2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
حسن باستانی: ناگفته ها را با نمایشنامه نویسی به اشتراک می‌گذارم

حسن باستانی: ناگفته ها را با نمایشنامه نویسی به اشتراک می‌گذارم

نمایشنامه‌های ایرانی اقبال خوبی برای جذب مخاطب ندارد اما با این اوصاف ترجیح می‌دهم به آنچه که تئاتر ایران دارد، بپردازم.

دوات آنلاین-نمایشنامه نویس و کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت: با نمایشنامه نویسی، همه های نگفته را با مخاطبان به اشتراک می گذارم.

حسن باستانی با بیان اینکه کارگردان برای کار خود نیازمند نمایشنامه قوی است، تصریح کرد: اگر داستان دارای ساختار و مولفه و درام منسجم باشد، کارگردان می تواند مسیر هموارتری را برای اجرای با کیفیت پیش بگیرد.

وی سخت گیری ها برای اجرای نمایشنامه های خارجی را از سوی شورای ارزیابی کمتر دانست و خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اقبال نمایشنامه های خارجی برای جذب مخاطب نیز بیشتر است.

کارگردان نمایش «صبح یک روز لعنتی» گفت: بر اساس عرق ملی، به فرهنگ و ادبیات ایران تمام تلاش خود را برای اجرای نمایش با نمایشنامه ایرانی می کنم و با نگارش نمایشنامه حرف های نگفته ای که نمی توان فریاد زد را با مخاطبان به اشتراک می گذارم.

وی افزود: نمایشنامه‌های ایرانی اقبال خوبی برای جذب مخاطب ندارد اما با این اوصاف ترجیح می‌دهم به آنچه که تئاتر ایران دارد، بپردازم.

به گفته باستانی، داستان ها و موقعیت های نمایشنامه های خارجی به گونه ای نیست که بتوانیم در آن باشیم، پس باید شرایطی که مخاطب ایرانی در آن همذات پنداری دارد را فراهم سازیم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.