2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
غذا با کینوا چی درست کنیم

غذا با کینوا چی درست کنیم

با کینوا غذاهای متنوعی می توان درست کرد که طرز تهیه و دستور پخت 4 نوع آن در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -حتما شما هم درباره خاصیت های کینوا یا همان خاویار گیاهی شینده و خوانده اید اما طریقه مصرف آن چگونه است و چه غذاهایی می توان با آن پخت. واقعیت این است که دست شما در تهیه غذا با کیننوا باز است اما می توانید دستور پخت 4 غذا را در ادامه یاد بگیرید.

 

خورشت کینوا با لوبیا قرمز

به نوشته رویداد 24 برای درست کردن خورشت کینوا با لوبیا قرمز برای ۸ نفر به مواد زیر نیاز دارید:

لوبیا قرمز خام: ۲ فنجان

هویج: 2 عدد متوسط

سیر: 2 حبه

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

کینوا خام: 1 فنجان

آب مرغ: 9 فنجان

برگ های معطر: 2 عدد

گوجه فرنگی: 400 گرم پخته

اسفناج: 2 فنجان

 

بیشتر بخوانید: با کلم بروکلی چه غذاهایی درست کنیم

 

چطور درست کنیم

یک شب قبل از تهیه خورشت کینوا، لوبیاها را باید در آب خیس کنید، سپس شسته و خشک کنید. در مرحله بعد هویج و سیر را خرد کرده و رنده کنید و در تابه مقداری روغن داغ کنید و مواد را به آن اضافه کنید.

 

حدود 30 ثانیه آنها را سرخ کنید تا بوی سیر به مشام برسد. در مرحله بعد کینوا را به قابلمه اضافه کنید و تمام مواد را یک دقیقه تفت دهید سپس بقیه مواد شامل آب مرغ، برگ بو، گوجه فرنگی و لوبیا را داخل قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید تا مواد با یکدیگر بپزند.

 

بعد از 2 ساعت اسفناج را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا نرم شود. در این مرحله خورشت کینوا با لوبیا قرمز آماده است و می توان آن را با انگور میل کرد. توجه داشته باشید که به جای لوبیا قرمز می توانید از لوبیا چیتی هم استفاده کنید.

با کینوا می توانید پیتزا درست کنید

پیتزا با کینوا

آن طور که رویداد 24 نوشته مواد لازم برای درست کردن مینی پیتزا با کینوا برای 4 نفر مواد زیر مورد نیاز است:

کینوا خام: سه چهارم فنجان

آب: نصف فنجان

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: نصف قاشق غذاخوری

نمک دریا: نصف قاشق غذاخوری

ظرف مافین: 12 عدد

سس پیتزا: نصف پیمانه

پنیر موزارلا: ۷۵ گرم

سوسیس پپرونی: 12 برش

 

حتما بخوانید: غذای جدید با تن ماهی چی درست کنیم

 

دستور پخت مینی پیتزا کینوا

ابتدا قبل از استفاده از کینوا برای پخت پیتزا، کینوآ را باید به مدت 6 تا 8 ساعت در آب خیس کنید. در مرحله بعد دمای فر را روی 220 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و داخل ظرف های مافین کاغذ روغنی بگذارید.

 

سپس یک چهارم روغن زیتون را روی کاغذ روغنی بریزید تا چرب شود و در فر قرار دهید. در مرحله سوم کینوا را آبکش کرده و در ظرف مناسبی بریزید سپس نمک، بکینگ پودر و سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید.

 

این مخلوط را با همزن هم بزنید تا شبیه خمیر پنکیک شود. در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری از خمیر را در ظرف های مافین بریزید و بگذارید حدود 10 دقیقه در فر بماند. خمیر را دوباره روی سینی فر قرار دهید و به مدت 5 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی شود.

در مرحله پنجم سینی را از فر خارج کرده و روی هر کدام یک قاشق چایخوری سس و یک لایه پنیر موزارلا بریزید و روی آن را با یک لایه کالباس پپرونی بپوشانید و در فر قرار دهید تا پنیر آب شود.

 

حدود 8 تا 10 دقیقه طول می کشد. سپس سینی آن ها را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شوند. در صورت تمایل می توانید از فلفل و پنیر رنده شده در مینی پیتزا کینوآ استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ شکم پر با کینوا را یاد بگیرید

مرغ شکم پر با کینوا

به نوشته سرآشپز پاپیون شما برای پختن این غذا برای دو نفر ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید:

قارچ خرد شده ۵ قاشق غذا خوری

سیر۱ حبه

کینوآ ۱ پیمانه

استاک مرغ بدون چربی یک و یک سوم پیمانه

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای خوری

پنیر پارمسان یک چهارم پیمانه

روغن زیتون نصف قاشق سوپ خوری

سینه مرغ ۲ عدد

نمک دریایی یک چهارم قاشق چای خوری

فلفل سیاه یک هشتم قاشق چای خوری

روغن به مقدار لازم

 

در همین زمینه: غذا با سویا چی درست کنیم

 

دستور پخت

ابتدا ۵ عدد قارچ خرد شده را با نصف قاشق سوپ خوری روغن زیتون یا کنجد تفت می دهیم تا آبش کشیده شود .

 

سپس به ترتیب ۱ حبه سیر له شده ، ۱ پیمانه کینوآ و  یک سوم پیمانه استاک مرغ بدون چربی، نصف قاشق چایخوری نمک، یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه اضافه کنید و اجازه دهید با شعله کم و در بسته به آرامی بجوشد تا بپزد و آب آن تمام شود.

 

سپس در صورت دلخواه یک چهارم پیمانه پنیر پارمسان به اضافه کنید. ۲ عدد سینه مرغ را قسمت بالای آن را بریده از مواد داخلش می گذاریم و یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا یا نمک کم سدیم و یک هشتم قاشق چایخوری فلفل سیاه ریخته و با ۱ قاشق سوپ خوری روغن سرخ می کنیم.

 

فلفل دلمه ای پر شده با کینوآ

رویداد 24 مواد لازم برای تهیه فلفل دلمه ای پر شده با کینوآ را به شرح زیر نوشته:

50 گرم کینوا

100گرم لوبیا

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

نصف پیاز خرد شده

یک حبه سیر خرد شده

آب به میزان لازم

 

راهنما: غذا با فلفل دلمه ای چی درست کنیم

 

طرز تهیه

این غذا با کینوا خیلی سریع تهیه می شود و غذایی سرشار از پروتئین است. برای تهیه این غذا ابتدا باید فلفل دلمه ای را خوب بشوییم و دانه ها را جدا کنیم و بعد از ریختن مواد لازم داخل فلفل دلمه ای ها، آن ها را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 180 درجه قرار دهیم.

 

50 گرم کینوا را باید با 100 گرم انواع لوبیا در آب بجوشانید. سپس نصف پیاز و یک حبه سیر را خرد کرده و با مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد در حال جوش اضافه کنید.

 

هر فلفل دلمه ای را با مقداری از این مخلوط پر کنید و روی آن ها مقداری پنیر بریزید. سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.