهرمانی متوالی، حضور در فینال آسیا و ... چیزی نیست که بتوان آن را فراموش کرد اما الآن پرسپولیس مهم است و همه پیشکسوتان باید دست به دست هم دهند تا موفقیت‌های این تیم دوباره تکرار شود. کالدرون را می‌شناسم، او فوق‌العاده باشخصیت و با ادب است درست مثل برانکو و با شخصیتی که دارد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. باید او را حمایت و کمک کرد تا موفق شود. برانکو هم سال اول حمایتش کردند و بعد نتیجه گرفت. فقط سکوها باید حمایت کنند.

*یعنی اینقدر تاثیرگذار است؟

 بله، هواداران نقش زیادی در تکرار موفقیت‌ها دارند. اگر هواداران مانند همیشه پشت تیم باشند قهرمانی دوباره به پرسپولیس خواهد رسید. باید به آقای کالدرون زمان بدهیم، این مربی تازه به فوتبال ما آمده و زمان می‌خواهد با مسائل و مشکلات فوتبال ما آشنا شود.

*تیم‌های مدعی دیگر هم در فصل نقل و انتقالات خیلی خوب کار کردند و به نظر می‌رسد لیگ خوبی را پیش رو داشته باشیم.

 دقیقاً همینطور است. پرسپولیس به خاطر قهرمانی‌هایی که داشته رقبای زیادی خواهد داشت و آنها با انگیزه مضاعفی مقابل قهرمان سه دوره قبل قرار می‌گیرند. سپاهان، تراکتور، استقلال و حتی پدیده و ذوب‌آهن هم خیلی خوب یارگیری کرده‌اند. به نظرم استراماچونی و دنیزلی به جذابیت لیگ کمک می‌کنند. امسال حتماً رقابت‌ها نزدیک و کار مدعیان از همان ابتدای لیگ سخت و حساس است. اما پرسپولیس در حال حاضر یک مشکل اساسی دارد.

*چه مشکلی؟

 برای این تیم یک مهاجم نوک با فیزیکی شبیه کی‌روش استنلی از نان شب واجب‌تر است. الآن اگر علی علیپور دچار محرومیت شود تکلیف چیست. علیپور تنها است و باشگاه باید هر چه سریع‌تر یک مهاجم خوب و گلزن را جذب کند. علیپور که در همه بازی‌ها نمی‌تواند پرسپولیس را همراهی کند. پرسپولیس در حال حاضر در هر پستی دو بازیکن خوب دارد و چون باید در سه جام حضور داشته باشد نیاز به 11 بازیکن خوب و نیمکتی قوی دارد.

*جدایی چند بازیکن هم با انتقادهایی از سوی برخی پیشکسوتان همراه بود.

 واقعیت این است که مربی منافع تیمش را در نظر می‌گیرد و بازیکنی را حفظ می‌کند که به سیستم بازی‌اش بخورد. شاید بازیکن پیش خودش بگوید که مربی با او بد بوده اما اینطور نیست و باید به نظر کادرفنی احترام گذاشت. به نظر من همین الآن بازیکنانی در لیگ برتر بازی می‌کنند که باید در لیگ دو بازی کنند اما مربی‌شان به آنها اعتقاد دارد. من می‌توانم درباره شایان مصلح که همبازی‌ام بود صحبت کنم. شایان هم از لحاظ اخلاقی و هم فنی بازیکن خوبی است و می‌توانست به پرسپولیس کمک کند.

 *دربی در هفته چهارم برگزار می‌شود، این اتفاق خوبی است یا نه؟

 ببینید نیمی از بازیکنان استقلال جدا شده‌اند اما پرسپولیس تغییرات زیادی نداشته و از این بابت شرایط به نفعش است. دوست داشتم دربی هفته دهم برگزار می‌شد تا دو تیم با هماهنگی و آمادگی بیشتری به زمین می‌آمدند. البته بعید نیست که مربیان بگویند هفته چهارم بوده و ما هنوز هماهنگ نیستیم. مربی برنده تا پایان فصل بیمه می‌شود.

*هر دو مربی پرسپولیس و استقلال تجربه دربی تهران را ندارند.

 اگر اشتباه نکنم مربی استقلال تجربه دربی میلان را دارد اما مطمئنم فیلم دربی‌های قبل را به آنها می‌دهند تا متوجه حساسیت و اهمیت این بازی شوند. آنها باید بدانند که برای هواداران‌شان این بازی با همه بازی‌های لیگ فرق می‌کند. من دو تا دربی بازی کردم و می‌دانم که با همه بازی‌ها فرق می‌کند. مربی برنده در دربی و بازیکنی که در این بازی خاص گل می‌زند اسمش در تاریخ فوتبال ایران می‌ماند و هواداران هم هیچ ‌وقت آنها را فراموش نمی‌کنند. فکر می‌کنم این دو مربی نقش زیادی در باکیفیت بودن بازی خواهند داشت. عکس قضیه هم صادق است و اگر تیمی ببازد و اینکه چطور ببازد مربی‌اش تا بازی برگشت تحت فشار قرار خواهد گرفت.

*طبق قرعه‌کشی رقابت‌ها، پرسپولس در هفته‌های ابتدایی باید با مدعیان بازی کند.

 به نظرم برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید خیلی فرق کند. پرسپولیس چه هفته اول چه هفته آخر باید با مدعیان بازی کند اما یک نکته خیلی اهمیت دارد و آن اینکه آنها بتوانند شروع خوبی داشته باشند.

 

منبع:ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.