2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
«سانتی‌متر»؛ پیشنهادی برای دوستداران نمایش

«سانتی‌متر»؛ پیشنهادی برای دوستداران نمایش

«سانتی‌متر» داستان خانواده‌ا‌ی هفت نفری است که مجبور می‌شوند به‌طور موقت در خانه‌ای 35 متری زندگی کنند.

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید نمایش سانتی‌متر را ببینید تا پنج‌شنبه این هفته بیشتر وقت ندارید. این نمایش اجتماعی یک ساعته هر شب ساعت 8 و 30 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

«اتفاقات بعضی وقت‌ها اونجوری که ما دلمون میخواد پیش نمیره

-نه عارف من مطمئنم درست میشه بابا، یعنی باید درست بشه

بایدی در کار نیس آقا، یعنی این راهش نیس ما هر روز بگیم فردا بعد فردا نشه اون روز موعود...»

این یکی از دیالوگ‌های زیبای نمایش سانتی‌متر است که مرتضی شاه‌کرم کارگردانی آن را برعهده دارد. «سانتی‌متر» داستان خانواده‌ا‌ی هفت نفری است که مجبور می‌شوند به‌طور موقت در خانه‌ای 35 متری زندگی کنند. این محدودیت در زندگی آنها شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند.

شاه‌کرم درباره این نمایش به ایران تئاتر گفته: مدت‌ها مترصد فرصتی بودم تا بتوانم نمایشی با تکیه بر اصول شهری روی صحنه اجرا داشته باشم و در نمایش سانتی متر به بحث فرهنگ زندگی در آپارتمان ها پرداختم. آپارتمان هایی که روز به روز کوچک و کوچک تر می شوند. ایده این نمایش بر اساس محل زندگی خودم شکل گرفت.

او به هنرآنلاین هم گفته: سه سال پیش که به تهران آمدم با معضل عجیبی روبرو شدم و مجبور به اسکان در آپارتمانی 45 متری شدم. همزمان متوجه شدم که در همسایگی من خانواده‌ای 6 نفره در همین متراژ زندگی می‌کنند و این قضیه برایم عجیب بود و دغدغه نگارش این اثر را در من ایجاد کرد و طی تحقیقاتی که داشتم، فهمیدم که اوضاع بدتر از این نیز در این شهر وجود دارد.

نمایش سانتی‌متر افتخارات زیادی را کسب کرده است. نمایش برگزیده ششمین جشنواره تئاتر شهر، برگزیده کارگردانی، برگزیده نمایشنامه نویسی و تقدیر ویژه گروه بازیگران در کارنامه آن است. خود شاه‌کرم هم فعالیت‌های هنری‌اش را از سال 1373 با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری تئاتر در شهرستان خرمشهر آغاز کرده است.

قیمت بلیت این نمایش 20 هزار تومان است و پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، محسن پوشایی، سارینا رزاق مرندی، مسعود شامی خاتونی، مرتضی شاه کرم و ماهان عابدی در آن بازی کرده‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.