2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تفاوت مرطوب کننده و آبرسان؛ بهترین کرم برای پوست های خشک و چرب

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان؛ بهترین کرم برای پوست های خشک و چرب

کدام کرم مرطوب کننده برای پوست شما خوب است و آیا بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید یا آبرسان؟

دوات آنلاین -معمولا تصور بر این است که فقط افراد دارای پوست خشک باید از کرم‌های مرطوب‌ کننده استفاده کنند. اما واقعیت این است که همه ما، صرف‌نظر از نوع پوست، به حفظ رطوبت آن نیاز داریم. مواد مرطوب‌ کننده به انواع مختلفی از جمله نرم‌کننده‌ها، اسکوالن‌ها، مرطوب‌ کننده‌ها و پوشاننده‌های رطوبتی دسته‌بندی می‌شود که هرکدام کار خاصی برای حفظ رطوبت پوست انجام می‌دهد.

 

جام جم با مقدمه بالا نوشت: برای مثال نرم‌کنند‌ه‌ها حاوی روغن‌ها و چربی‌ها هستند، اسکوالن‌ها از روغن‌ها تشکیل می‌شوند، مرطوب‌ کننده‌ها دارای ترکیبات آبرسان‌های فعال هستند و پوشاننده‌های رطوبتی دارای مواد نگهدارنده رطوبت هستند که مانع از تبخیر رطوبت پوست می‌شوند. هرچند صاحبان برندها کاملا آزادانه از اصطلاحات استفاده می‌کنند و کلماتی مانند «آبرسان» یا «فعال» نقش مهمی در اثربخشی محصول ندارد اما این مفاهیم با عملکرد خاصی همراه است و بنابراین نحوه جذب رطوبت پوست شما بسته به محصولی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

 

بدن شما رطوبت خود را از نوشیدن آب یا حتی دوش گرفتن دریافت می‌کند اما این رطوبت مدت طولانی در پوست باقی نمی‌ماند و همراه با روغن‌های طبیعی پوست تبخیر می‌شود. بنابراین آیا آب به تنهایی برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست کافیست؟

 

فراموش نکنید، آب به تنهایی نمی‌تواند رطوبت پوست را حفظ کند. احتمالا شما هم متوجه شده‌اید زمانی که از حمام خارج می‌شوید، آب باقیمانده روی بدن شما تبخیر می‌شود و به همراه آن چربی طبیعی پوست شما هم از بین می‌رود.در حقیقت، هرچه بیشتر پوست‌تان را بدون استفاده از مرطوب کننده و یا کرم آبرسان پوست بشویید، پوست شما بیشتر به خشکی می‌گراید.

  بهترین کرم مرطوب کننده کدام است

فرق مرطوب‌ کننده ‌ها با کرم آبرسان

چیزی که شما در مرطوب‌ کننده ‌ها به دنبال آن هستید، معمولا حفظ رطوبت است. موادی مانند وازلین، روغن‌های معدنی یا نرم‌کننده‌ها همه با هم لایه‌ای را تشکیل می‌دهد که مانع تبخیر آب از پوست می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: برای رفع خشکی لب ها چی خوب است

 

مرطوب‌ کننده‌ ها از آبرسان‌ ها و تثبیت‌کننده‌هایی تشکیل شده که عملکردهای متفاوتی دارد. تثبیت‌کننده‌ها از دست رفتن رطوبت پوست جلوگیری می‌کند و آبرسان‌ها حاوی مواد مرطوب‌ کننده مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک است که آب را در اطراف پوست نگه می‌دارد. درک این تفاوت‌ها برای یافتن مرطوب‌ کننده مناسب برای نوع پوست شما ضروری است. بنابراین باید به دنبال موادی خاص بر روی بسته‌بندی محصول باشید که برای نوع پوست شما مناسب است.

 

مرطوب‌ کننده‌ها باید حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید که توانایی به دام انداختن مولکول‌های آب در ساختار خود دارد، گلیسیرین، ژل آلوئه‌ورا، عسل، موسین حلزون، اسید لاکتیک و اسید سیتریک و نگهدارنده رطوبت باید دارای روغن‌های گیاهی (آجیل، نارگیل، بادام، کنف و...)، روغن‌های معدنی و لانولین باشد تا با ایجاد لایه‌ای ضخیم روی پوست از تبخیر آب جلوگیری کند.

  

مرطوب کننده مناسب برای پوست همیشه خشک

اگر پوست شما همیشه خشک است، احتمالا در حفظ رطوبت مشکل دارد. بنابراین، باید یک لایه محافظ روی سطح پوست قرار دهید تا از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری کند. یک لوسیون غلیظ حاوی مواد نرم‌کننده به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کند. به این ترتیب در ساعات طولانی‌تری رطوبت کافی در پوست باقی می‌ماند و شادابی و طراوت بیشتری به پوست می‌دهد.

 

بهترین کرم برای خشکی ‌های دوره ای پوست

اگر پوست شما از خشکی دوره‌ای رنج می‌برد، می‌توانید یک سرم مرطوب‌ کننده حاوی اسید هیالورونیک را امتحان کنید. اسید هیالورونیک توانایی ذخیره آب ۱۰۰۰ برابر وزن خود را دارد.

 

در همین زمینه: چکار کنیم پوست مان سفید شود

 

با کمک ژل آلوئه‌ورا یا عسل به مراقبت طبیعی از پوست خود ادامه دهید. خشکی ممکن است ناشی از کمبود نوشیدن آب باشد. بنابراین توصیه می‌شود آب زیادی بنوشید و از مواد غذایی غنی از مایعات مانند هندوانه، توت‌فرنگی و خیار استفاده کنید تا میزان آب مورد نیاز برای پوست تأمین شود.

از کرم آبرسان استفاده کنیم یا مرطوب کننده

برای پوست‌ های چرب چه کرمی خوب است

چرب بودن پوست به معنی مرطوب بودن آن نیست. برخی پوست‌ها هرچه خشک‌تر باشد، بیشتر چرب می‌شود و این تصور غلط را برای فرد ایجاد می‌کند که نباید به سراغ کرم‌ها برود.

 

حتما بخوانید: فواید بخار آب برای پوست صورت چیست

 

تبخیر رطوبت به خشکی پوست می‌انجامد و باعث می‌شود پوست شروع به تولید روغن بیشتری کند. برای پایان دادن به این چرخه کم‌آبی، استفاده از محصولات مبتنی بر آب که منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند، ضروری است. به این ترتیب با آبرسانی مناسب پوست، فرآیند چربی‌سازی نیز کنترل خواهد شد.

 

کرم آبرسان بهتر است یا مرطوب‌ کننده

حالا که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را می‌دانید، شاید این سوال برایتان ایجاد شده باشد که کدام‌یک را باید مصرف کنید؟ باید بدانید کدام یک از آنها آب پوست شما را حفظ می‌کند؛ آبرسان یا مرطوب کننده؟ جواب این است: هر دوی آنها.

 

همان‌طور که پیش از این بیان شد، همه چیز بستگی به نوع پوست شما دارد و یک کرم صورت و بدن معمولی هم می‌تواند هر دو کار را برای پوست شما انجام دهد. با وجود این، اگر شما از جمله افرادی هستید که برای مراقبت از پوست خود تمایل دارند از محصولاتی استفاده کنند که حاوی فقط یک ماده مؤثره باشد و مراقبت از پوست خود را در چند مرحله انجام می‌دهند، ممکن است انتخاب یک کرم معمولی برای شما مشکل‌زا باشد. پس باید اطلاعات خود را بالاتر ببرید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.