2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار پلور سبز

راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار پلور سبز

اینترنت، آسان‌ترین روش خرید بلیط قطار است. اگر تاکنون به شیوه اینترنتی بلیط رزرو نکرده‌اید، در این راهنما با مراحل خرید آنلاین بلیط قطار پلور سبز آشنا خواهید شد.

اینترنت، آسان‌ترین روش خرید بلیط قطار است. اگر تاکنون به شیوه اینترنتی بلیط رزرو نکرده‌اید، در این راهنما با مراحل خرید آنلاین بلیط قطار پلور سبز آشنا خواهید شد. پلور سبز، یک قطار چهار‌ستاره از گروه واگن‌های نسبتا لوکس کشور است که با امکانات رفاهی، سرگرمی و پذیرایی با کیفیت، سفری خاطره‌انگیز را برای مسافران رقم می‌زند. بلیط‌های این قطار همواره یکی از پرتقاضاترین‌ها در زمان فروش و پیش فروش بلیط قطار بوده است. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی قطار چهار‌ستاره پلور سبز

پلور سبز یک قطار چهار‌ستاره و لوکس متعلق به شرکت قطار رجا است. شرکت رجا متنوع‌ترین واگن‌ها از لوکس تا اقتصادی را دارد و با خرید 250 واگن از شرکت پلورسبز توانسته است نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب کند. این قطارها از نوع کوپه‌ای 4نفره و مناسب برای سفرهای خانوادگی و دوستانه هستند. گفتنی است که قطارهای پلورسبز از سال 1398 به امید تغییر نام یافته‌اند.

 

امکانات قطارهای پلور سبز

صندلی‌ها و سایر اقلام موجود در کوپه‌های قطار لوکس پلور سبز، با بهترین متریال و کیفیت بالا طراحی و اجرا شده‌اند تا مسافران در طول سفر، چه هنگام نشستن یا غذا‌خوردن و چه در زمان خواب، احساس راحتی داشته باشند. بدنه دولایه و عایق این قطار از ورود سروصدا به داخل کوپه‌ها جلوگیری می‌کند و با کمک سیستم تهویه مناسب، مسافران می‌تواند با خیال راحت در هوایی تمیز و فضایی آرامش‌بخش و ساکت استراحت کنند. امکانات قطارهای پلور سبز در بخش سرگرمی شامل دو دستگاه LCD با قابلیت پخش فیلم و موسیقی، پریز برق 220ولتی در هر کوپه برای شارژ‌کردن لوازم الکتریکی همراه، صندلی چرخ‌دار در‌صورت درخواست، چراغ مطالعه و کتابخانه است. در بخش پذیرایی نیز با فروش تنقلات در بوفه، توزیع آب‌معدنی رایگان، سرو یک وعده غذایی و امکان خرید غذا از رستوران، سفری بدون خستگی و کسالت را حتی در مسافت‌های طولانی رقم خواهد زد.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار پلور سبز

روش خرید آنلاین بلیط قطار پلور سبز

قطارهای پلورسبز به‌دلیل نو، تمیز و درجه‌یک‌بودن، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. برای خرید اینترنتی بلیط این واگن‌های لوکس کافیست اقدامات زیر را انجام دهید.

 

گام اول: بررسی مسیر قطارهای پلور سبز

قبل از هر اقدامی برای خرید بلیط قطار پلور سبز، باید مسیرهای تردد این قطار را بررسی کنید و مطمئن شوید که پلور سبز در مسیر انتخابی شما فعالیت داشته باشد. شرکت رجا، این واگن‌های باکیفیت را برای جابه‌جایی مسافران در مسیرهای زیر که همگی مرتبط به مشهد هستند، برنامه‌ریزی کرده است.

 

  • تهران-مشهد و بالعکس
  • شیراز-مشهد و بالعکس
  • کرج-مشهد و بالعکس
  • ساری-مشهد و بالعکس
  • همدان-مشهد و بالعکس

اگر مبدأ یا مقصد شما هیچ‌کدام از موارد مذکور نیست، کافیست ایستگاه‌های بین‌راهی هر کدام را بررسی کنید؛ در‌صورت توقف قطار در این ایستگاه‌ها می‌توانید بلیط قطار لوکس پلور سبز را خریداری کنید و در زمانی که قطار به ایستگاه موردنظر می‌رسد، سوار شوید.

 

گام دوم: پیدا‌کردن سایت معتبر برای خرید بلیط قطار چهار‌ستاره پلور سبز

برای خرید اینترنتی بلیط قطار، باید یک سایت جامع، معتبر و به‌روز پیدا کنید. خرید بلیط قطار پلور سبز از سایت فلای تودی آسان و مطمئن است. این سایت اطلاعات تمامی قطارهای موجود در خطوط راه‌آهن از‌جمله واگن‌های لوکس پلور سبز در مسیرهای مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ به‌این‌ترتیب، می‌توانید علاوه‌بر قیمت بلیط، ساعت حرکت قطار از مبدأ، ساعت رسیدن به ایستگاه‌های بین راه و زمان ورود به مقصد را نیز بررسی کنید.

 

گام سوم: پرداخت بهای بلیط و نهایی‌شدن خرید

پس از بررسی مسیرهای حرکت قطار امید یا همان پلورسبز و پیدا‌کردن سایت معتبر برای خرید بلیط قطار، تاریخ سفر، تعداد مسافر و مواردی مانند تمایل به رزرو کوپه دربست یا درخواست حمل خودرو را مشخص کنید. سپس در‌صورت موجود‌بودن ظرفیت، بهای بلیط را پرداخت کنید. در خرید اینترنتی، بلیط قطار به‌صورت الکترونیکی و معمولا از‌طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

 

چند نکته در مورد خرید بلیط قطار چهار‌ستاره پلور سبز رجا

قطار پلور سبز را با قطار سبز رجا اشتباه نگیرید؛ چرا‌که امکانات و قیمت بلیط این دو با هم متفاوت است؛ همچنین قطارهای پلور توسط شرکت بن‌ریل هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند که البته با نام پلور بنیاد شناخته می‌شوند. در‌خصوص قطارهای پلور سبز، توجه به نکات زیر حائز اهمیت است.

 

پیش فروش قطار، بهترین راهکار برای خرید بلیط

با‌توجه‌به محبوبیت قطارهای پلور سبز و همچنین تقاضای بالا برای سفر به مشهد، بلیط‌های این واگن‌های لوکس، همواره جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده است و برهمین‌اساس، مسافران غالبا با مشکل تکمیل ظرفیت و در ایام پیک سفر با افزایش قیمت بلیط مواجه می‌شوند. شرکت رجا جهت رفاه حال هم‌وطنان، با پیش فروش بلیط قطار در تاریخ‌های مشخص، این مسئله را برای مسافران حل کرده است؛ بنابراین، بدون این‌که نگران تکمیل ظرفیت یا افزایش قیمت بلیط قطار باشید، می‌توانید بلیط‌های موردنیازتان را خریداری کنید.

 

قوانین کنسلی و استرداد بلیط قطارهای رجا (پلور سبز/ امید)

امکان کنسلی و استرداد بهای بلیط، شرایطی است که شرکت‌های راه‌آهن برای مسافران در نظر گرفته‌اند تا در شرایط انصراف از سفر بتوانند مبلغ بلیط را پس بگیرند. البته قوانین و مقررات هر شرکت دراین‌باره ممکن است تفاوت داشته باشد. شرکت رجا در‌خصوص کنسلی بلیط قطارهای خود حالت‌های زیر در نظر گرفته است. لازم به یادآوری است که پس از حرکت قطار، امکان استرداد بلیط وجود ندارد.

 

  • حالت اول: اعلام انصراف از سفر تا ساعت 12 روز قبل از حرکت (90 درصد از بهای بلیط بازگردانده می‌شود و فقط 10 درصد به‌عنوان جریمه کسر خواهد شد.)
  • حالت دوم: اعلام انصراف از سفر، 3 ساعت مانده به حرکت قطار (70 درصد از بهای بلیط بازگردانده می‌شود و فقط 30 درصد به‌عنوان جریمه کسر خواهد شد.)
  • حالت سوم: اعلام انصراف از سفر در ساعت پایانی تا حرکت قطار (50 درصد از بهای بلیط بازگردانده می‌شود و 50 درصد به‌عنوان جریمه کسر خواهد شد.)

راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار پلور سبز

فلای تودی؛ پایان جستجوها برای مقدمات سفری دل‌چسب

قطارهای پلور سبز، واگن‌هایی باکیفیت از شرکت رجا هستند که در مسیرهای پرتردد تهران، شیراز، کرج، ساری و همدان به مقصد مشهد و از مشهد به این شهرها تردد دارند. فلای تودی، معتبرترین سایت رزرو بلیط قطار در ایران و همچنین بهترین مرجع برای خرید آنلاین بلیط قطار پلور سبز است. در این سایت، علاوه‌بر فروش و پیش فروش قطار، سایر خدمات سفر از‌جمله رزرو هتل‌های داخلی و خارجی، رزرو پروازهای داخلی و بین‌المللی، خرید تور، صدور بیمه‌های مسافرتی و اقدامات درخواست ویزا نیز ارائه می‌شوند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.