2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
سریال آینه چند قسمت است، ساعت پخش و تکرار از آی فیلم

سریال آینه چند قسمت است، ساعت پخش و تکرار از آی فیلم

سریال آیینه از مجموعه های خاطره انگیز تلویزیون است که شبکه آی فیلم تکرار آن را پخش می کند.

دوات آنلاین -سریال آینه مجموعه ای قدیمی و خاطره انگیز است که می توانید یک بار دیگر آن را از شبکه آی فیلم تماشا کنید. اطلاعات کامل درباره این سریال از جمله تعداد قسمت ها، داستان و ... در ادامه آمده است.

 

خلاصه داستان سریال آینه

داستان سریال آینه در هر قسمت فرق می کند و در اپیزودهای مختلف مسائل اجتماعی - خانوادگی نشان داده شده است.  موضوعاتی مانند مادرزن و مادرشوهر، همسایگی، روابط مالک و مستاجر، خرافه‌گرایی، بهانه‌جویی، توقع بی‌جا، دهان‌بینی و بی‌مسئولیتی و ... محور اصلی آن‌ها است.

 

 در پایان هر بخش، روشهای ساده و بهتر زیستن، در سکانسی تحت عنوان «زندگی شیرین می‌شود»  نشان داده می شود.

عکسی از سریال آینه

تعداد قسمت های سریال آینه

سریال آینه را غلامحسین لطفی در سال 1364 برای شبکه یک کارگردانی کرد و فصل اول آن در 13 قسمت ساخته شد. یم سال بعد فصل دوم این مجموعه تولید شد که آن هم 13 قسمت داشت.

 

پرمخاطب بودن آیینه باعث شد این مجموعه به فصل سوم نیز کشیده و در سال 1366 پخش شود البته فریدون فرهودی این فصل را کارگردانی کرد.

 

ساعت پخش و تکرار

اگر می خواهید سریال آیینه را از شبکه آی فیلم تماشا کنید باید بدانید این مجموعه هر روز در ساعت های 12 شب، 4 بعد از ظهر و 8 صبح پخش و تکرار می شود.

 

لطفی درباره ایده ساخت سریال «آیینه» گفته: اوایل انقلاب بود. به تلویزیون رفت و آمد داشتم و قرار بود برای گروه فیلم و سریال کاری انجام دهم. آقایی از گروه معارف، دو طرح به من دادند و گفتند این دو میان پرده ۱۰ دقیقه ای را می‌خواهیم شما بسازید. وقتی در خانه خواندم، دیدیم جای بسط و کار دارد. با آقای ایرج بقایی (نویسنده سریال) طرح را بسط دادیم و نوشتیم. یادم می‌آید سریال «آئینه» به ویژه در سری اول، آنقدر در آن زمان دیده شد که خیابان ها دوشنبه ها خلوت می‌شد و در نماز جمعه برای اولین بار بعد انقلاب از این سریال تعریف شد.

 

این هنرمند پیشکسوت با نام بردن و تشکر از بازیگران سریال از جمله مرجانه گلچین که برای اولین بار در این سریال مقابل دوربین قرار گرفت، درباره صمیمیت پشت صحنه سریال و رفتارش به عنوان گرداننده کار با دیگر عوامل توضیح داد: من علاوه بر کارگردان تهیه کننده کار هم بودم. رفتارم با همه بسیار دوستانه و در عین حال، موقع کار جدی بود. به خیلی از بچه‌ها گفته بودم وقتی فیلمبرداری ندارید و به مهمانی یا عروسی هم که می روید آژانس بگیرید و قبضش را به من بدهید؛ البته همه این کار را نمی‌کردند. همین کار کوچک در خاطره ها مانده است و هر وقت خانم مهیمن و دیگران صحبت می‌کنند می‌گویند «آئینه» پشت صحنه خوبی داشت. متاسفانه الان پشت صحنه‌ها خیلی بد است. اگر خدا به من عمری داد و سریال یا فیلم دیگری را کارگردانی کردم، می‌گویم موبایل ها را پشت در بگذارید زیرا موبایل ها حس ها را قطع می‌کند.

عکسی از سریال آینه

بازیگران سریال آیینه

در این سریال شاهد هنرنمایی گوهر خیر اندیش، جمشید اسماعیل خانی، سیاوش طهمورت، رضا بابک، مرجانه گلچین،  رویا افشار، مهین شهابی و اسماعیل محرابی هستیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.