2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
سبزیجات را چگونه و با چی ضدعفونی کنیم

سبزیجات را چگونه و با چی ضدعفونی کنیم

اگر می خواهید سبزیجاتی که می خرید خوب ضدعفونی و تمیز شود از موادی که در این مطلب آمده است، استفاده کنید.

دوات آنلاین -چیزی حدود نیمی از بشقاب غذای روزانه ما را باید سبزیجات تشکیل بدهد تا غذای سالمی مصرف کرده باشیم و ویتامین‌ها و مواد مغذی به اندازه کافی به بدن‌مان رسیده باشد.

 

چاردیواری جام جم نوشت، به موازات اهمیت مصرف سبزیجات، شست‌وشو و ضدعفونی کردن آنها هم اهمیت دارد، چرا که باقی‌مانده کودهای طبیعی، شیمیایی و آلودگی سموم نباتی روی سبزیجات نشسته و می‌تواند آنها را آلوده کند. پس حتما باید سبزیجات را به‌خوبی شسته و گند‌زدایی کنیم. البته برای این کار نیازی نیست به سراغ مواد شیمیایی بروید و راهکارهای طبیعی و خانگی برای ضدعفونی کردن سبزیجات وجود دارد.

 

محلول‌ های خانگی برای ضد‌عفونی سبزیجات

برای استفاده از میوه و سبزی باید آن را با روش صحیح شست. میزان سمومی که برای گیاهان استفاده می‌شود از یک نوع میوه به نوع دیگر و از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال مصرف یک وعده لوبیا سبز که در کشور آمریکا کشت می‌شود ۲۰۰ برابر خطرناک‌تر از مصرف یک وعده کلم بروکلی در همان کشور است. در این مقاله راه‌های طبیعی و بی‌ضرر زیادی برای شست‌و‌شوی گیاهان وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: روش درست نگهداری تخم مرغ در یخچال

 

شستن سبزیجات با آب سرد

به گفته مرکز علمی و محیط در آمریکا، سه‌چهارم یا بیشتر حشره‌کش‌ها را می‌توان با استفاده از آب سرد از بین برد.

روش درست ضدعفونی کردن سبزیجات چگونه است

شستن سبزیجات با آب‌ نمک

دو قاشق مرباخوری نمک را به آب ولرم اضافه کنید و بگذارید سرد شود. میوه یا سبزی را به مدت نیم‌ساعت در آن بخوابانید سپس با آب سرد بشویید.

 

محلول سرکه سفید

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را در کاسه آب ولرم بریزید و میوه و سبزی را به مدت نیم‌ساعت در آن بخوابانید، سپس با آب سرد بشویید. به گفته متخصصان، اسید موجود در سرکه سفید، باقی‌مانده حشره‌کش روی پوست میوه‌ها و سبزی‌ها و بیش از ۹۰ درصد باکتری‌ها را نیز از بین می‌برد. علاوه بر آن، باعث حفظ تازگی میوه و سبزی می‌شود.

 

در همین زمینه: سبزیجات را چه طور فریز کنیم

 

ضدعفونی با جوش‌ شیرین و آبلیمو

مخلوطی از یک قاشق آبلیمو و دو قاشق جوش‌شیرین را روی میوه یا سبزی بپاشید و پس از چند ثانیه آن را بشویید.

 

مخلوطی از دو پیمانه آب و نصف پیمانه آبلیمو را کاملا روی میوه‌ها اسپری کنید و پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.