2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه یک شربت خنک ساده

طرز تهیه یک شربت خنک ساده

اگر می خواهید یک شربت خنک برای خود یا مهمان تان درست کنید حتما این مطلب را بخوانید.

دوات آنلاین -شربت های خنک انواع مختلفی دارند و می توان آنها را با ترکیبات گوناگون درست و طعم های متنوع درست کرد اما مشکل اینجا است که تهیه برخی از این نوشیدنی ها واقعا سخت است اما در ادامه می توانید طرز تهیه یک شربت خنک ساده را به نقل از همشهری بخوانید.

 

مواد لازم برای شربت خنک ساده

شربت زعفرانی: یک لیوان

تخم شربتی یا خاکشیر: 6قاشق

گلاب و عرق بیدمشک (هرکدام): 3قاشق

آبلیمو: به مقدار لازم

رنگ گل پنیرک: 2لیوان

چگونه یک شربت خنک ساده درست کنیم

شربت خنک ساده را چگونه درست کنیم

ابتدا مقداری شربت غلیظ از هر نوع - که ما در اینجا از شربت زعفرانی استفاده کردیم- داخل لیوان‌ها بریزید. بعد 2قاشق تخم‌شربتی یا خاکشیر را که از قبل خیس کردید به هر لیوان اضافه کنید.

 

پیشنهاد: بهترین نوشیدنی ها برای رفع عطش

 

حالا به هر لیوان یک قاشق گلاب، یک قاشق عرق بیدمشک و چند تکه یخ اضافه کنید. می‌توان برای تنوع به یک لیوان چند قطره آبلیمو هم اضافه کنید. برای مرحله‌ آخر به آرامی و به‌تدریج به هر لیوان نصف استکان رنگ گل پنیرک اضافه کرده و حالا روی این شربت سه رنگ را با غنچه گل محمدی تزئین کنید. توجه داشته باشید آبلیمو باعث تغییر رنگ شربت می‌شود.

 

نکته: گل پنیرک گل خشکی است که با وجود دارا بودن خواص گیاهی، طعم و مزه خاصی ندارد و اغلب برای رنگ‌دهی به شربت از آن استفاده می‌شود. برای خارج کردن رنگ گل پنیرک شما 10دقیقه قبل گل پنیرک را با آب یا یخ خیس کنید تا رنگ آن خارج شود. سپس از صافی رد کرده و روی شربت بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.