2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه افرادی می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟
یک دندانپزشک تشریح کرد:

چه افرادی می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟

ایمپلنت چقدر زمان می برد؟ میزان دوام آن به چه عواملی بستگی دارد و برای چه کسانی مناسب نیست؟

دوات آنلاین-ایمپلنت در صورتی که فرد دندان‌های خودش را نداشته‌ باشد یا مجبور به کشیدن آنها شود روش بسیارخوبی برای جایگزین‌کردن دندان است و از دندان مصنوعی بسیار بهتر است اما سلامت جسمی فرد در ماندن ایمپلنت‌ها بسیار مهم است.

 

شرایط افراد برای ایمپلنت

علی شایان دندانپزشک در این باره به دوات آنلاین می‌گوید: ایمپلنت راه بسیار مناسب برای پرکردن جای دندان خالی است اما نکته مهم این است که اگر فرد در طول زندگی بهداشت جسمی‌اش را رعایت نکرده‌ باشد احتمال اینکه ایمپلنت پس بزند بسیار زیاد است.  ایمپلنت در افرادی که قدرت بدنی ضعیفی دارند و یا تغذیه سالم نداشته‌اند به‌احتمال زیاد پس زده می‌شود.

 

افرادی سیگاری، آنهایی که مواد مخدر مصرف می‌کنند و یا کسانی که با بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن مواجه هستند قطعا برای ایمپلنت دچار مشکل خواهند شد البته اگر خوب و سالم تغذیه کرده‌ باشند ایمپلنت جواب خواهد داد. اما برای افرادی که ذکر کردم قطعا کار پرریسکی است. بازهم تاکید می‌کنم سلامت بدن و ایمنی آن بسیار مهم است و در صورت سالم بودن بدن حتی کل دهان را می‌توانیم ایملنت کنیم.

چه افرادی می توانند ایمپلنت دندان انجام بدهند

انجام ایمپلنت چقدر زمان می برد

به‌عنوان دندانپزشک توصیه اول من این است که به هر روش و ترتیبی شده بهتر است افراد دندان‌های خودشان را حفظ  و از آن نگهداری کنند اما اگر دندان از بین رفت بهترین راه جایگزین‌کردن در حال حاضر ایمپلنت است. فقط باید توجه داشته‌باشند که ایمپلنت در کنار دندانی که لق شده قرار نداشته‌ باشد چون قطعا از بین خواهد رفت.

 

بیشتر بخوانید: لمینت دندان چه عوارض و ضررهایی دارد

 

لثه‌ها باید سالم باشند و اگر بیماری دارند باید آن را درمان کنند در غیر این‌صورت لثه بیمار ایمپلنت را پس می‌زند. ضمن اینکه بعد از پیوند ایمپلنت به استخوان لثه باید  مدتی بگذرد تا پزشک از موفق‌بودن پیوند مطمئن شود و سپس مراحل بعدی را انجام دهد. از زمان عمل جراحی ایمپلنت تا انجام اقدامات بعدی حداقل 2 ماه و نیم تا 3 ماه باید صبر کرد و این مدت در مواردی که نیاز به جراحی سینوس و استفاده از پودر استخوان باشد به 6 ماه می‌رسد.

کاشتن ایمپلنت چقدر زمان می برد

میزان دوام ایمپلنت

ایمپلنت یک عمل پیوند محسوب می‌شود و به نسبت سایر روش‌ها برای پرکردن جای دندان خالی پرخرج‌تر است اما باید توجه داشت که یک اقدام مطمئن و البته ماندگار است و لثه‌ها را به‌مرور زمان از بین نمی‌برد و فرسایشی در دهان ایجاد نمی‌کند و بلع را قطعا راحت‌تر از زمان نبود دندان خواهد کرد. ضمن این‌که ایمپلنت در نبود دندان از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کند.

 

این دندان پزشک گفت: اینکه ایمپلنت‌ها و روکشی که در آن قرار می‌گیرد چند سال دوام داشته‌ باشد به دو عامل بستگی دارد. اول همانطور که گفته‌ شد به سلامت بدن و دوم شیوه نگهداری از آنها. باید توجه داشت ایمپلنت‌ها هم مانند دندان‌های واقعی نیاز به تمیز کردن دارد و اگر با این تصور که چون ریشه ندارد بنابراین نیازی نیست که آنها را تمیز و سالم نگه داریم با ایمپلنت‌ها برخورد کنیم قطعا خیلی زود آنها را از دست می‌دهیم.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.