2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
چکار کنیم لباس مشکی موقع شستن بور نشود

چکار کنیم لباس مشکی موقع شستن بور نشود

ترفندهایی که باعث می شود لباس مشکی شما رنگش را از دست ندهد و بور نشود، در این مطلب توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -یکی از مشکلات شستن لباس مشکی و تیره این است که ممکن است بور شود اما برای پشیگیری از این اتفاق راهکارها و ترفندهایی وجود دارد که در ادامه شرح داده شده است.

 

لباس‌های تیره و روشن را جدا کنید

به نوشته چاردیواری جام جم، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث تغییر رنگ لباس‌های تیره می‌شود، شستن آنها به‌طور همزمان با سایر لباس‌های رنگی خواهد بود. در صورتی که لباس‌های مشکی خود را با یکدیگر بشویید رنگ آنها ثابت می‌شود و کمتر تغییر رنگ می‌دهد.

 

بعد از این‌که لباسی را خریداری کردید، قبل از شستن این لباس بهتر است به برچسب آن که نحوه شست‌وشو و مراقبت از لباس را ذکر کرده است، به طور دقیق و کامل توجه کنید. با رعایت این اصول و قوانین به طور حتم عمر لباس شما بیشتر می‌شود.

روش درست شستن لباس مشکی چگونه است

لباس‌های تیره و مشکی را پشت و رو بشویید

با این روش ساده به جلوگیری از بور شدن لباس مشکی یا شلوار جین خود کمک می‌کنید. ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای شستن لباس‌های تیره و حفظ رنگ آن، پشت و رو کردن لباس‌ها خواهد بود، زیرا آب و مواد شوینده روی لایه خارجی لباس تاثیر می‌گذارد و با این کار لایه اصلی آن از تغییر رنگ محفوظ می‌ماند.

 

در همین زمینه: ترفندهای پاک کردن انواع لکه ها از لباس

 

خشک کردن لباس به طور قطع منجر به بوری لباس تیره نمی‌شود ولی برای رفع بوری لباس مشکی بهتر است آنها را خشک نکنید، زیرا با قرار دادن لباس تیره خود در خشک‌کن ممکن است براق شود. در صورت گرما و چرخش لباس در خشک‌کن امکان دارد که الیاف و بافت اصلی لباس شما آسیب ببیند.

 

اهمیت دمای آب و انتخاب شوینده در بور نشدن لباس مشکی

در صورت گرم بودن بیش از حد آب، رنگ لباس شما محو یا براق می‌شود از این‌رو بهتر است برای شستن اصولی لباس مشکی از آب سرد استفاده کنید تا لباس تیره شما کمتر آسیب ببیند یا رنگ آن تغییری نکند. برای شستن این لباس‌ها بهتر است سردترین چرخه ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید.

 

در همین زمینه: چکار کنیم ماشین لباسشویی بو نگیرد

 

آب داغ به بافت اساسی لباس‌های تیره آسیب می‌زند. برای شستن اصولی لباس مشکی باید از شوینده‌های مناسب لباس‌های تیره و مشکی استفاده کنید، زیرا برخی از مواد شوینده دارای سفیدکننده هستند و همین امر باعث بوری یا تغییر رنگ لباس شما می‌شود. اگر مایع شوینده منتخب شما خاصیت حل شدن در آب سرد داشت برای لباس‌های تیره و مشکی مناسب است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.