2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
درمان فوری جوش صورت با ماساژ، ورزش و روش‌های خانگی

درمان فوری جوش صورت با ماساژ، ورزش و روش‌های خانگی

جوش یا آکنه در صورت درمان‌های فوری متنوعی دارد که در این مطلب معرفی شده‌اند و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از این شیوه‌ها را امتحان کنید.

دوات آنلاین-جوش‌های صورت خیلی از ما را کلافه می‌کند اما معمولا برای درمان آن از روش درستی استفاده نمی‌کنیم. در حالی‌که درمان‌های فوری برای آکنه وجود دارد و با روش‌های خانگی می‌توان این جوش‌ها را از بین برد.

آکنه به چه دلیل به وجود می آید

دلایل آکنه یا جوش صورت

آکنه صورت به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که از آن جمله می‌توان به رژیم غذایی نامناسب، دگرگونی‌های هورمونی، استرس، مصرف برخی دارو‌ها و ابتلا به بیماری‌های خاص را نام برد.

 

بروز آکنه صورت به دلیل نوعی ناهماهنگی در دفع مواد سمی از بدن و بروز التهاب در غدد پوستی روی می‌دهد و به شکل آکنه برروی پوست ظاهر می‌شود.

 

جوش صورت چه درمان‌های فوری دارد؟

انواع روش‌های درمانی از جمله دارو درمانی، مصرف دارو‌های موضعی و حتی درمان با لیزر و دیگر درمان‌های تهاجمی برای رفع آکنه و جای جوش وجود دارد.

جوش صورت را می توان با ورزش درمان کرد

از بین بردن جوش با ماساژ

به گفته کارشناسان یکی از راهکار‌ها برای درمان فوری آکنه و جلوگیری از ایجاد آن، ماساژ صورت به ویژه در نواحی است که غدد لنفاوی صورت و گردن وجود دارند.

 

برای انجام ماساژ صورت، افراد ابتدا باید صورت را با آب و مواد شوینده متناسب با نوع پوستشان شسته و خشک کنند. هرنوع آلودگی یا باقی مانده مواد آرایشی بهداشتی می‌تواند سبب تشدید آکنه شود.

 

برای ماساژ صورت را آغشته به روغن نمایید و با نوک انگشتان به آرامی پوست صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا به بهبود گردش خون کمک کنید. ماساژ صورت برای رفع چین و چروک، خط خنده و خم و درمان آکنه و التهاب صورت کارایی دارد.

 

بیشتر بخوانید: برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد

 

سیستم لنفاوی بدن انسان مسئول جابه جای مواد مغذی و مواد زائد بین بافت‌های بدن و خون است. گره‌های لنفاوی باکتری ها، ویروس‌ها و دیگر مواد خارجی مضر را از بدن انسان خارج می‌کنند.

 

انسداد یا اختلال در عملکرد گره‌های لنفاوی می‌تواند خروج سموم خون از مایع لنف و بدن را با مشکل مواجه کند و به این ترتیب باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها شود.

 

یکی از مشکل‌های شایع در اثر اختلال در عملکرد گره‌های لنفاوری آکنه صورت است. افرادی که دچار مشکل آکنه صورت در نواحی اطراف گوش و چانه هستند می‌توانند با ماساژ صورت خود که به تخلیه مایع لنف کمک می‌کند درمان آکنه صورت خود را تسریع ببخشند و همچنین از به وجود آمدن آکنه جلوگیری کنند.

ورزش برای از بین بردن جوش صورت بسیار مفید است

درمان جوش با ورزش

برای کمک به تخلیه بهتر مایع لنف و عملکرد مناسب گره‌های لنفاوی، انجام ورزش به مدت حداقل ۳۰ دقیقه ۳ بار در هفته توصیه می‌شود. انجام ورزش سبب تحرک مایع لنف و خون‌رسانی مناسب به بافت‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از تجمع سموم دراطراف صورت جلوگیری می‌شود.

 

بهترین تمرین‌های ورزشی برای کمک به عملکرد مناسب گره‌های لنفاوی ورزش هایی چون پیاده روی، شنا، ورزش‌های کششی و هوازی، دوچرخه سواری و ورزش‌های توپ و تور یا ورزش‌های راکتی است.

 

بیشتر بخوانید: 18 فرمول برای زیبایی بدون لوازم آرایش و آرایش کردن

 

روغن‌های مناسب برای جوش صورت

برای ماساژ صورت می‌توانید از روغن‌های گیاهی، چون روغن آرگان یا روغن رزماری و دیگرروغن‌ها متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. ماساژ را از نواحی اطراف گوش‌ها در امتداد خط فک و پایین گردن به سمت قفسه سینه شروع کنید و به آرامی پوست صورت خود را چندین بار ماساژ دهید.

تحقیقات نشان داده با خمیر دندان می توان آکنه را درمان کرد

درمان آکنه با خمیر دندان

دیلی میل نوشت: کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن آکنه صورت می‌تواند سبب خشک شدن پوست، تحریک آن و حتی تشدید این عارضه شود.

 

سال‌هاست افراد برای از بین بردن جوش و خشک کردن آن، مصرف خمیر دندان را توصیه می‌کنند اما این ماده که حاوی انواع مواد شیمیایی است، درعوض خشک کردن جوش به پوست آسیب می‌رساند.

 

خمیر دندان پوست راخشک، آکنه را تحریک می‌کند و حتی راه نفوذ باکتری‌های موجود درسطح پوست به لایه‌های درونی را هموار می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه تیرگی پوست را از بین ببریم؟

 

خمیردندان‌ها از موادی، چون پراکسید هیدروژن، پودرسودا و خمیردندان‌های طعم دار از اسانس طعم میوه‌های مختلف تشکیل شده‌اند و می‌توانند سبب سوختن پوست صورت شوند.

 

خمیر دندان پس از باز شدن برای بار اول در معرض تماس با هوا و بدنه مسواک قرار می‌گیرد و جاذب انواع باکتری می‌شود به همین دلیل استفاده از آن بر روی آکنه اشتباه است.

 

جوش صورت و رژیم غذایی

در کنار ماساژ صورت، توجه به رژیم خوراکی، پرهیز از استرس، نوشیدن آب به میزان کافی و پیگیری درمان‌های موضعی برای رفع آکنه صورت اثر گذار است.

 

درکنار درمان‌های مختلف، مصرف مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، پرهیز از خوردن مواد غذایی شیرین، پرچرب و سرخ شدنی، خودداری از عصبانیت و استرس و شرکت در کلاس‌های مدیتیشن و یوگا، انجام ورزش منظم، استحمام روزانه با میزان استاندارد آب و تعویض ملحفه و روبالشتی‌ها به شکل هفتگی و نوشیدن به میزان کافی آب در طی روز نقش به سزایی در داشتن پوستی صاف و بدون جوش داشته باشد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.