2024/05/20
۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
بالش و تشک را چطور تمیز کنیم

بالش و تشک را چطور تمیز کنیم

بهترین روش ها و ترفندها را برای شست و شوی تشک و بالش ها در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -تمیز کردن تشک و بالش یکی از سخت ترین کارهای خانه است، مخصوصا اگر روش آن را بلد نباشیم. از طرفی این دو، منبع آلودگی هستند و حتما باید به نظافت شان اهمیت بدهیم. شیوه های درست شست و شوی بالش و تشک را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید.

بالش ها را چگونه بشوییم

روش شستن بالش

ماشین لباس شویی را روشن  کنید و تنظیمات دمای آن را روی گرم‌ترین حالت قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن کابینت ام دی اف براق

 

تنظیمات مربوط به اندازه بار را روی حالت بار سنگین قرار دهید.

 

به آب در حال حرکت در ماشین لباس شویی، پودر لباس‌شویی اضافه کنید.

 

مقدار پودر باید متناسب باشد تا به خوبی بالش شسته شود.

 

می‌توانید چند قطره روغن استوقودوس به مواد شوینده اضافه  کنید تا رایحه بالش خوشایند شود. به سرعت پس از شست و شوی بالش، خشک کن را راه  بیندازید تا بالش ها کاملا خشک شوند. در نتیجه، بالش ها دوباره شکل قبلی خود را به دست می آورند.

برای شستن و تمیز کردن تشک از چه روشی استفاده کنیم

شیوه تمیز کردن تشک

ابتدا با جاروبرقی تمام گرد و غبار روی تشک را تمیز کنید. پاک کننده هایی که با آن معمولا لوازم منزل مثل پرده یا مبل را تمیز می‌کنند به صورت آماده از بیرون خریداری و با یک دستمال یا اسفنج تمیزو  سطح روی تشک را خوب پاک کنید تا لکه های روی آن کاملا رفع شود.

 

بدانید: سرکه برای ماشین لباسشویی چه فایده ای دارد

 

جوش شیرین می تواند بوی بد را از بین ببرد و تشک شما را تر و تازه کند. یک لایه نازک  جوش شیرین روی سطح تشک بپاشید و صبر کنید چند دقیقه بماند، سپس قبل از استفاده از تخت روی آن جارو برقی بکشید.

 

هوای تازه و نور خورشید یکی از راه های مؤثر برای خلاص شدن از بو و لکه هاست. منتظر یک روز آفتابی باشید و جای تمیزی برای قرار دادن تشک بیابید تا چند ساعتی تشک را در آن‌جا قرار دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.