2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
چگونه نام همسر سابق را از شناسنامه پاک کنیم

چگونه نام همسر سابق را از شناسنامه پاک کنیم

اگر از همسر خود جدا شده اید و می خواهید نام او را از شناسنامه تان حذف کنید توضیحات این مطلب را بخوانید.

دوات آنلاین -افرادی که از همسر خود طلاق می گیرند می توانند با شرایط خاص نام همسر قلبی خود را از شناسنامه شان پاک و حذف کنند.

 

حذف نام شوهر سابق برای زنان

به نوشته خبرآنلاین، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال در این باره توضیح داد: در ماده 32 قانون ثبت احوال آمده است اگر خانمی که از همسرش جدا شده باشد، در هنگام طلاق بائن غیرمدخوله یعنی دوشیزه باشد، نام همسرش را از شناسنامه حذف می کنیم. در غیر این صورت با ازدواج مجدد، واقعه طلاق قبلی حذف می شود.

 

او در ادامه گفت: ما مکلفیم آخرین واقعه ازدواج و طلاق را ثبت کنیم به جز کسی که هنگام طلاق دوشیزه باشد. اگر کسی طلاق گرفته باشد و مجددا ازدواج کند، حتی اگر یک ساعت بعد از ازدواج باشد با سند ازدواج به ثبت احوال مراجعه کند، با ازدواج جدید، واقعه قبلی یعنی طلاق قبلی از شناسنامه او حذف می شود.

 

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره حذف نام همسر سابق از شناسنامه افراد گفت: فقط آخرین ازدواج یعنی آخرین واقعه می تواند ثبت شود و بقیه پاک شود. هر چند آقایان تا 4 ازدواج همزمان را می توانند ثبت کنند. ازدواج قبلی زمانی که منجر به طلاق شود، با ازدواج بعدی، حذف می شود و این اختصاص به خانم یا آقا ندارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.