2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه مهمانی صبحانه لاکچری برگزار کنیم؟
سارا جعفری، متخصص تشریفات توضیح می‌دهد:

چگونه مهمانی صبحانه لاکچری برگزار کنیم؟

مهمانی برای صبحانه یک مهمانی خاص است کسانی در مهمانی‌های صبحانه شرکت می‌کنند که دیسپلین خاصی در زندگی دارند و معمولا افرادی سحرخیز و پرکار و البته نکته سنج هستند.

دوات آنلاین-تزئین غذا یکی از مهمترین کارهایی است که وقتی مهمان دارید باید انجام دهید.. استفاده از قالبهای مختلف برای سرخ کردن مواد غذایی می‌تواند یکی از روش‌ها باشد اما این قالبها قطعا خلاقیتی ویژه نخواهد داشت. وقتی صبحت از یک مهمانی صبحانه است وضعیت کمی پیچیده‌تر می‌شود. ما ایرانی‌ها به مهمانی‌های شام عادت داریم و معمولا روز را با مهمانی تمام می‌کنیم  اما بعضی مهمانی های صبحانه‌ها می‌تواند یک روز خوب را برای شما رقم بزند و احساس خوبی به مهمان‌های شما بدهد.

 

مهمانی صبحانه؛ مهمانی خاص

سارا جعفری دیزاینر تشریفات برای ما از قالب‌های خوراکی برای تزئین غذا و فراهم کردن صبحانه لاکچری می‌گوید:

 

در تشریفات مهمترین چیزی که باید رعایت کرد تزئین غذا و میز است آنقدر که این دو مورد اهمیت دارد تنوع غذایی اهمیت ندارد.

 

مهمانی برای صبحانه یک مهمانی خاص است. کسانی در مهمانی‌های صبحانه شرکت می‌کنند که دیسپلین خاصی در زندگی دارند و معمولا افرادی سحرخیز و پرکار و البته نکته‌سنج هستند. بنابراین وقتی برای صبحانه مهمان دارید برای اینکه به مهمان تان نشان دهید که شما هم فردی نکته سنج و بسیار دقیق هستید بهتر است میز صبحانه را خودتان آماده کنید. برای داشتن یک میز صبحانه دلچسب باید بتوانید آن را به خوبی تزئین کنید.

چه غذاهایی برای مهمانی صبحانه مناسب است

شما می‌توانید برای صبحانه تخم مرغ سرو کنید، برای شکل دادن و البته طعم دادن به صبحانه می‌توانید فلفل دلمه‌ای را حلقه حلقه کرده و تخم مرغ را داخل آن بریزید و سرخ کنید. فلفل دلمه‌های سبز و قرمز به خاطر تضاد رنگی که با تخم مرغ دارند یک قالب زیبا و دلچسب برای صبحانه هستند.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت یک پیتزای متفاوت برای مهمانی صبحانه

 

بجز تخم‌مرغ می‌توانید از زیتون، گوجه‌های نگینی یا گیلاسی، پنیرو خیار استفاده کنید. شما می‌توانید زیتون، گوجه و پنیر و خیار را داخل خلال دندان قرار دهید و با چوب خلال دندان آنها را منسجم کنید و نظم دهید، ریحان خرده شده روی آنها هم طعم آن را خوب می‌کند و هم بوی دلپذیری به آن می‌دهد.

 

نان تست در مهمانی صبحانه

حتما نان تست شده و داغ سرو کنید. اگر مهمان شما اهل نان‌های سنتی است می‌توانید نان تازه تهیه کنید و آن را برش بزنید و با برشی‌های زیبا نان را دلپذیرتر کنید.

برای مهمانی صبحانه چی درست کنیم خوب است

املت یکی دیگر از خوراکی‌های است که می‌تواند صبحانه شما را دل‌انگیز کند. املت پنیری صبحانه‌ای محبوب است. شما می‌توانید املت پنیری را بعد از آماده شدن در نان مخصوص فینگر فود قرار دهید و به صورت لقمه‌ای سرو کنید.

 

فیلم: طرز تهیه رول دارچین برای مهمانی صبحانه

 

برخی افراد دوست دارند عدسی هم سرو کنند. عدسی یک غذای کامل و مغذی است اما از آنجایی که با گوشت و پیاز سرو می‌شود ممکن است مهمان شما تمایلی به خوردن آن نداشته باشد. بنابراین بهتر است صبحانه یک غذای سبک و کامل باشد.

میز صبحانه را برای مهمان تزیین کنید

به جای عدسی می‌توانید فینگر فود با کره و مربا درست کنید. این فینگر فودها  با چای بسیار لذیذ خواهد بود البته نباید حجم آن زیاد باشد.

 

چای و قهوه فراموش نشود

چای و قهوه از نوشیدنی‌های گرمی هستند که حتما باید در میز صبحانه قرار داده شود. بهتر است برای نشان دادن ادب و احترام اولین چای را شما برای مهمان خود سرو کنید اما از فلاسک های شیشه‌ای مخصوص هم استفاده کنید و اجازه دهید در صورتی که مهمان تمایل دارد خودش چای های بعدی را بریزد.

مهمانی صبحانه با چه خوراکی هایی لاکچری تر می شود

کوکتل میوه برای پذیرایی بعد از صبحانه بسیار مناسب است. شما می‌توانید این کوکتل‌ها را از میوه‌های رنگی استفاده کنید، آنها را با دقت و ظرافت برش بزنید و از ظرف بستنی برای سرو آن استفاده کنید. کوکتل میوه مخصوصا در تابستان که میوه‌ها متنوع و رنگارنگ هستند بسیار دلچسب است.

وسایل پذیرایی در مهمانی صبحانه مهم است

نحوه پذیرایی در مهمانی صبحانه

همانقدر که خوراکی‌های شما برای پذیرایی مهم است نحوه پذیرایی نیز اهمیت دارد، اگر یک مهمان کلاسیک دارید بهتر است از ظروف چینی گل‌سرخی که نماد ظرفهای کلاسیک از قدیم است استفاده کنید. لیوان ها و فنجان چای بهتر است کریستال باشد تا مهمان نوشیدنی را که می‌نوشید ببیند. البته اگر می خواهید فنجان شما با ظروفی که استفاده می‌کنید ست باشد می‌توانید از فنجان چینی هم استفاده کنید.

 

همچنین دستمال‌ سفره‌ای که استفاده می‌کنید باید گلدار و هم‌خوان با ظروف باشد زیباتر خواهد بود. از یک رومیزی سفید استفاده کنید تا زیبایی ظروف شما بیشتر به چشم بیاید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.