2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
دستورالعمل‌های استفاده از عسل برای داشتن پوست زیبا و سالم

دستورالعمل‌های استفاده از عسل برای داشتن پوست زیبا و سالم

دوات آنلاین-باور کنید برای جذابیت و شادابی حتما نیاز به لوازم آرایش نیست. راه‌هایی که بدون آرایش هم می‌شود جذاب به نظر رسید را اینجا بخوانید و بدانید کلیدی‌ترین اصل این است که به پوست خودتان رسیدگی کنید. در این میان استفاده از ماسک‌های طبیعی بهترین راه برای داشتن پوست زیبا و سالم است.مخصوصا استفاده از انواع ماسک عسل که به‌دلیل داشتن خواص ضدعفونی‌کننده از تکثیر باکتری‌ها روی پوست جلوگیری می‌کند و باعث تمیزی منافذ پوست و زیبا و شاداب به نظر رسیدن آن می‌شود.

  • یکی از توصیه‌های متخصصان استفاده از ماسک عسل و نعناع است. روش تهیه این ماسک خیلی ساده است. عسل، آرد جو و پودر نعناع را هر کدام به اندازه یک قاشق غذاخوری با هم ترکیب و کمی هم شیر به آن اضافه کنید. بعد از شستن صورت این ماده را روی صورت خود بمالید و نیم ساعت منتظر بماند. بعد از آن برای شست‌وشو حتما از آب ولرم استفاده کنید. این ماسک در شادابی پوست تاثیر شگفت‌انگیزی دارد اما فراموش نکنید هفته‌ای دو بار این کار را انجام بدهید.
  • پیشنهاد بعدی ماسک عسل و پرتقال است که برای رفع چین و چروک صورت استفاده می شود و در واقع ماسک ضدپیری است که البته برای تهیه آن برخلاف ماسک‌های شیمیایی لازم نیست پول زیادی خرج کنید. روش تهیه آن هم خیلی ساده است. فقط کافی است یک قاشق چایخوری عسل را با چند قطره آب پرتقال مخلوط کنید البته آب پرتقال حتما باید تازه باشد. این ماسک را 20 دقیقه روی صورت خود نگه دارید و بعد بشویید. هفته‌ای سه مرتبه این کار را انجام بدهید.
  • ماسک عسل و استویا هم برای رفع خشکی پوست تاثیر زیادی دارد.البته تهیه آن کمی مشکل‌تر از بقیه ماسک‌ها است. یک قاشق چایخوری عسل طبیعی، یک چهارم پیمانه جوش شیرین، یک چهارم پیمانه استویا، یک قاشق چایخوری آب سیب طبیعی، نصف قاشق چایخوری آب پرتقال طبیعی و یک قطره روغن زیتون را مخلوط کنید و روی صورت خود لمالید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.
  •  ترکیب عسل و دارچین هم برای رفع جوش و آکنه خیلی مفید است. سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودردارچین را با هم مخلوط و این ماسک را به همین سادگی تهیه کنید.
  • ماسک آخری که با عسل درست می‌شود در واقع از این ترکیب برخوردار است: یک قاشق غذاخوری عسل، همین میزان موم عسل دو برابر آن روغن نارگیل و یک کپسول ویتامیتنE. این ماسک مرطوب‌کننده است و از آن برای پوست لب هم می‌توان استفاده کرد. ماسک را بیشتر از 25 دقیقه روی صورت‌تان نگه ندارید.

این محصولات طبیعی علاوه بر این‌که بسیار تاثیرگذار هستند، ارزان تمام می‌شود و اثرات بد داروها و ماسک‌های شیمیایی را نیز ندارند اما در هر صورت اگر خواستید برای پوست صورت خود از کرم نرم‌کننده استفاده کنید، حتما این توصیه‌ها را بخوانید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. فراموش نکنید این روزها بازار پر از لوازم آرایشی قاچاق است که اکثرا تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی هستند و انواع بیماری‌ها را موجب می شوند. درباره این بیماری‌ها و خطرات لوازم آرایشی غیراستاندارد هم می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.