2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تعطیلی، بانک خون یمن را تهدید می‌کند

تعطیلی، بانک خون یمن را تهدید می‌کند

بانک خون یمن در پیامی اضطراری به اهالی ساکن در صنعا پایتخت این کشور اعلام کرد ممکن است این مرکز تا هفته آینده با خطر بسته شدن مواجه شود.

دوات آنلاینبانک خون یمن در پیامی اضطراری به اهالی ساکن در صنعا پایتخت این کشور اعلام کرد که ممکن است این مرکز تا هفته آینده با خطر بسته شدن مواجه شود. دکتر عدنان الحکیمی، رئیس مرکز ملی انتقال خون یمن دراین باره گفت  بحران برای این مرکز زمانی جدی شد که مرکز خیریه دارویی فرانسوی سان فرانتیه اعلام کرد کمک‌رسانی به این مرکز را پس از دو سال  متوقف خواهد کرد. او گفت:« ما از همه سازمان‌های بشردوستانه در جامعه بین‌المللی و همه اهدا کنندگان مالی برای حمایت از مرکز تقاضای کمک داریم. چرا که ذخایر و تجهیزات پزشکی ما تقریبا به پایان رسیده‌است. ما تنها قادر خواهیم بود برای یک هفته خدمات‌رسانی داشته باشیم. در صورتی که کمک‌های فوری به این سازمان ارسال نشود این سازمان بسته خواهد شد.»

به گزارش الجزیره، بر اساس آمار وزارت بهداشت یمن، سازمان انتقال خون این کشور به صورت ماهانه به 3000 نفر از افراد نیازمند در زمینه سرطان، نارسایی کلیه و تالاسمی خدمات‌رسانی می‌کند. اما جنگ، بیماری و قحطی که میزان تقاضا از این سازمان را به طرز چشمگیری بالا برده است حالا آن را با بحران تامین نیرو و تجهیزات مواجه کرده‌است. دلیل اصلی این بحران تحریم‌ها و بسته شدن راه‌های امدادرسانی به داخل خاک یمن است.

بیش از نیمی از بیمارستان‌های یمن از زمان آغاز جنگ دیگر کار نمی‌کنند و نیم دیگر آن به خاطر از بین رفتن زیرساخت‌ها به سختی در حال کار کردن هستند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.