2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
همه راه های پرسپولیس به سیدجلال ختم می شود

همه راه های پرسپولیس به سیدجلال ختم می شود

مثل اینکه سیدجلال مدتی مصدوم بوده و کالدرون نمی‌خواسته درباره او ریسک کند. از این جهت نه در دو بازی جام شهدا بازی‌اش داده نه بازی مقابل پیکان.

دوات آنلاین-حتی اگر گابریل کالدرون به این نتیجه رسیده باشد که سیدجلال به خاطر شرایط سنی و بدنی‌اش دیگر توانایی حضور در ترکیب اصلی را ندارد مطمئن باشید زیاد روی تصمیمش نخواهد ماند و حتماً دیدگاهش را تغییر خواهد داد.

 

عصر چهارشنبه آنهایی که به ترکیب اولیه بازی دوستانه با پیکان نگاه می‌کردند بیشتر از هر چیز یک نکته حواس‌شان را پرت کرده بود. اینکه شایعات درباره نظر کالدرون نسبت به سیدجلال حسینی تأیید شده و انگار قرار نیست کاپیتان پرافتخار و ستون تیم را در ترکیب اصلی ببینیم.

 

بعضی البته دنبال توجیهاتی برای این نیمکت‌نشینی رفتند. مثل اینکه سیدجلال مدتی مصدوم بوده و کالدرون نمی‌خواسته درباره او ریسک کند. از این جهت نه در دو بازی جام شهدا بازی‌اش داده نه بازی مقابل پیکان.

 

فردای آن روز یعنی پنجشنبه وقتی حسینی مقابل نفت مسجد سلیمان در ترکیب قرار گرفت رسانه‌ها برای آن مسابقه تیتر زدند کالدرون با تیم دومش به مصاف تیم تارتار رفت. ترکیبی متشکل از بازیکنان جوان و البته باتجربه‌هایی مثل بیرانوند و انصاری. این وسط نام سیدجلال در تیم ذخیره‌ها می‌توانست تأیید دیگری بر این باشد که مربی آرژانتینی تصمیمش را گرفته و پرسپولیس 98 تیمی است که قلب دفاعش را با زوج کنعانی - شجاع آرایش خواهد کرد.

 

اما زیاد نگران نباشید چراکه حتی اگر تصمیم نهایی کالدرون این باشد، تغییر خواهد کرد. البته نمی‌دانم پروسه این تغییر نظر چقدر زمان می‌برد و چقدر احتمالا به پرسپولیس ضربه می‌زند اما تجربه می‌گوید کالدرون نظرش را درباره ترکیب خط دفاعی خود تغییر می‌دهد.

 

با احترام به محمدحسین کنعانی‌زادگان و نیروی جوانی‌اش، سیدجلال چیز دیگری است. حتی اگر به عناوین و افتخارات او کاری نداشته باشید، حتی اگر از این بگذرید که پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است، چنانچه یادتان برود او ستون خط دفاع در سه قهرمانی متوالی بوده و یا اصلا مد‌نظر نگیرید که لیدر تیم است و همه بازیکنان تحت رهبری او قرار دارند، سیدجلال یک مدافع میانی همه چیز تمام است. شماره 4 و بازی‌هایش را همه دیده‌اند و تقریباً هیچ‌کس نیست که بتواند لیستی از اشتباهات تأثیرگذار و کشنده‌اش را ردیف کند و با قاطعیت بگوید به این دلایل حسینی دیگر نباید در ترکیب اصلی باشد. اگر مسئله سن ملاک باشد می‌توان گل‌های تأثیرگذار و بازی‌های درخشان او را در سال گذشته جلوی چشم آورد. اینکه بازی‌های خوب و یکدست سیدجلال در قلب دفاع چقدر به بیرانوند کمک کرد تا کمتر گل بخورد و چقدر به کمک برانکو آمد تا بردهایش را با هواداران جشن بگیرد بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

 

اگر روراست باشیم بدون تعارف می‌توانیم بگوییم سیدجلال حسینی بهترین یا حداقل یکی از پنج بازیکن برتر پرسپولیس در سه فصل گذشته بوده است. خیلی‌ها همین حالا معتقدند اگر برانکو در شروع فصل پانزدهم سر لج نمی‌افتاد و سیدجلال در بازگشت از قطر به نفت تهران نمی‌رفت حالا برانکو و پرسپولیس یک رکورد استثنایی و غیر قابل تکرار از خود بر جا گذاشته بودند و تنها تیمی می‌شدند که در قهرمانی‌های لیگ برتر پوکر (چهارگانه) کرده است.

 

دیدن سیدجلال حسینی روی نیمکت پرسپولیس در بازی‌های دوستانه اخیر غریب‌ترین تصویری است که از بازی‌های پیش فصل مخابره و ثبت می‌شود اما یقین داشته باشید این ماجرا قرار نیست ادامه داشته باشد.

 

واقعیت این است که او همواره در تمرینات سخت بدنسازی پیش فصل هوای خودش را دارد. حتی زمانی که برانکو بود سیدجلال در تمرینات سنگین بدنسازی گاهی کنار می‌رفت و به قصد استراحت تماشاگر می‌شد. غیبت او در بازی‌های اخیر را هم می‌توان در این راستا توجیه کرد تا تصور کنیم کاپیتان با همان فرمول همیشگی برای یک فصل سنگین دیگر آماده می‌شود و از آنجا که این فرمول همیشه جواب داده و او در طول فصل و شرکت در جام‌های مختلف کم نیاورده و بهترین بازی‌ها را ارائه داده، پس باید به این فرمول احترام گذاشت و هرگز تصور نکرد که او برای شروع فصل آماده نیست.

 

اما حتی اگر فرمولی و کلکی در کار نباشد و جلال از روی نیمکت لیگ نوزدهم را شروع کند دوری‌اش از ترکیب پرسپولیس چندان طولانی نخواهد شد. کنعانی‌زادگان مدافع خوبی است اما به نظر می‌رسد کالدرون تحت تأثیر عنوان فریبنده «ملی پوش» او را به جلال ترجیح داده در شرایطی که از هر زاویه که به این دو بازیکن نگاه کنید کاپیتان در اولویت قرار می‌گیرد.

 

یادتان نرود وقتی شجاع به پرسپولیس آمد با در نظر گرفتن میزان علاقه برانکو به این مدافع و البته درخشش متوالی انصاری در دفاع میانی، گمانه‌زنی‌ها برای بیرون رفتن جلال از ترکیب اصلی پرسپولیس قوت گرفت و بسیاری تصور می‌کردند قرار است با بیرون نشاندن حسینی رنسانسی در خط دفاعی پرسپولیس صورت بگیرد که البته اینگونه نشد. پیش‌بینی می‌شود این فصل هم چنین اتفاقی رخ دهد بخصوص که کادر فنی تغییر کرده و احتمالا کالدرون به آنچه سید طی فصل اخیر ارائه داده امتیاز زیادی نمی‌دهد اما فقط امیدواریم پروسه رسیدن به انتخاب اصلح و بهتر برای مدافع عنوان قهرمانی خسرانی جبران‌ناپذیر در پی نداشته باشد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.