2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دام مرد هوسران برای پرستار مطلقه
زنان جویای کار هشدارها را جدی بگیرند

دام مرد هوسران برای پرستار مطلقه

با شناسایی و دستگیری متهم مشخص شد او با سوء‌استفاده از اعتماد خانم‌ها به بهانه استخدام از آنها اخاذی می‌کرد تا به اهداف شوم خود دست ‌یابد

دوات آنلاین-مردی به بهانه استخدام پرستار زنی مطلقه را فریب داد و بعد از گرفتن عکس‌های او پیشنهاد شوم خود را مطرح کرد وسپس قصد اخاذی داشت. بعد از دستگیری این متهم معلوم شد او چند زن دیگر ررا نیز با همین ترفند به دام انداخته است.

 

در پی شکایت زنی ۳۷ ساله مبنی بر تهدید و اخاذی فردی کلاهبردار که با عنوان استخدام پرستار کودک، پرونده توسط کارشناسان پلیس با اخذ اظهارات شاکی در دست اقدام قرار گرفت.

 

شاکی در اظهارات خود ادعا کرد: من سرپرستی فرزندم را که به بیماری سرطان مبتلا است برعهده دارم  و برای فراهم کردن داروهای وی دنبال کار بودم اما با مراجعات حضوری به شرکت‌های مختلف شغلی پیدا نکردم تا این‌که در یک سایت با آگهی‌ برای استخدام پرستار مواجه شدم و با شماره اعلام شده تماس گرفتم، در ابتدا آن مرد مشخصات فردی من و شرایط تاهلم را جویا شد، بعد از ارائه مشخصات از من درخواست عکس برای رؤیت چهره کرد که یکی از عکس‌های گالری گوشی‌ام را برایش ارسال کردم و قرار شد خبر قطعی را تا فردا بعد از بررسی به من اعلام کند.

 

این زن افزود: متهم همان شب با ارسال پیامک‌های محبت‌آمیز و اظهار‌نظر در خصوص ظاهر من با ادبیات اغوا‌کننده پیشنهاد دوستی داد و توانست به بهانه شناخت بیشتر، عکس‌ها و مشخصات خصوصی من را بگیرد اما با رد درخواست او از طرف من اقدام به تهدید با اسکرین‌شات پیام‌ها و عکس‌های ارسال شده کرد.

 

ماموران بعد از شنید اظهارات این زن تحقیقات خود را آغاز کردند و  با شناسایی و دستگیری متهم مشخص شد که این روش ترفندی برای کلاهبردار بوده که با سوء‌استفاده از اعتماد خانم‌ها به بهانه استخدام از آنها اخاذی می‌کرد تا به اهداف شوم خود دست ‌یابد و در ادامه با بررسی گوشی و لپ‌تاپ متهم‌، کارشناسان این پلیس چندین مورد دیگر با این ترفند رؤیت و مستندات ضمیمه‌ پرونده شد و ماموران متهم را به مراجع قضایی معرفی کردند.

 

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد با تایید این خبر هشدار داد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان در فضای مجازی تحت تاثیر تبلیغات اغوا‌کننده و ادبیات افراد کلاهبردار قرار نگیرند و در خصوص جویای کار به سایت‌های رسمی و یا مراکز کاریابی دارای مجوز مراجعه کنند.

 

وی گفت: کاربران مخصوصا خانم‌ها متوجه باشند که در هر شرایطی ارسال عکس‌های خصوصی و شخصی برای دیگران با هر عنوان کاری اشتباه بوده چون به راحتی افراد سودجو میتوانند از عکس‌های شما سوء‌استفاده و اقدام به تهدید و اخاذی کنند. 

 

رییس پلیس فتا استان یزد از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.