2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج در زمستان چیست؟

دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج در زمستان چیست؟

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد از پکیج های دیواری استفاده می‌کنند، تأمین آبگرم در سریع ترین زمان ممکن است. در برخی شرایط و با بروز برخی دلایل ممکن است فرآیند گرم شدن آب دچار اختلال و مشکل شود.

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد از پکیج های دیواری استفاده می‌کنند، تأمین آبگرم در سریع ترین زمان ممکن است. در برخی شرایط و با بروز برخی دلایل ممکن است فرآیند گرم شدن آب دچار اختلال و مشکل شود. در چنین شرایطی واضح است که پکیج دیواری قادر به تولید گرمای لازم و گرم کردن آب مصرفی نمی‌باشد. در فصل زمستان معضل گرم نکردن آب پکیج مشکلات و درگیری های بسیاری را برای افراد به وجود می‌آورد که با بررسی علت سرد بودن آب پکیج می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

 

اگر پکیج شما از برندهای معتبر موجود در بازار مانند: پکیج ایران رادیاتور، پکیج بوتان، پکیج ایساتیس، پکیج فرولی، پکیج بوش، پکیج باکسی و... می‌باشد و مشکل گرم نشدن آب پکیج نیز برایتان پیش آمده، ما در این مقاله تمام دلایل و علت های گرم نشدن آب پکیج را به صورت کامل شرح داده‌ایم.

 

دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج

1- افت فشار گاز پکیج

یکی از مهم ترین علل گرم نکردن آب پکیج پایین آمدن و افت فشار پکیج است که در قدم اول این مورد را باید بررسی کرد. وقتی فشار گازه پایین باشد انرژی لازم برای آغاز حرارت به پکیج نمی‌رسد و همین امر سبب کاهش ارتفاع شعله و گرم نشدن آب می‌شود. با شروع فصل سرما بسیاری از پکیج ها با این مشکل مواجه می‌شوند زیرا مصرف گاز افزایش چشمگیری خواهد داشت و همین موضوع باعث افت و کاهش فشار گاز در کلان شهر ها می‌شود. برای رفع این مشکل باید گاز ورودی به منزل را بررسی کنید. در صورتی که فشار گاز کاملاً افت داشت حتماً مصرف آب گرم را به بعد از ساعات پیک مصرف موکول کنید. در صورتی که فشار گاز کاملاً طبیعی بود حتماً اتصالات و شیرهای گاز را بررسی کنید تا در صورت داشتن مشکل تعویض یا تعمیر شوند.

 

2- پایین بودن فشار آب پکیج

نوسان و کاهش فشار آب در پکیج نیز باعث گرم نشدن آب پکیج می‌شود زیرا افت فشار آب پکیج باعث می‌شود تا پکیج سریع تر جوش بیاورد. با جوش آمدن آب، به تبع پکیج خاموش شده و آب سرد می‌شود. در صورت مشاهده کد خطا E04 و A04 در پکیج بوتان، حتماً فشار اب را در پکیج بررسی کنید. راهکاری که در صورت بروز این اختلال به شما پیشنهاد می‌شود، استفاده از یک پمپ برای افزایش میزان فشار آب است. در صورتی که برای رفع عیب از تعمیرکار مرکز تعمیرات پکیج بهره بگیرید، این فرد امکان نشتی آب از پکیج را هم بررسی کرده و عیب یابی می‌کند.

 

3- رسوب گرفتگی مبدل ثانویه

تجمع رسوب در مبدل پکیج دیواری از دیگر عوامل گرم نشدن آب پکیج به شمار می رود. وجود رسوب و انباشت آن در پکیج رابطه مستقیم با کاهش فشار آب دارد. برای از بین بردن رسوبات می‌توان مبدل را با اسید دیسکلر و آب شست و پاک کرد. از آنجایی که اسید شویی پکیج امری کاملاً تخصصی است، لازم است که این فرآیند زیر نظر متخصصان حرفه ای انجام گیرد.

 

نکته: انجام سرویس سالیانه پکیج بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و باعث عدم بروز مشکلات و خرابی های بزرگ در پکیج می‌شود.

 

4- خرابی فلوسوئیچ پکیج

زمانی که شما آب گرم مصرفی را باز می‌کنید، در پکیج های دیجیتال آیکون شیر آب و در پکیج های آنالوگ آیتم شیر آب به صورت چشمک زن ظاهر می‌شود. در صورتی که این علامت را مشاهده نکردید ممکن است قطعه فلوسوئیچ پکیج شما دچار مشکل شده باشد. همچنین در صورتی که فلومتر پکیج خراب باشد با باز کردن همزمان آب گرم و سرد فقط آب سرد در دسترس خواهید داشت. چنانچه مشکل از فلومتر یا فلوسوئیچ پکیج بود باید نسبت به تعمیر یا تعویض این قطعه توسط یک تکنسین حرفه ای اقدام نمایید.

دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج در زمستان چیست؟

5- خرابی سنسور ان تی سی NTC

در صورتی که سنسور NTC دچار عیب شود، پکیج آب را گرم نمی‌کند. این قطعه وظیفه دارد دما را تشخیص دهد و دمای صحیح را به برد گزارش دهد. در صورتی که این سنسور دمای اشتباهی را اعلام کند برد دستور قطع شعله را صادر کرده و آب پکیج سرد خواهد شد. با استفاده از یک اهم متر می‌توانید سلامت این قطعه را تست کنید.

دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج در زمستان چیست؟

6- هوا داشتن لوله ها و سیستم

اگر درون محفظه و لوله ها هوا وجود داشته باشد، در عملکرد پکیج اختلال به وجود می‌آید و نیاز است تا دستگاه به صورت کاملاً حرفه ای و صحیح هواگیری شود. هواگیری پکیج مشکل گرم نشدن آب پکیج را کاملاً حل می‌کند.

 

7- معیوب بودن شیر سه راهی یا سه طرفه پکیج

در صورتی که در این قطعه از پکیج اختلال به وجود آید، شیر پکیج به درستی باز و بسته نمی‌شود و آب گرم به مبدل ثانویه وارد نمی‌شود. برای عیب یابی در ابتدا از رسیدن برق 220 ولت به شیر سه طرفه مطمئن شوید و سپس پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید. در صورت پایداری اختلال، باید شیر سه راهی را باز کرده و آن را رسوب زدایی کنید.

 

8- خرابی برد پکیج

سوختن برد الکتریکی پکیج نیز می‌تواند از دیگر دلایل گرم نکردن پکیج باشد. در صورتی که برد پکیج خراب شود، سیستم روشن می‌شود اما به درستی کار نمی‌کند. تعمیر و تعویض برد پکیج، باید توسط یک تعمیرکار ماهر و حرفه ای انجام شود تا به پکیج آسیبی نرسد.

 

9- معیوب شدن سوپاپ با پس

روان و راحت کردن جریان آب در پکیج از وظیفه سوپاپ بای پس می‌باشد. در صورت خارج شدن این سوپاپ از حالت استاندارد، گردش آب مختل شده و آب سرد خواهد بود.

دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج در زمستان چیست؟

10- عدم سرویس دوره ای

عدم انجام سرویس دوره ای موجب کهنه و رسوب گرفتن قطعات شده و به مرور تمام قطعات بر اثر عدم رسیدگی و تعمیر از بین خواهند رفت. در صورتی که یکی از قطعات پکیج خراب شود، کارکرد مختل شده و آب گرم مصرفی در دسترس نخواهید داشت بنابراین برای سرویس پکیج به صورت مرتب اقدام نمایید.

دلایل اصلی گرم نکردن آب پکیج در زمستان چیست؟

در این مطلب سعی کردیم تمام دلایلی که موجب گرم نشدن آب مصرفی پکیج می‌شود را بازگو کنیم. رفع مشکلات پکیج و عیب یابی آن کاملاً امری تخصصی است و نیاز به دانش فنی و مهارت دارد. مجموعه ایمن سرویس صداقت مرکز تعمیر پکیج و عیب یابی توسط تعمیرکار پکیج به صورت کاملاً تخصصی بوده و تمامی خدمات پکیج را در منزل شما در تهران ارائه می‌دهد.

 

تلفن تماس تعمیر کار پکیج در تهران : ۰۹۱۲۹۲۷۸۸۶۴

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.