2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آتش‌زدن 4 نفر برای انتقام

آتش‌زدن 4 نفر برای انتقام

متهم در جلسه دادگاه ادعا کرد او در این آتش‌سوزی هولناک کاره‌ای نبوده و دوستش از سر عصبانیت خودسرانه اینکار را کرده اما متهم دیگر این گفته‌ها را قبول نکرد و اصرار زیاد داماد خشمیگن را عامل تحریک خود معرفی کرد.

دوات آنلاین-مردجوان که بعد از جدایی از همسرش و مهاجرت او به خارج از کشور از دیدار فرزندش محروم شده‌بود برای انتقام‌گیری نقشه آتش زدن ماشین پدرزنش را کشید که باعث مرگ چهار تن و زخمی شدن عده‌ای دیگر شد.

 

به گزارش دوات آنلاین،هرچند متهم در جلسه دادگاه ادعا کرد او در این آتش‌سوزی هولناک کاره‌ای نبوده و دوستش از سر عصبانیت خودسرانه این کار را کرده اما متهم دیگر این گفته‌ها را قبول نکرد و اصرار زیاد داماد خشمیگن را عامل تحریک خود دانست.  

 

بر اساس محتویات پرونده ساعت 11 شب 26 بهمن سال 92 وقوع یک فقره آتش سوزی در منطقه سعادت آباد، میدان کاج به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.

 

با حضور تیم آتش نشانی در محل و پس از اطفاء حریق، با توجه به فوت سه نفر از ساکنان ساختمان و اعلام نظریه کارشناسی آتش نشانی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی، بلافاصله موضوع از طریق کلانتری 134 شهرک قدس به قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی اعلام و پیگیری‌ها آغاز شد.

 

در بررسی های اولیه از محل آتش‌سوزی مشخص شد که ساختمان دارای 6 طبقه بوده و آتش‌سوزی از پارکینگ منفی یک، با آتش‌زدن یک دستگاه خودرو سمند و انفجار آن آغاز شده و به علت سرایت آتش به چهار دستگاه خودرو همجوار و تولید دود غلیط و انبوه، گسترش پیدا کرده است .

 

بر اساس اظهارات اهالی ساختمان ، با توجه به صدای انفجار خودرو سمند ساکنان مجتمع قصد خروج از طریق راه‌پله‌های ساختمان را داشتند که به‌علت خفگی ناشی از دود غلیظ جمع شده در ساختمان و راه‌پله‌ها، سه نفر از اهالی ساختمان که یک زن و دو مرد بودند جان خود را از دست دادند و شش نفر نیز زخمی شدند.

 

با آغاز تحقیقات میدانی از ساکنان ساختمان مشخص شد که داماد سابق یکی از اهالی ساختمان، چندین بار به محل مراجعه و اقدام به تهدید و آتش سوزی کرده است. به این ترتیب آرش 47 ساله شناسایی و بازداشت شد.

آرش به کارآگاهان گفت: دو سال قبل از همسرم جدا شدم و او پسر 6ساله‌ام را با خودش به خارج از کشور برد. من علت اختلاف در خانواده‌ام و جدایی از همسرم را دخالت‌های خانواده او می‌دانستم و به همین علت بارها به در منزل آنها مراجعه و خواستار بازگشت پسرم به ایران و ملاقات با او شدم اما آنها هربار مدعی می‌شدند نمی‌توانند کاری برای من انجام دهند تا اینکه موضوع را با یکی از دوستانم به نام ارسلان مطرح کردم و او نیز گفت:«من می‌دانم که چگونه تو را به فرزندت برسانم» و در خصوص نقشه خود که آتش زدن خودرو پدرهمسرم بود ، با من صحبت کرد و من هم موافقت کردم .

 

آرش در خصوص نحوه به آتش کشیدن ساختمان به کارآگاهان گفت : به همراه ارسلان به پمپ بنزین رفتیم و یک ظرف دولیتری بنزین خریداری کردیم. بعداز ظهر همان روز، ارسلان را به در منزل پدرزنم در سعادت آباد برده و مشخصات خودرو سمند وی را به ارسلان دادم اما به علت عدم حضور آنها در منزل و نبودن خودرو در پارکینگ آن روز نقشه عملی نشد و ارسلان به خانه خواهرش رفت. روز بعد با او تماس گرفتم و گفتم:«تو هم مثل دیگران هستی. فقط حرف می‌زنی» و در ادامه چندین بار دیگر با او تماس گرفتم تا اینکه حدود ساعت 10 شب ارسلان با من تماس گرفت و گفت:«کار را تمام کردم . ماشین پدرزن‌ات را آتش زدم». من نیز با او در میدان کاج قرار گذاشتم و او را سوار کردم و با هم به منزل من در میدان گلها رفتیم تا اینکه یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت ساختمان محل سکونت پدرزنم آتش گرفته و چند نفر در آنجا کشته شده‌اند . با شنیدن این خبر ، ارسلان گفتدر خانه خواهرش پنهان می‌شود و من دیگر از او اطلاعی ندارم . من هم وسایل شخصی خود را جمع‌آوری کردم و در یک کوله پشتی قرار دادم و قصد فرار داشتم که در مقابل در خانه دستگیر شدم.

 

در همین زمان بود که به پلیس خبر رسید یکی دیگر از مصدومان حادثه در بیمارستان جانش را از دست داده‌است و تعداد کشته‌شدگان به 4 نفر رسید.

 

با دستگیری ارسلان وی در اعترافاتش گفت:روز قبل از حادثه ، نزد آرش رفتم تا ببینم آیا می‌تواند کاری برایم دست و پا کند یا نه؟ پای صحبت‌های آرش که نشستم ، دیدم که از دوری پسرش بسیار ناراحت است. من نیز به خاطر دوستی ، تصمیم گرفتم به او کمک کنم. از خانه بیرون رفتیم و با ماشین به سمت سعادت‌آباد حرکت کردیم. به پیشنهاد آرش قرار شد لاستیک ماشین پدرزنش را آتش بزنیم  من نیز بدون دریافت هیچ پولی قبول کردم تا این کار را انجام دهم . آن شب داخل پارکینگ نرفتم چون زمانیکه داخل پارکینگ را نگاه کردم ، متوجه شدم که ماشین آنجا نیست . به همین علت ظرف بنزین را در میان شمشادهای خیابان گذاشتم و به منزل خواهرم رفتم تا اینکه آرش با من تماس گرفت و طی چندین نوبت تماس مرا راضی کرد تا لاستیک ماشین پدرزنش را آتش بزنم .

 

ارسلان در تشریح زمان حادثه نیز به کارآگاهان گفت : حدود 9 شب بود که داخل پارکینگ ساختمان رفتم و لاستیک ماشینی را که آرش مشخصاتش را داده بود آتش زدم. چند ساعت بعد یکی از اهالی ساختمان که دوست آرش بود، با او تماس گرفت و گفت: اتفاق بدی افتاده و اینطور بود که ما فرار کردیم.

 

صبح امروز متهمان برای محاکمه در شعبه 10 پای میز محاکمه رفتند بعد از قرائت کیفرخواست اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند اولیای‌دم سه تن از مقتولان درخواست قصاص کردند اما یکی از آنها درخواست دیه کرد و گفت هرچند بسیار از اتفاقی که افتاده ناراحتم و دلم می‌خواهد درخواست قصاص کنم اما دخترم هم در این آتش‌سوزی آسیب جدی دیده و می‌خواهم با پول دیه همسرم هزینه درمان او را تامین کنم و درخواست دیه دارم.

 

در ادامه ارسلان متهم ردیف اول د ر جایگاه حاضر شد او گفت: به خاطر حرفهایی که آرش زد و دلتنگی که برای فرزندش داشت خیلی ناراحت شدم و از سر ناراحتی بود که تصمیم گرفتم به او کمک کنم او گفت که می‌خواهد از پدرزنش زهرچشم بگیرد و من هم قبول کردم و قرار شد ماشین پدرزن آرش را آتش بزنیم بنزین تهیه کردیم و به ساختمان رفتیم و آن را آتش زدیم.

 

سپس آرش در جایگاه قرار گرفت او اعترافات ارسلان را دروغ خواند و گفت من اصلا در جریان این آتش سوزی نبودم و نمی‌دانم ارسلان چرا اینکار را کرده‌است. گفته‌های آرش با واکنش ارسلان مواجه شد و او گفت: آرش مدام با من تماس می‌گرفت و می‌گفت تو هم مثل بقیه دروغ می‌گویی قول داده‌بودی کمک کنی اما اینکار را نکردی او تحریکم کرد و بنزین داد که ماشین را آتش بزنم و این فاجعه اتفاق افتاد.

 

با پایان گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیات قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.