2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
راهنمای کامل دریافت بیمه بیکاری

راهنمای کامل دریافت بیمه بیکاری

بیمه شدگان باید در دوره‌های کارآموزی و سوادآموزی که از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

دوات آنلاین-برای این‌که بدانید برای دریافت بیمه بیکاری چه باید بکنید این مطلب را بخوانید:

 

برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری و نیز دریافت مقرری بیکاری باید به اداره کار مربوط به آخرین محل کار خود بروید. بیمه‌شدگان بیکار، در صورت احراز شرایط زیر استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری را دارند:

 

مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی باشند.

به صورت غیر ارادی از کار اخراج شده باشند

تبعه کشور‌های خارجی نباشند.

مستمری بگیر، بازنشسته و یا از کار افتاده کلی نباشند.

 

بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد. (در صورت اتمام قرارداد بیکار شدن حداقل یکسال سابقه نیاز است)

 

بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، جنگ، زلزله و آتش سوزی بیکار می‌شوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، نیاز به داشتن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

 

بیمه شدگان باید در دوره‌های کارآموزی و سوادآموزی که از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود، شرکت کنند و هر دوماه یک بار، گواهی لازم در این زمینه را به شعب تامین اجتماعی ارائه کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.