2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
لمینت دندان چه عوارض و ضررهایی دارد

لمینت دندان چه عوارض و ضررهایی دارد

اگر در حال تصمیم گیری برای لمینت دندان هستید باید بدانید به غیر از خوبی هایی که این کار دارد، ممکن است عوارضی را نیز در پی داشته باشد.

دوات آنلاین -لمینت دندان از آن کارهای زیبایی جدیدی است که با یک موج جدید شروع می‌شود و عده خاصی چون جوانان و خانم‌ها را هدف قرار می‌دهد و سپس بعد از چند سال فروکش خواهد کرد. نمونه این تب‌های تند زیبایی را سال‌ها پیش هم دیده‌ایم کارهایی چون گذاشتن نگین دندان یا تتو کردن ابرو که بعد از گذشت چند سال نه تنها دیگر مد  نیست بلکه از نظر طرفداران پروپاقرصش هم زشت و زننده محسوب می‌شود.

 

لمینت چیست؟

روزنامه خراسان نوشت: لمینت لایه ای بسیار نازک از جنس سرامیک یا پرسلن است که روی دندان طبیعی فرد چسبانده می شود. برای این کار معمولا به میزان بسیار کم دندان ها تراشیده می شود. میزان این تراش با توجه به تشخیص دندان پزشک متخصص، نوع لمینت و شکل دندان ها متفاوت است. در ادامه بخوانید که چرا نباید لمینت دندان کرد؟

 

لمینت کردن دندان برگشت پذیر نیست

به دلیل این که به مقدار بسیار جزئی در حین فرایند نصب لمینت، دندان ها تراش می‌خورد، نمی توانید لمینت را پس از نصب جدا کنید و چیزی به جای آن قرار دهید. اگر لمینت دندان زمانی  دیگر مد نباشد شما با جای خالی آن چه خواهید کرد ؟

 

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی زرد شدن دندان ها چیست

 

امکان  ترمیم لمینت وجود ندارد

برخلاف روش کامپوزیت دندان، به دلیل جنس مخصوص مواد تشکیل دهنده لمینت، در صورتی که دچار پریدگی یا شکستگی شود، باید لمینت آن دندان تعویض شود.

امینت دندان چه عوارض احتمالی را به دنبال خواهد داشت

 حساسیت به گرما و سرما

با لمینت کردن دندان، شما به سرما یا گرما حساسیت  پیدا خواهید کرد  و این حساسیت ممکن است شدید یا معمولی باشد اما این عارضه‌ای است که معمولا اغلب افرادی که دندان‌های خود را لمینت کرده اند از آن شکایت  می کنند.

 

احتمال پوسیدگی دندان بعد از لمینت

با رعایت نکردن اصول قرار دادن و  نصب نادرست لمینت، دندان ها در زیر لمینت به مرور دچار پوسیدگی خواهد شد  هرچند کار  شما توسط دندان پزشک متخصص انجام شود اما استفاده از روش ها و تجهیزات به روز نیز برای نصب لمینت مهم و حائز اهمیت است.

 

بدانید: روش هایی به جای ایمپلنت دندان

 

احتمال بیماری های پریودنتال یا لثه ای

اگر لمینت درست و توسط متخصص انجام نشود ممکن است باعث بروز بیماری های لثه‌ شامل عفونت های بافت لثه، لقی دندان و تحلیل رفتن بافت لثه شود.

 

تغییر رنگ لمینت

گاهی با توجه به نوع رژیم غذایی که بیمار دارد ممکن است تغییر رنگ در لمینت ها به وجود آید. برگرداندن رنگ لمینت ها به رنگ اولیه آن ممکن نیست و فقط با تعویض آن می توان این مشکل را رفع کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.