2024/10/24
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ آبان
پیشنهادات ما
نقش بسیار زیاد مشکلات جنسی در افزایش آمار طلاق

نقش بسیار زیاد مشکلات جنسی در افزایش آمار طلاق

در برنامه ششم توسعه تصریح شده ارائه آموزش و مشاوره، حین، قبل و پس از ازدواج با مشارکت بقیه دستگاه‌ها با مرکزیت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره الزامی است

دوات آنلاین-برای کاهش طلاق و همچنین آسیب‌های اجتماعی دیگر باید زمینه‌های بروز آن را از میان برداشت. این موضوعی است که بارها و بارها بر آن تاکید شده و اکنون یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز آن را تکرار کرده و  ضمن ضروری دانستن مشاوره‌های قبل از ازدواج اعتیاد و مشکلات جنسی را دو عامل زمینه‌ساز جدایی زوجین دانسته است.

خلاصه‌ای از اظهارات رضا شیران خراسانی را در گفت‌وگو با خانه ملت بخوانید:

  • مراکز جامع خانواده به زوجین در آستانه طلاق مشاوره های لازم را ارائه می کنند به دلیل آنکه برخی زوجین در لحظه برای طلاق تصمیم می گیرند بنابراین ارائه مشاوره ها به آنها می تواند تا حدودی زیادی کاهش طلاق را در پی داشته باشد.
  • اجرای پایلوت فعالیت مراکز جامع خانواده در مشهد کاهش 8 درصدی آمار طلاق در این شهر را به همراه داشته است، افزود: طبق اظهارات برخی مسئولان در آن زمان اجرای این منجر به کاهش 8 درصدی طلاق شد و این بسیار نوید بخش و رضایت بخش است که می طلبد این طرح در سراسر کشور اجرایی وعملیاتی شود.
  • بند 13 سیاست های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به‌ویژه موضوع طلاق و جبران آسیب‌های ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ‌سازی کراهت طلاق تاکید دارد.
  • اهمیت مشاوره‌های قبل و پس از ازدواج به اندازه ای است که در سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه خانواده نیز در قالب بندی با عنوان" ساماندهی نظام مشاوره‌ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی ـ ایرانی در جهت استحکام خانواده " اشاره شده است البته برای کاهش طلاق سبک زندگی فعلی باید اصلاح و به سمت زندگی ایرانی – اسلامی حرکت کرد.
  • حقوق زن، مرد و فرزند در خانواده باید به رسمیت شناخته شده و در این رابطه فرهنگ سازی مناسبی انجام شود تا هر فردی نسبت به دیگری احقاق حق کند و حق دیگری را پایمال نکند.
  • مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را راهکاری موثر در کاهش طلاق است البته در برنامه ششم توسعه نیز تصریح شده ارائه آموزش و مشاوره، حین، قبل و پس از ازدواج با مشارکت بقیه دستگاه‌ها با مرکزیت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره الزامی است؛ البته تعرفه های مشاوره ها بسیار بالا بوده و نیاز است بازنگری مناسبی در این رابطه انجام و تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا خانواده ها به راحتی بتوانند به این مراکز مراجعه کنند.
  • باید زمینه های طلاق را حذف کرد. پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رفع زمینه های شکل گیری آن آسیب های محقق می‌شود.هم کفو بودن از اصول مهم ازدواج است و در واقع هم کفو بودن طرفین در زمینه‌های اعتقادی، مذهبی، طبقاتی و فرهنگی می تواند نقش بسزایی در کاهش طلاق داشته باشد.
  • مشکلات جنسی نقش بسیار زیادی در افزایش آمار طلاق دارد به گونه ای که در بررسی های صورت گرفته در مشهد مشکلات جنسی بعد از اعتیاد دومین علت طلاق بوده و در این رابطه نیاز است تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود و افراد قبل از ازدواج با مراجعه به مشاوره ها بدون هیچ گونه واهمه ای این مسائل را بازگو کنند.
  • آزمایش اعتیاد قبل از ازدواج باید به صورت دقیق انجام شود و آزمایشگاه های مطئمن و قوی تحت نظر مجموعه های دولتی فعالیت کنند به گونه ای که فرد معتاد نتواند با به کارگیری شگردهایی عدم اعتیاد خود را ثابت کند زیرا اعتیاد عامل موثر طلاق و بیکاری نیز مادر تمامی آسیب ها است.
  • برای کاهش آمار طلاق باید به علت‌ها پرداخته شود.تا زمانی که به معلول‌ها پرداخته شود هیچ گره‌ای از آسیب‌های اجتماعی رفع نخواهد شد.

 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.