2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چطور شربت خاکشیر و تخم شربتی  خاص درست کنیم

چطور شربت خاکشیر و تخم شربتی خاص درست کنیم

شستن روزانه تخم شربتی و خاکشیر کار دشواری است و ساعتها زمان می‌برد ضمن اینکه شستن آنها در حجم کم و هر روز می‌تواند باعث هدر رفت آب زیادی شود بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم آنها را منجمد کنید.

دوات آنلاین-گرمازدگی در تابستان یکی از معضلاتی است که خانم‌های خانه با آن درگیر هستند چرا که باید خوراکی‌هایی را آماده کنند که فرزندان و همسرشان که بیرون از خانه هستند از آن استفاده کنند و از گرما زدگی به دور باشند. یکی  از نوشیدنی‌هایی که می‌تواند فرزندان شما را از گرمازدگی دور کند تخم شربتی و خاک شیر در شربت است.

 

استفاده از این دو دانه مفید نه تنها گرمازدگی را با قدرت زیادی کنترل می‌کند بلکه تقویت کننده معده و استخوانهای فرزندان شما نیز هست. اما مساله اینجاست که استفاده از این دو نوشیندنی دلچسب و مفید زحمات زیادی دارد.

 

اگر تخم شربتی و خاکشیر را در فهرست نوشیدنی‌های روزانه قرار می‌دهید یک روش خوب برای تمیز کردن و تازه نگه‌داشتن آنها وجود دارد. آنها را منجد کنید!

 

طرز تهیه شربت ختم شربتی و خاکشیر

شستن روزانه تخم شربتی و خاکشیر کار دشواری است و ساعتها زمان می‌برد ضمن اینکه شستن آنها در حجم کم و هر روز می‌تواند باعث هدر رفت آب زیادی شود بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم آنها را منجمد کنید. ضمن اینکه قرار دادن آنها در قالبهای زیبا می‌تواند شربتی که تهیه می‌کنید را بسیار زیبا و دلچسب کند.

روش درست کردن شربت ختم شربتی و خاکشیر را یاد بگیرید

برای این کار باید مقدار زیاد تخم شربتی و خاکشیر را  بشویید و  و آب آن را تاجایی که می‌توانید بگیرد. بعد داخل قالب یخ یا قالبهای دیگری که برای تزئین یخ استفاده می‌کنید  بریزید و بعد از اینکه منجمد شد در بسته بندی مناسب فریز کنید یا تا زمان استفاده اجازه دهید در همان قالب بماند.

 

بیشتر بخوانید: شربت به لیمو خانگی را چطور درست کنیم

 

یادتان باشد برای این کار حتما باید اجازه دهید خاکشیر و تخم شربتی کاملا ته نشین شود و با طمانینه و صبوری خاصی آن را داخل قالب بریزید.  تخم شربتی در آب خیلی زود پف کرده و بزرگ می‌شود بنابراین خیلی آن را در آب قرار ندهید چند لحظه بعد از ته نشین شدن می‌توانید آن را از یک صافی رد کرده و ناخالصی‌هایش را جدا کنید.

 

شربت تخم شربتی و خاکشیر نوشیدنی بسیار مفیدی است

شما می‌توانید شربت را هم از قبل آماده کنید. استفاده از گلاب و آب لیمو و عسل به عنوان شیرین کننده برای این شربت خیلی دلچسب است اما تخم شربتی را در هر نوع شربتی می‌توانید استفاده کنید.

 

خاکشیر را در شربت زعفران یا لیمو می‌توانید استفاده کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در طب سنتی  خاکشیر تقویت کننده کبد و متعادل کننده حرارت کبد است. تخم شربتی هم کلسیم زیادی دارد و می‌تواند حرارت و تب بدن شما را کاهش داده و به تقویت استخوانهایتان کمک زیادی بکند. بنابراین برای خنک شدن در روزهای بسیار گرمی که این روزها گرفتارش هستیم بسیار مفید است.

 

ما می‌توانید تخم شربتی و خاکشیر را در قالبهای مدل دار  قرار دهید و به جای یخ در لیوان شربت هم استفاده کنید. آب شدن آنها و معلق شدن شان صحنه بسیار زیبایی را به وجود آورده و نه تنها یک شربت زیبا و هیجان‌انگیز درست کرده‌اید بلکه کمک می‌کند همیشه نوشیدنی مناسب فصل تابستان را در خانه داشته  و آماده پذیرایی از مهمان هم باشید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.