2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
3 روش تضمینی برای کاهش هزینه تعمیر پکیج شوفاژ در هنگام خراب شدن

3 روش تضمینی برای کاهش هزینه تعمیر پکیج شوفاژ در هنگام خراب شدن

از زمان ظهور اسپلیت و پکیج، استفاده از این دو سیستم مدرن تنظیم دمای محیط نظر همگان را به سمت خود جلب کرده است زیرا با مزایای زیادی که این وسایل دارند، باعث رفاه زندگی مردم شده اند. اما از آنجایی که به طور مداوم از این دستگاه ها استفاده می شود، دیر یا زود دچار خرابی هایی شده و باید آنها را تعویض کرده یا به فکر تعمیر کردنشان باشیم.

دوات آنلاین -از زمان ظهور اسپلیت و پکیج، استفاده از این دو سیستم مدرن تنظیم دمای محیط نظر همگان را به سمت خود جلب کرده است زیرا با مزایای زیادی که این وسایل دارند، باعث رفاه زندگی مردم شده اند. اما از آنجایی که به طور مداوم از این دستگاه ها استفاده می شود، دیر یا زود دچار خرابی هایی شده و باید آنها را تعویض کرده یا به فکر تعمیر کردنشان باشیم. به طور کلی و با توجه به روند افزایشی قیمت سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ایران، با خراب شدن پکیج شوفاژ و اسپلیت اغلبگ مردم گزینه دوم را انتخاب می کنند؛ چون با افزایش سرسام آور هزینه ها، جایگزین کردن دستگاه نو به جای وسیله خراب شده کار بسیار سختی شده و تعمیر پکیج و اسپلیت به صرفه تر است.

 

از آنجایی که هزینه خرید قطعات کولر گازی و پکیج و همچنین دستمزد تعمیرکاران هم به ویژه در کلان شهر هایی مثل تهران بسیار زیاد است، ما باید با نگهداری صحیح و کارهایی مثل اسیدشویی و هواگیری پکیج، پیگیری ایرادات و کدهای خطا، تمیز کردن فیلتر تهویه کولر گازی، از این دستگاه ها مراقبت کرده تا در صورت خرابی به کاهش هزینه تعمیر اسپلیت و پکیج کمک کنیم. برای همین این مقاله را به موضوع کاهش هزینه تعمیر پکیج و اسپلیت با ترفند های ساده و تست شده اختصاص دادیم.

 

به‌طور‌کلی برای این که در آینده هزینه‌های اضافی برای تعمیر پکیج و کولر گازی به شما تحمیل نشود باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. نکات مهمی که قبل از خرید این دستگاه‌ها و بعد از خرید باید به آن ها توجه شود. به همین دلیل  این مطلب دوات آنلاین را به بررسی روش‌های کاهش هزینه تعمیر پکیج اختصاص داده‌ایم

 

خرید دستگاه پکیج متناسب با مساحت مکان موردنظر

اولین قدم برای کاهش هزینه تعمیر پکیج دیواری این است که دستگاه پکیج را متناسب با مساحت مکان موردنظر خریداری کنید. ممکن است واژه ظرفیت گرمایی پکیج را زیاد شنیده باشید که به معنای میزان گرمای تولیدی این دستگاه‌ها است. پس قبل از خریدن پکیج باید به متراژ محیط موردنظر و ظرفیت گرمایی سیستم  توجه کنید. اگر درست انتخاب کنید در آینده به کاهش هزینه تعمیر پکیج کمک می‌شود.

 

از طرفی انتخاب نادرست و پایین بودن گرمای تولیدی پکیج در مقایسه با متراژ محیط باعث می‌شود که دستگاه بیشتر از توان خود کار کند. بعد از زمان کوتاهی نیز مشکلات شدیدی در آن ایجاد می‌شود. همچنین اگر متراژ محیط کم باشد و گرمای بیشتری تولید شود از همان اول باید هزینه بیشتری را برای مصرف انرژی دستگاه بپردازید.

 

نصب پکیج در محل مناسب

راهکاری ساده ولی موثر برای کم کردن هزینه تعمیرات پکیج دیواری وجود دارد و آن هم نصب پکیج در محل مناسب است. با این که این دستگاه‌ها به فضای زیادی نیاز ندارند اما هرجایی هم نمی‌توان آن‌ها را نصب کرد. به این علت که رابطه مستقیمی میان محل نصب و طول عمر پکیج وجود دارد. پس بهتر است این سیستم‌ها را در فضای بسته و با فاصله حدوداً یک تا دو متر از زمین نصب کنید. محل نصب پکیج باید طوری باشد که در هنگام سرویس و تعمیرات احتمالی، سرویس کار به مشکل برنخورد. رعایت همین نکته کمک می‌کند که در آینده تا حد زیادی موفق به کاهش قیمت تعمیر پکیج شوید.

3 روش تضمینی برای کاهش هزینه تعمیر پکیج شوقاژ در هنگام خراب شدن

روی‌هم‌رفته بسیاری از مردم خودشان برای تعمیر پکیج دست به آچار میشوند تا از خرج های اضافی جلوگیری کنند. اما جالب است بدانید که در عمده مواردی که افراد بدون دانش فنی اقدام به تعمیرات پکیج می‌کنند، قطعات حساس این دستگاه گرمایشی مانند برد، پمپ، مشعل و مبدل های پکیج را خراب کرده و هزینه تعمیر آن را دو چندان می کنند؛ زیرا تعمیر پکیج یک کار بسیار تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکاران و تکنسین‌های آموزش دیده و مجرب انجام شود.

 

جلوگیری از یخ زدن سیستم

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای کاهش مخارج تعمیر پکیج انجام دهید جلوگیری از یخ زدن سیستم است. معمولاً فصل زمستان و سردی زیاد هوا باعث یخ‌زدگی آب در لوله‌ها و داخل سیستم پکیج می‌شود. اگر برای مدت زیادی مثل وقتی که مسافرت می‌روید دستگاه را خاموش کنید آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پکیج گرمایشی وارد خواهد شد. پس قبل از هر چیز اولاً پکیج را خاموش نکنید چون سیستم ضد یخ‌زدگی این دستگاه‌ها بعد از این که دمای آب از حد مشخصی کمتر شد، فعال شده و جلوی یخ زدن آب را می‌گیرد. ثانیاً اگر پکیج را خاموش می‌کنید قبل از مسافرت حتماً آب داخل لوله‌ها را خالی کنید تا یخ‌زدگی باعث آسیب به دستگاه نشود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.