2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
خواص و طرز تهیه انواع ماسک‌های آووکادو

خواص و طرز تهیه انواع ماسک‌های آووکادو

دو قاشق سوپخوری آووکادو له شده را با یک قاشق چایخوری ماست کم چرب و نصف قاشق چایخوری چای سبز خشک پودر شده مخلوط کنید. این ماسک باعث ایجاد تعادل بین اسیدهای چرب و آب در پوست صورت می شود

دوات آنلاین-استفاده از ماسک‌های طبیعی به جای محلول‌های شیمیایی همیشه به شما کمک می‌کند پوست زیبا و سالم داشته باشید، از عوارض محصولات شیمیایی در امان بمانید و پول کمتری خرج کنید. استفاده از انواع ماسک‌های عسل برای مشکلات پوستی بسیار موثر است که پیش از این درباره خواص و طرز تهیه آنها نوشتیم  اما استفاده از آووکادو یکی دیگر از راه‌های بهبودبخشیدن به کیفیت پوست است که خواص ضدچروک و ضدپیری و افزایش‌دهندگی رطوبت از مهم‌ترین خواص آن است. با انواع ماسک‌های آووکادو آشنا شوید:

آووکادو و ماست

دو قاشق سوپخوری آووکادو له شده را با یک قاشق چایخوری ماست کم چرب و نصف قاشق چایخوری چای سبز خشک پودر شده مخلوط کنید و آن را بدون این‌که به چشمان‌تان برخورد کند، روی صورت بمالید. این ماسک باعث ایجاد تعادل بین اسیدهای چرب و آب در پوست صورت می شود و بهتر است هفته‌ای یک بار و هر دفعه به مدت 15 دقیقه از آن استفاده کنید.

آووکادو و لیموترش

اگر پوست چرب دارید از ماسک آووکادو و لیموترش استفاده کنید که باعث می‌شود پوست از روغن‌های اضافی پاک شود و جوش‌ها از بین برود. یک آووکادو را کاملا له کنید و مقداری آب لیموترش به اندازی که مخلوط شکل خمیری بگیرد به آن اضافه کنید. زمان مفید هر بار استفاده از این ماسک هم 15 دقیقه است.

توصیه‌های دیگر در مورد پوست‌های چرب را می‌توانید اینجا بخوانید.

آووکادو و موز

نصف یک آووکادو نرم و رسیده، نصف یک موز رسیده و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوطی است که اگر به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت‌تان بماند به رطبوت‌رسانی به پوست و شفافیت آن بسیار کمک می‌کند. هنگام پاک کردن ماسک حتما از آب ولرم استفاده کنید.

آووکادو و روغن زیتون

درباره خواص روغن زیتون برای پوست می‌توانید در این قسمت بیشتر اطلاعات کسب کنید اما مخلوطی از آووکادو، روغن زیتون و هویج پخته هم می‌تواند اثر خوبی روی پوست‌های خشک بگذارد به شرط این‌که هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید. طرز تهیه این ماسک بسیار ساده است. فقط کافی اس دو قاشق سوپخوری آووکادو، دو قاشق سوپخوری هویج پخته و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون را با هم خلوط کنید و آن را 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید.

اگر برای پوست خشک از انواع نرم‌کننده استفاده می‌کنید، درباره ویژگی‌های کرم نرم‌کننده مناسب بیشتر بخوانید.

آووکادو و خیار

ترکیبی از آووکادو، خیار، ماست و عسل برای تمیز کردن پوست به‌ویژه منافذ بزرگ آن بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز دارید: دو  قاشق سوپخوری آووکادو له شده و همین میزان خیار خرد شده ، یک قاشق سوپخوری عسل و همین مقدار ماست. این مواد را هفته‌ای یک بار با هم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید.                   

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.