2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
در یمن کودکان از گرسنگی می‌میرند

در یمن کودکان از گرسنگی می‌میرند

کودکان یمن در شرایط غیر قابل تصوری هستند، از هر طرف به آنها حمله می‌شود و به شدت از سو تغذیه رنج می برند.

دوات آنلاینتازه‌ترین گزارش صندوق نجات کودکان نشان می‌دهد بیش از یک میلیون کودک در یمن از سو تغذیه رنج می برند. این گزارش همچنین نسبت به شیوع سریع وبا در کشور جنگ زده یمن هشدار داد. به گفته این سازمان از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۴۲۵ هزار نفر به وبا مبتلا شده اند و نزدیک به ۲۰۰۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. گزارش می افزاید که ۴۴ درصد از مبتلایان کودکان زیر ۱۵ سال هستند.

به گزارش یورونیوز، یکی از مقامات صندوق نجات کودکان در یمن گفت: «کودکان یمن در شرایط غیر قابل تصوری هستند، از هر طرف به آنها حمله می شود و به شدت از سو تغذیه رنج می برند. میلیون‌ها کودک در سراسر کشور آنقدر ضعیفند که حتی نمی توانند سرپا بایستند و نمی توانند به مدرسه بروند. کودکان از گرسنگی می میرند. وبا هم جان کودکان را می گیرد، هم خانواده‌هایشان.»

صندوق نجات کودکان خواستار ارسال فوری و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه غذایی و دارویی به یمن شده است. نماینده این گروه در یمن با انتقاد از بمباران ائتلاف به رهبری عربستان سعودی گفت که این حملات مراکز تصفیه فاضلاب‌ و بیمارستان‌ها را تخریب کرده و در نتیجه موجب شیوع بیماری وبا شده است.

به گفته این سازمان غیردولتی ائتلاف به رهبری عربستان مرتکب ۲۳ «نقض جدی» حقوق کودکان شده است.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.