2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ورزنه؛ سفری ارزان و مفرح

ورزنه؛ سفری ارزان و مفرح

اگر تصمیم‌تان برای رفتن به ورزنه قطعی شد یادتان باشد محور اصلی گشت‌وگذارهایتان تالاب گاوخونی خواهد بود.

دوات آنلاین-شهری تاریخی و کویری در استان اصفهان و در نزدیکی تالاب بین‌المللی گاوخونی. سفر به آنجا نه وقت و فرصت زیادی می‌خواهد و نه پول هنگفت. یک سفره دو روزه به ورزنه می‌تواند خاطره‌ای ماندگار برایتان همراه داشته باشد.

 

اگر تصمیم‌تان برای رفتن به ورزنه قطعی شد یادتان باشد محور اصلی گشت‌وگذارهایتان تالاب گاوخونی خواهد بود. این تالاب که البته این روزها حالش چندان خوش نیست انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را در خودش جا داده و حسابی تماشایی است اما وقتی به آنجا می‌روید برای گشتن در دامنه کوه سیاه هم برنامه‌ریزی کنید.

 

این کوه که از جنس بازالت است در شمال تالاب واقع شده و البته با خود شهر ورزنه 25 کیلیومتر فاصله دارد. از دامنه این کوه می‌توانید مناظر زیبا و خود تالاب را تماشا کنید. بعد از آن سری هم به جنگل گز بزنید البته این جنگل زیبا در سمت غرب تالاب است و با کوه فاصله دارد.

 

در این سفر تماشای آب‌بند شاخ‌کنار را هم از دست ندهید. این آب‌بند در واقع آخرین سد روی زاینده‌رود است که برای کار آسیاب‌ها ساخته شده است. قدمت آن به 80 سال قبل برمی‌گردد و جنس‌اش از آهک و ساروج است.

 

بیشتر بخوانید: سفر به بیجار؛ ارزان و فرح‌بخش

 

پیاده روی و حتی ماشین‌سواری روی تپه‌های ماسه‌ای یکی دیگر از تفریحاتی است که در ورزنه در انتظار شما است. برای این کار باید به ریگ‌سرا بروید.

و اما اگر دوست دارید اماکن تاریخی را نیز تماشا کنید کبوترخانه‌های ورزنه را که مربوط به دوران صفوی است از دست ندهید. پل ورزنه نیز آخرین پلی است که روی زاینده رود ساخته شده و قدمت آن به دوران شاه سلیمان صفوی بازمی‌گردد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین چادر مسافرتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

رباط شاه‌عباسی، مسجد جامع ورزنه و خانه بوتیمار از دیگر امکان تاریخی است که در این سفر می‌توانید از آنها بازدید کنید. البته خانه بوتیمار در روستای قهی قرار دارد و اگر خواستید به آنجا بروید سعی کنید ناهار را در این محل باشید تا از غذاهای سنتی بخورید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.