2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بیوگرافی مهدی نصرتی، بازیگر نقش سوران در سریال سوران

بیوگرافی مهدی نصرتی، بازیگر نقش سوران در سریال سوران

با زندگینامه مهدی نصرتی که در سریال سوران نقش اصلی را بازی کرده است، آشنا شوید.

دوات آنلاین -مهدی نصرتی در سریال سوران نقش اصلی یعنی خود سوران یا سعید سردشتی را بازی کرده است اما او قبل از این مجموعه در چه فیلم هایی بازی کرده بود؟ بیوگرافی این هنرمند را بخوانید.

 

مهدی نصرتی؛ از عکاسی تا بازیگری

مهدی نصرتی که در رشته بازیگری درس خوانده بعد از حضور در تئاتر و نمایش های کودک ترجیح داد سراغ رشته عکاسی برود و مدت ها به عنوان عکاس مستند و خبری کار می کرد تا اینکه بالاخره بار دیگر به دنیای بازیگری برگشت و در سال 94 در فیلم دربست به کارگردانی علی خامه پرست بازی کرد.

مهدی نصرتی، بازیگر نقش سوران در سریال سوران

فیلم های مهدی نصرتی

مهدی نصرتی 3 سال بعد از فیلم دربست در فیلم مجبوریم به کارگردانی رضا درمیشیان بازی کرد. در این فیلم یک دختر بی خانمان شانزده ساله بارها و بارها به عنوان یک مادر جایگزین برای پول کار می کند و رحمش را اجاره می دهد. یک وکیل حقوق بشر تلاش می کند تا او را نجات دهد ، اما ناگزیر با مشکلاتی روبرو می شود...

 

نصری در سال 98 در فیلم لباس شخصی به کارگردانی امیرعباس ربیعی به ایفای نقش پرداخت. به نوشته سلام سینما صرتی در ابتدا قرار نبود که در فیلم لباس شخصی در نقش اصلی بازی کند، او در این باره در ویژه برنامه «تا جشنواره 38» توضیح داد: "زمانی که به کار دعوت شدم عنوان «جنگ سرد» هم کنار «لباس شخصی» بود و من هم قرار بود 5 سکانس بازی کنم. آن نقش را خواندم و دیدم خیلی ساده است. بعد از چند روز تمرین زمانی که فیلمنامه کامل به دستم رسید سعی کردم اطلاعاتی از کسانی که آگاه ترند کسب کنم و دیدم فیلمنامه هم همین حرف ها را می‌زند. تا یک هفته قبل از فیلمبرداری که دوستان صلاح دانستند من نقش اصلی را بازی کنم و همچنان دغدغه داشتم که بتوانم کارم را بهتر انجام دهم چون شرایط خیلی جدی‌تر شده بود."

 

نصرتی در سال 1400 در فیلم دیگر امیرعباس ربیعی به نام ضد که یک درام تاریخی است بازی کرد و سپس در سریال سوران حضور یافت.

مهدی نصرتی، بازیگر نقش سوران در سریال سوران

بازی در نقش سوران یا سعید سردشتی در سریال سوران

مهدی نصرتی، بازیگر نقش سوران درباره نقشی که در این سریال بازی کرده و ویژگی‌های آن به جام‌جم گفته: نقش سوران را در سریال بازی می‌کنم که برگرفته از شخصیت واقعی سعید سردشتی و زندگی او در دهه ۵۰ شمسی است. بازی کردن شخصیت سوران برای من و هر بازیگر دیگری جذابیت‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین دلایل جذابیت این شخصیت می‌توانم به مشقت‌ها و مصیبت‌هایی که این آدم در طول زندگیش متحمل می‌شود اشاره کنم.

 

وی ادامه می‌دهد: من با سوران تفاوت‌های زیادی دارم. از شرایط و محیط زندگی تا دوره تاریخی که زندگی و تجربه کردیم، با هم تفاوت داریم. نزدیک شدن به شخصیت یک جوان کرد روستایی چالش‌های زیادی را برای من به وجود می‌آورد که از آن استقبال کردم. این هنرمند درباره تجربه همکاری با سروش محمدزاده، کارگردان این سریال می‌افزاید: سروش محمدزاده کارگردان باهوش و کار بلدی است که به کارش اشراف دارد. ایده، حرف بازیگر و عوامل دیگر برایش اهمیت دارد. همچنین روی کارش کاملا تمرکز دارد و از قبل می‌داند باید چه‌کار کند، ولی یکی از بهترین ویژگی‌های سروش محمدزاده که کار کردن با او را برای من خیلی دلچسب کرد، اخلاق فوق‌العاده‌اش است. علاوه بر آن در شرایط سخت کاری، گاهی بازیگر به توانایی فنی کارگردان یا همکاران دیگر نیاز ندارد. در این لحظات، حسن خلق اطرافیان شاید تنها چیزی است که می‌تواند شما را برای ادامه کار دلگرم کرد و کمکت کند که سختی‌ها را پشت سر بگذارید.

 

نصرتی با اشاره به تهیه‌کننده می‌گوید: در مورد تهیه‌کننده کار باید بگویم آقای مجتبی فرآورده تهیه‌کننده حرفه‌ای سینماست. او محیط سینما و مسائل‌اش را به خوبی می‌شناسد. با مشکلات با خونسردی برخورد می‌کند به نحوی که به کار گروه لطمه‌ای وارد نشود. او در تمام طول فیلمبرداری از اولین ساعت تا پایان کار سر صحنه حضور داشت که فکر می‌کنم در سینما و تلویزیون این رفتار معمول نیست.

 

 وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از بازی در این سریال کتاب عصرهای کریسکان را خوانده بودید یا اطلاعات خودتان را به فیلمنامه معطوف کردید؟ توضیح می‌دهد: با نویسنده کتاب آقای گلزار راغب دیدار کوتاهی داشتم. قبل از شروع فیلمبرداری و در زمان پیش‌تولید که مشغول تمرین گویش کردی بودم، دو تا از کتاب‌هایشان را عصرهای کریسکان و برده ‌سور را خواندم. نصرتی در پاسخ به این سؤال که به نظرتان تا چه میزان ضرورت دارد آثار اقتباسی در تلویزیون ساخته شود، بیان می‌کند: شاید ادبیات بتواند به سینمای نحیف ما کمک کند. همچنین باید در پایان اشاره کنم که ما یعنی همه گروه پروژه سوران تلاش‌مان را کردیم کار با کیفیتی ارائه کنیم. برخی مواقع حتی بیشتر از توان جسمی و روحی‌مان تلاش کردیم. من فقط می‌توانم آرزو کنم مردم کارمان را دوست داشته‌باشند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.