2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد + توصیه‌هایی برای پوست‌های خشک و چرب

برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد + توصیه‌هایی برای پوست‌های خشک و چرب

چه کنیم که پوست سالم و شاداب داشته باشیم؟ چه توصیه‌هایی برای پوست‌های خشک می‌شود؟ افرادی که پوست چرب دارند چه باید بکنند؟ چه خوراکی‌هایی برای پوست مفید است؟

دوات آنلاین-پوست قسمتی از دستگاه پوششی بدن است که بخش‌های دیگر آن عبارتند از: ناخن، مو و غشای مخاطی. با این که ضخامت پوست کمتر از ۶ میلی متر است اما لایه محافظتی بسیار قوی است که جز اصلی سطح آن پروتئین زمخت فیبری به نام کراتین است. این ماده در مو و ناخن نیز وجود دارد که سبب گرما و حفاظت بدن می‌شود. پوست ما انسان ها خاصیت واترپروف یا همان ضد آب را دارد برای همین است که هنگام استحمام مانند یک اسفنج آب را جذب نمی کنیم و آب از سطح بدن ما سر می خورد.

 

تمام گیرنده های حس های لامسه ما همچون: گرما، فشار، درد، سرما و ارتعاش در پوست قرار دارد. پوست همیشه و در همه حال خود را با استفاده از ریزش سلول های مرده، نوسازی می کند و سلول های تازه ایجاد می نماید در نتیجه تمامی سلول های پوستی سطح بدن به دلیل بیماری، آسیب، سایش و ...از بین می روند و به سرعت سلول های جدید جایگزین آنها می شود.

رازهای سلامتی پوست چیست

چگونه سلامت پوست خود را حفظ کنیم

پوست یکی از بخش‌های مهم بدن انسان است پس باید حسابی از آن مراقبت کنیم هرچند اکثر آقایان توجه زیادی به این بخش مهم از بدن خود را ندارند و از آن مراقبت نمی کنند.

 

پوست انسان دائماً به مراقبت ویژه نیازمند است قسمت‌هایی از آن مانند پوست صورت وجود دارد که به مراقبت های بیشتری نسبت به سایر قسمتهای پوست نیاز دارد.

 

خوابیدن دیر وقت در شب، استرس و فشار عصبی، مصرف غذا و میان وعده های ناسالم، قرار گرفتن بیش از اندازه در جلوی نور خورشید مشکلات فراوانی را می‌تواند برای پوست ایجاد کند، احتمال دارد پوست پوسته پوسته و خشک شود یا حتی شکاف بردارد و دیگر قادر به ترمیم خود نشود برای جلوگیری از چنین مشکلات باید همیشه مراقب آن باشیم.

مصرف روزانه ۲ لیتر آب برای اینکه پوستی سالم و شاداب داشته باشید ضروری و لازم است

پوست شاداب با نوشیدن آب

آب چیزی که به کثرت در اطراف ما وجود دارد و همیشه در دسترس است اما متاسفانه اغلب نادیده گرفته می‌شود. مصرف روزانه ۲ لیتر آب برای اینکه پوستی سالم و شاداب داشته باشید ضروری و لازم است مخصوصاً اگر فرد در منطقه خشک یا مرطوب زندگی کند که در این صورت باید مصرف آن را نیز افزایش دهد.

ویتامین سی چیزی است که پوست ما برای حفظ سلامتی خود به جز مصرف آب به آن نیاز دارد.

پوست به ویتامین سی نیاز دارد

ویتامین سی چیزی است که پوست ما برای حفظ سلامتی خود به جز مصرف آب به آن نیاز دارد. این ویتامین را می توان با خوردن میوه، نان های صبحانه غنی شده و حبوبات تامین کرد.

 

سیب زمینی نیز یکی از منابع این ویتامین شناخته شده است که با استفاده از آن می توانید به مدت کوتاه ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

خواب خوب به سلامت پوست کمک می کند

پوست سالم با خواب خوب

به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید و تا جایی که می‌توانید از الکل مصرف نکنید و استعمال دخانیات را نیز از زندگی خود حذف کنید تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

یکی از دلایل چروک شدن پوست دست و صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است

استفاده از کرم ضدآفتاب

یکی از دلایل چروک شدن پوست دست و صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. یکی از راه های آسان برای حفاظت از پوست خود مصرف مداوم کرم‌های ضدآفتاب می باشد.

 

اغلب مردم از کرم‌های ضدآفتاب فقط در فصل تابستان استفاده می‌کنند و این باور را دارند که آفتاب زمستان و گرمای تابستان را ندارد و به پوست آسیب نمی‌رساند.

 

این باور کاملاً اشتباه از نور خورشید در فصل زمستان هم می تواند به اندازه تابستان برای پوست شما خطرناک باشد پس همیشه و در همه فصول استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

انواع آجیل به سلامت پوست کمک می کند

آجیل بخورید

پوست انسان خاصیت کشسانی دارد که به سبب وجود سلنیوم در آن است برای افزایش و حفظ این خاصیت از مغزهای آجیل که حاوی مقدار زیادی سلنیوم هستند غافل نشوید.

 

موبایل‌تان را تمیز نگه دارید

می‌دانم که بیان این موضوع در بحث پوست کمی خنده‌دار است اما آن را جدی بگیرید، بگذارید بیشتر مطلب را برایتان روشن کنم. طبق تحقیقات به دست آمده میکروب ها در گوشی تلفن همراه شما بیشتر از سرویس بهداشتی منزلتان جا خوش کرده اند هنگامی که با موبایل صحبت می کنید و آن را کنار گوشتان قرار می‌دهید میکروب ها به صورت و فک شما منتقل می شود و همین امر باعث جوش زدن پوست شما و عامل بسیاری از بیماری های پوستی دیگر می‌شود. پس سعی کنید همیشه تلفن همراه خود را تمیز کنید و پاکیزه نگه دارید.

 

آرایش‌تان را قبل از خواب پاک کنید

وقتی مواد آرایشی روی صورت شما قرار می گیرد سبب بسته شدن منافذ آن می‌شوند. به عبارت دیگر پوست دیگر قادر به تنفس نیست. تصور کنید یک شب بدون پاک کردن آرایش صورتتان بخوابید شما با این کار پوست خود را خفه می کنید که به مرور زمان سبب ایجاد چین و چروک و لکه روی آن می شود.

 

پس فراموش نکنید قبل از خواب صورت خود را با آب و صابون بشویید علاوه بر این شما می توانید از محصولات دیگر برای محافظت از پوست خود مانند: پاک کننده ها، تونرها، شفاف کننده ها، لایه بردارها و ... نیز استفاده کنید.

 

همه ما دوست داریم پوست زیبا و شادابی داشته باشیم اما کمتر کسانی هستند که دارای پوست زیبا و بی عیب و نقص هستند اما با رعایت راهکارهایی شما نیز می توانید پوست شاداب و سالمی را داشته باشید و از آن لذت ببرید. اما اگر دارای پوست خشک و چرب هستید باید بیشتر از این ها مراقب پوست خود باشید.

افرادی که پوست خشک و حساس دارند ضروری است که بیشتر مراقب آن باشند

مراقبت از پوست خشک

افرادی که پوست خشک و حساس دارند ضروری است که بیشتر مراقب آن باشند مخصوصاً هنگام صبح. اگر پوست خشکی دارید سعی کنید همیشه موقع حمام کردن و شستن دست و صورت از آب گرم استفاده کنید و از یک شوینده که مخصوص پوست های خشک است استفاده کنید، سعی کنید با گلاب پوست خود را ماساژ دهید.

 

قبل از خواب سعی کنید یک لیوان شیر همراه با توت فرنگی میل کنید که برای سلامتی پوست شما مفید است، اگر برایتان امکان دارد در طول شب چند بار آب بنوشید و هفته ای یک بار از ماسک‌های مخصوص به نوع پوست‌تان استفاده نمایید.

آن دسته از افرادی که پوست بدن آنها چرب و نازک است باید مواردی را رعایت کنند

مراقبت از پوست چرب

داشتن پوست چرب احتمال دارد از عوامل مختلفی مانند: تغییرات هورمونی، حاملگی، بلوغ، مصرف قرص های ضد بارداری، قاعدگی، استفاده از لوازم آرایش نامناسب، ژنتیک و ... ناشی شود.

 

آن دسته از افرادی که پوست بدن آنها چرب و نازک است باید مواردی را رعایت کنند از جمله: از ماسک خاک رنگ بر استفاده کنید این ماسک خاک و آلودگی های موجود در سطح پوست شما را از بین می‌برد، ماسک عسل برای تمامی پوست ها توصیه می‌شود اما کسانی که پوست چرب دارند و بیشتر جوش میزنند و در معرض آکنه هستند حتماً باید از آن استفاده کنند در این ترکیب می توانید از آب لیمو نیز استفاده کنید.

 

سعی کنید همیشه از رویه سابی زیاد پوست تان جلوگیری کنید و تا حد امکان خود را از استرس و اضطراب دور نگه دارید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
سهیلا 1398/11/19
رویه سابی یعنی چی منظور اینه ک صورتمون رو نمالیم.ماساژ ندیم؟
ناشناس 1398/11/19
مفید بود ولی رویه سابی یعنی چی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.