2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
پیشگیری از سرطان با مصرف شیر

پیشگیری از سرطان با مصرف شیر

افرادی که به طور مرتب شیر می‌نوشند کمتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند. در مقابل مردانی که زیاد شیر می‌نوشند بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

دوات آنلاین-بار دیگر یکی از خاصیت‌های مصرف مرتب شیر مشخص و معلوم شد نوشیدن شیر می‌تواند تا حدودی از ابتلا به برخی سرطان‌ها پیشگیری کند البته مصرف زیاد شیر هم بدون عارضه نیست.

 

شیر گاو دارای مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و پروتئین‌های ارزشمند است. این منبع غذایی در مقایسه با نوشیدنی‌های گازدار کالری بیشتری دارد و از نظر متخصصان تغذیه در واقع نوشیدنی نیست و یک میان وعده غذایی کامل به شمار می‌رود.

 

گروهی از پژوهشگران آلمانی به کسانی که می‌گویند شیر گاو برای گوساله است نه برای انسان، توصیه می‌کنند از این منبع غذایی پرارزش صرف‌نظر نکنند. البته نوشیدن بیش از حد شیر بی‌ضرر نیست.

 

در آلمان سرانه متوسط شیر و محصولات لبنی حدود 84 کیلوگرم است. این رقم یعنی آلمانی‌ها به طور متوسط در روز یک لیوان شیر یا یک بسته ماست متوسط مصرف می‌کنند. مصرف شیر گاو اما با بحث‌های فروانی همراه است.

 

گروهی از متخصصان تغذیه می‌گویند شیر گاو مناسب طبیعت انسان نیست و در واقع نوشیدنی مناسب رشد گوساله است. در مقابل گروه دیگری از متخصصان تغذیه با اشاره به اینکه غلات، مغز دانه‌ها، سیب یا گوجه‌فرنگی هم از روز نخست بخشی از خوراک انسان‌ها‌ نبودند و در طول تکامل رفته‌رفته به برنامه غذایی انسان‌ها افزوده شدند، پرهیز از مصرف شیر را اشتباه می‌دانند.

 

شیر به دلیل آنکه حاوی کلسیم بالایی است تأثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد و نوشیدن آن در سال‌های کودکی و نوجوانی نقش مهمی در رشد و حفظ سلامت استخوان‌ها در سال‌های بعد زندگی بازی می‌کند.

 

به گزارش dw-پژوهشگران آلمانی می‌‌گویند کودکان و نوجوانانی که در روز 245 میلی‌لیتر شیر (یک لیوان متوسط) می‌نوشند در سال 0/4 سانتی‌‌متر بیشتر رشد می‌کنند. نتیجه برخی از پژوهش‌ها بر روی شیر حاکی از آن است که مصرف شیرگاو از بروز برخی از انواع بیماری سرطان جلوگیری می‌کند.

 

به عنوان مثال افرادی که به طور مرتب شیر می‌نوشند کمتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند. در مقابل مردانی که زیاد شیر می‌نوشند بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در نوشیدن شیر زیاده‌روی نکنید.

 

منبع: تسنیم

 


پیشنهاد سردبیر: کفیرها چه تاثیری بر قلب و عروق می‌گذارند؟

 

پیشنهاد سردبیر: چگونه پرانرژی باشیم؟

 

پیشنهاد سردبیر: کلیدی‌ترین اصول برای پیشگیری از ریزش مو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.