2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی (تفاوت رادیاتور پنلی و آلومینیومی)

تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی (تفاوت رادیاتور پنلی و آلومینیومی)

تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعاتی است که در راه‌اندازی سیستم گرمایشی باید به آن توجه کنید. همانطور که می‌دانید در راه‌اندازی سیستم گرمایشی، انتخاب رادیاتور خوب و مناسب نقش بسیار زیادی در عملکرد آن دارد؛ به همین دلیل باید میان رادیاتور پرده‌ای (آلومینیومی) و پنلی (فولادی) بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعاتی است که در راه‌اندازی سیستم گرمایشی باید به آن توجه کنید. همانطور که می‌دانید در راه‌اندازی سیستم گرمایشی، انتخاب رادیاتور خوب و مناسب نقش بسیار زیادی در عملکرد آن دارد؛ به همین دلیل باید میان رادیاتور پرده‌ای (آلومینیومی) و پنلی (فولادی) بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل فرق رادیاتور پره ای و پنلی را انجام دهیم تا بیشتر از پیش با خصوصیات آنها آشنا شده و در نهایت بر اساس سلیقه و نیاز خود، بهترین و مناسب‌ترین رادیاتور را برای سیستم گرمایشی خود انتخاب کنید.

مهم‌ترین تفاوت بین رادیاتور پره ای و پنلی

تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای زیاد بوده و با بررسی دقیق آنها به‌راحتی میتوانید گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوتهای رادیاتور پرهای و پنلی را معرفی خواهیم کرد.

تفاوت رادیاتور آلومینیومی و فولادی از لحاظ ظاهر

در هنگام مقایسه رادیاتور پره ای و پنلی، باید تمامی فاکتورهای مهم را مورد بررسی قرار داد. بدون شک ظاهر رادیاتور تأثیر زیادی در دکوراسیون منازل و سایر مکان‌های دیگر دارد. به همین دلیل باید این ویژگی مهم را در هنگام خرید لحاظ کرد.

ظاهر رادیاتورهای پنلی کاملاً یکپارچه است؛ اما رادیاتورهای پرهای به دلیل برخورداری از ساختار ویژه، ظاهری چندتکه دارند. کسانی که دکوراسیون مدرنی دارند و می‌خواهند رادیاتور آنها تغییر زیادی در آن ایجاد نکند؛ باید رادیاتور پنلی را انتخاب کنند. این رادیاتور سازگاری بیشتری با انواع دکوراسیون‌ها داشته و حتی در موارد زیادی باعث افزایش محیط منزل می‌شود.

نکته دیگری که درباره ظاهر رادیاتورهای پره‌ای و پنلی وجود دارد؛ نحوه تمیزکردن آنها است. رادیاتورهای پنلی به دلیل ظاهر یکپارچه، خیلی راحت با یک دستمال تمیز می‌شوند، اما در طرف مقابل رادیاتور پره‌ای به دلیل وجود درزهای مختلف، تمیزکردن آن مقداری سخت و زمانبر است.

تفاوت رادیاتور پره‌ای با پنلی از لحاظ کار با پکیج دیواری

در حال حاضر بیشتر افراد از پکیج دیواری استفاده می‌کنند، به همین دلیل می‌خواهند بدانند که آیا رادیاتور پردهای و پنلی با پکیج دیواری کارکرد خوبی دارند؟ در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت که این رادیاتورها قابلیت کار با پکیج دیواری دارند، اما در این زمینه، رادیاتور پنلی گزینه مناسب‌تری است.

ازآنجاییکه جنس مبدل پکیج دیواری از مس ساخته شده است، با آلومینیم رادیاتور پره‌ای پیل الکترونیکی را تشکیل می‌دهند. درواقع این واکنش باعث می‌شود گاز هیدروژن در داخل رادیاتور و مدار گرمایش آزاد شود. این اتفاق رادیاتور پرهای را نیازمند هواگیری مداوم کرده و در نهایت عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری پایین می‌آید.

باتوجهبه این اتفاقات می‌توان گفت که در صورت استفاده از پکیج دیواری برای سیستم گرمایشی منزل یا سایر مکان‌های دیگر، باید از رادیاتور پنلی استفاده شود.

تفاوت بین رادیاتور پنلی و پره‌ای از لحاظ میزان گرمایش

در رادیاتورها واحد بسیار مهمی به نام بازده حرارتی است که باید توجه ویژهای به آن داشته باشید. بازه حرارتی در رادیاتورها نشاندهنده میزان حرارت یا گرمایش انتقالی افته است. برای مثال؛ رادیاتور پنلی 100 سانتی، حدود 1832 کیلوکالری بر ساعت بازده حرارتی دارد. این در حالی است که رادیاتور پنلی 100 سانتی با 12 پره، بازده حرارتی 1896 کیلوکالری بر ساعت را ارائه خواهد کرد. پس میتوان گفت که رادیاتور پنلی و پره‌ا‌ی از لحاظ میزان گرمایش، تقریباً مشابه همدیگر عمل خواهند کرد.

تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی

فرق رادیاتور پره‌ای و پنلی از لحاظ کیفیت و ماندگاری

در هنگام بررسی تفاوت رادیاتور پنلی و آلومینیومی، بسیار مهم است که کیفیت و ماندگاری آنها را بهخوبی بسنجید. برای اینکه میزان کیفیت و ماندگاری رادیاتورها را به دست بیاورید، باید به ساختار آنها توجه کنید.

همانطور که گفتیم؛ رادیاتورهای پنلی از فولاد و رادیاتورهای پرهای از آلومینیوم ساخته شده‌اند. ازآنجاییکه مقاومت و ماندگاری فولاد بیشتر از آلومینیوم است، می‌توان گفت که رادیاتورهای پنلی کیفیت و ماندگاری بیشتری دارند. اگر به میزان گارانتی آنها هم توجه کنید؛ خواهید دید که گارانتی تعویض رادیاتور پنلی از رادیاتور پره‌ای بیشتر است.

فرق بین رادیاتور پره‌ای و پنلی از لحاظ تعمیرپذیری

با اینکه تمام رادیاتورها دارای گارانتی تعویض هستند و به‌ندرت پیش می‌آید نیاز به تعمیر داشته باشند، اما درواقع تعمیرپذیری آنها یک فاکتور بسیار مهم به شمار می‌آید.

هنگامی که برای رادیاتور پرهای مشکل خاصی پیش بیاید؛ تعمیر آن بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر است. همانطور که گفتیم؛ ساختار این نوع از رادیاتورها به‌صورت پره‌ای است. هنگامی که برای یکی از این پره‌ها مشکل خاصی پیش بیاید، شما می‌توانید پره موردنظر را حذف کنید و یک پره دیگر به‌جای آن قرار دهید.

در طرف مقابل تعمیر رادیاتور پنلی کاملاً منتفی است. این نوع از رادیاتورها به دلیل یکپارچه بودن، امکان تعمیر ندارند. هنگامی که مشکلی برای آنها پیش بیاید؛ باید کل رادیاتور را تعویض کنید.

فرق رادیاتور پره‌ای با پنلی از لحاظ نصب روی دیوار

تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی

تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی از لحاظ قابلیت نصب روی دیوار، یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در هنگام انتخاب رادیاتور مناسب است. در بسیاری از مواقع افراد می‌خواهند رادیاتور روی دیوار نصب شود؛ به همین دلیل ابتدا باید به این موضوع دقت کنند که آیا رادیاتور آنها قابلیت نصب روی دیوار را دارد؟

ازآنجاییکه رادیاتورهای پنلی از جنس فولاد ساخته شده و وزن زیادی دارد، برای نصب روی دیوارها مناسب نیست. اگر می‌خواهید رادیاتور خود را روی دیوار نصب کنید؛ بهتر است که سراغ رادیاتورهای پرهای بروید. این نوع از رادیاتورها به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساختار آنها، وزن کمی داشته و بدون هیچ دردسری روی دیوار نصب میشوند.

تفاوت بین رادیاتور پره‌ای و پنلی از لحاظ عمر مفید

عوامل مختلفی مانند خوردگی و زنگزدگی بهشدت رادیاتورها را تهدید کرده و عمر آنها را پایین می‌آورد. هرچه میزان مقاومت رادیاتورها در برابر این عوامل مخرب بیشتر باشد؛ طول عمر بالاتری خواهند داشت.

رادیاتورهای پره‌ای به دلیل برخورداری از آلیاژ آلومینیوم، دوام و مقاومت بیشتری در برابر زنگ‌زدگی دارند؛ به همین دلیل طول عمر بیشتری نسبت به رادیاتورهای پنلی دارند. البته لازم به ذکر است که در سالهای اخیر با توسعه کاربری رادیاتورهای فولادی، تولیدکنندگان راه حل بسیار خوبی برای مقاومت بیشتر آنها در برابر زنگزدگی پیدا کردند. شرکتهای تولیدکننده با استفاده از آلیاژ

تفاوت رادیاتور فولادی و آلومینیومی از لحاظ نحوه نصب

با اینکه نصب رادیاتورهای مختلف حتماً باید توسط نیروهای متخصص شرکت موردنظر نصب شوند، اما اهمیت بالای آن باعث شده که خریداران توجه خاصی به آن داشته باشند. رادیاتورهای پره‌ای به دلیل برخورداری از آلیاژ سبک آلومینیوم وزن کمتری داشته و در نهایت راحت‌تر نصب خواهند شد.

تفاوت رادیاتور پره‌ای و پنلی از لحاظ قیمت

آخرین تفاوت رادیاتور پنلی و آلومینیومی مربوط به قیمت آنها است. بدون شک تمامی خریداران در کنار فاکتورهای دیگر، توجه خاصی به قیمت آنها دارند. ازآنجاییکه قیمت آلومینیوم بهمراتب بالاتر از فولاد است، می‌توان گفت قیمت رادیاتور پنلی ارزان‌تر از رادیاتور پره‌ای است.

البته بهتر است بدانید که لوازم نصب رادیاتور پنلی در داخل کارتن قرار دارد، اما لوازم نصب رادیاتورهای پره‌ای را باید به صورت جداگانه خریداری کرد. همین امر یکی از مهمترین عوامل بالابودن قیمت رادیاتور آلومینیومی یا پرهای نسبت به رادیاتور پنلی است.

منبع: ایران رادیاتور

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.