2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
عینک آفتابی چه رنگی بخریم؟

عینک آفتابی چه رنگی بخریم؟

توصیه می شود قاب عینک ، بزرگ انتخاب شود تا بصورت کامل از چشم‌ها محافظت کند.

دوات آنلاین-شاید شما هم درگیر مسئله انتخاب رنگ عینک آفتابی شده‌اید. واقعیت این است که عینک آفتابی غیر از موضوع خوش‌تیپی در سلامت چشم هم تاثیر زیادی دارد.  دکتر علیرضا کشتکار جعفری، پزشک فوق تخصص چشم ویژگی‌های یک عینک آفتابی مناسب را توضیح داده است که می‌خوانید:

 

 رنگ شیشه عینک آفتابی اهمیت زیادی دارد.  رنگ هایی همچون رنگ صورتی برای عینک آفتابی توصیه نمی شود همچنین اگر رانندگی می کنید عینک آفتابی سبز رنگ هم برای رانندگی خطرناک است. به کسانی که به مدت طولانی رانندگی می کنند توصیه می شود عینک آفتابی با رنگ قهوه ای را به چشم بزنند.

 

 توصیه می شود قاب عینک ، بزرگ انتخاب شود تا بصورت کامل از چشم ها محافظت کند.

 

 کیفیت عینک آفتابی مناسب، منوط به ارزان یا گران بودن آن نیست بلکه این عینک ها باید استاندارد باشد.برای آنکه عینک آفتابی مناسب و دارای استاندارد را تشخیص دهیم باید آن را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان بدهیم و اگر صفحه، موج دار و کج و مج دیده نشد، این عینک قابل استفاده روی چشم هاست.

 

 بخش عمده قیمت عینک به فریم(قاب) آن مربوط است و شیشه عینک سهم کمتری در قیمت دارد و اگر عینکی مشخصات فوق را داشته باشد در صورت ارزان بودن برای استفاده مناسب است.

 

در همین زمینه: سرطانی که با خوش‌تیپی برطرف می‌شود

 

 همچنین اگر بخواهیم بدانیم که عینک آفتابی تیرگی مناسب را دارد یا نه، باید عینک را به چشم بزنیم و در یک اتاق با نور معمولی به آینه نگاه کنیم، وقتی که چشمان خود را در آینه ندیدیم، این عینک قابل استفاده و دارای کیفیت و استاندارد است.

 

 استفاده از عینک آفتابی برای حفظ سلامت چشم‌ها ضروری است. شدت نور خورشید باعث کاهش توانایی دید انسان می شود زیرا نور خورشید، اشعه های مضر ماورای بنفش و مادون قرمز دارد. اشعه ماورای بنفش برای عدسی داخل چشم و مادون قرمز برای شبکیه چشم مضر است و باعث ایجاد ناخنک و شبه ناخنک چشم می شود.

 

 اشعه ماورای بنفش در عدسی چشم منجر به ایجاد آب مروارید و اشعه مادون قرمز در شبکیه باعث آسیب رساندن به سلول های بینایی و کاهش دید می شود به همین خاطر برای جلوگیری از آسیب های چشمی و پوستی اشعه مضر خورشید وقتی در معرض آفتاب قرار می گیریم باید کلاه بر سر و عینک آفتابی بر چشم داشته باشیم و استفاده از عینک آفتابی برای تمامی افراد حتی کودکان ضروریست.

 

منبع: ایرنا


پیشنهاد سردبیر: زخم‌ها را لیزردرمانی بکنیم یا نه؟

 

پیشنهاد سردبیر: خوراکی‌هایی که روی باروری تاثیر دارند

 

پیشنهاد سردبیر: نکاتی که درباره اضطراب باید بدانید

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.