2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
دو روایت از شکسپیر در سنگلج

دو روایت از شکسپیر در سنگلج

«دو روایت از شکسپیر»، کاری از گروه تئاتر ۸۸، شامل دو بخش «اتللو به روایت یاگو» و «هملت به روایت هوراشیو» است .

دوات آنلاین-نمایش «دو روایت از شکسپیر» از جمله نمایش‌هایی است که می‌توانید تماشای آن را در برنامه‌تان بگذارید. محل اجرا تماشاخانه سنگلج و ساعت آن 19 و 30 دقیقه است.

«دو روایت از شکسپیر»، کاری از گروه تئاتر ۸۸، شامل دو بخش «اتللو به روایت یاگو» و «هملت به روایت هوراشیو» است که پیش از این در جشنواره شکسپیر فرانسه و جشنواره بونته بونه آلمان اجرا شده‌اند و بخشی از پژوهش اجرایی تئاتر ۸۸ روی متن‌های شکسپیر هستند.

 

«دو روایت از شکسپیر» را اصغر نوری نوشته و کارگردانی کرده و شما تا ۱۳ خرداد وقت دارید به تماشای آن بروید.

 

«دو روایت از شکسپیر» تلاشی است برای اجرای دو تراژدی هملت و اتللو به فرم روایی که از شیوه‌های نمایش ایرانی؛ نقالی و پرده‌خوانی می‌آید و ماجرا با زبانی طنز و امروزی از دیدگاه دو شخصیت جانبی، اما تأثیرگذار این دو تراژدی روایت می‌شود. تأکید روی عنصر نمایش و زیباشناسی شر از ویژگی‌های این اجراست که با استفاده از مؤلفه‌هایی نظیر موسیقی سنتی ایرانی تلاش می‌کند متن‌های شکسپیر را با ما و زمانه‌ی ما پیوند دهد.

 

غزاله رشیدی، محمد رضا چرختاب و اصغر نوری بازیگران این نمایش یک ساعت و 20 دقیقه‌ای هستند. قیمت بلیت آن هم 30 هزار تومان بیشتر نیست.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.