2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
با کلم بروکلی چه غذاهایی درست کنیم

با کلم بروکلی چه غذاهایی درست کنیم

دستور پخت و طرز تهیه 4 غذای بسیار خوشمزه را که با کلم بروکلی درست می شوند در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -سوپ کلم بروکلی رایج ترین غذایی که است که با این نوع از کلم درست می کنند اما واقعیت این است که بروکلی را می توان در غذاهای مختلفی استفاده و طعم های عالی ایجاد کرد. دستور پخت 4 نوع غذا در ادامه آمده است.

طرز تهیه خوراک گوشت با کلم بروکلی

خوراک گوشت و کلم بروکلی

یکی از خوراک های خوشمزه ای که در آن از کلم بروکلی استفاده می شود نوعی خوراک گوشت است که چینی ها آن را ابداع کرده اند و به نوشته غذالند برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

گوشت گوساله: ۲۰۰ گرم

کلم بروکلی: ۴۰۰ گرم

پیاز متوسط: ۲ عدد

سیر: ۲ حبه

روغن مایع: به مقدار لازم

سس سویا: ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

آویشن و برگ بو: به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه غذا با کدو سبز

 

طرز تهیه

گوشت را به اندازه های متوسط مربعی شکل برش دهید. قطعات گوشت را به همراه کمی برگ بو و آب در یک قابلمه بر روی حرارت ملایم بگذارید تا گوشت ها بپزد.

 

بعد از پختن گوشت، آن ها را از قابلمه خارج و در یک بشقاب بگذارید. آب گوشت را صاف کرده و در یک ظرف جداگانه بریزید. کلم بروکلی را شسته و گل های آن را جدا و خرد کنید.

 

در یک قابلمه، تا نیمه آن آب پر کنید و کمی نمک اضافه نمایید و بر روی حرارت ملایم بگذارید. بعد از به جوش آمدن آب، کلم بروکلی خرد شده را به ظرف اضافه و چند دقیقه صبر کنید تا آب پز شوند.

 

بعد از آماده شدن کلم بروکلی، حرارت را خاموش و آنها را در یک بشقاب بریزید. در ماهی تابه کمی روغن ریخته و گوشت ها را کمی تفت دهید. سپس کلم بروکلی، ادویه‌ ها و آویشن را به گوشت افزوده و آن را مزه دار کنید.

 

پیاز و سیرها را پوست کرده و رنده کنید. در یک ماهیتابه دیگر، کمی روغن ریخته و پیاز و سیرهای رنده شده را کمی تفت دهید.

 

سپس یک فنجان آب گوشت و رب را به ماهی تابه اضافه و مواد را مخلوط نمایید. درب ماهیتابه را گذاشته و بگذارید ۲ دقیقه مواد بجوشد. سپس حرارت را خاموش کرده و سس سویا را به مواد افزوده و مخلوط نمایید.

 

گوشت و کلم بروکلی سرخ شده را در دیس بچینید. سپس چاشنی آماده شده را بر روی گوشت و کلم بروکلی درون دیس بریزید.

کتلت کلم بروکلی را چطور درست می کنند

کتلت کلم بروکلی؛ پیشنهاد شام

به نوشته سرآشپز پاپیون شما برای درست کردن کتلت کلم بروکلی برای 4 نفر به مواد زیر احتیاج دارید:

کلم بروکلی (کوچک) ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

آرد سه چهارم لیوان

شیر نصف لیوان

پنیر پیتزا (رنده شده) یک سوم پیمانه

سیر۲ حبه زعفران۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید: کتلت سبزیجات بدون گوشت را چطوری درست کنیم

 

دستور پخت

ابتدا کلم بروکلی را کاملا بشوید اما آن را باز نکنید!سپس داخل قابلمه ای مقداری آب و نمک را به جوش بیاورید و کلم بروکلی ها را داخل آن بیندازید و ۵ دقیقه بگذارید بجوشد سپس آن را آبکش کرده با آب سرد بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن برود.

 

آرد را با نمک مخلوط کرده و ۳بار الک کنید و کنار بگذارید. تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و با چنگال کمی بزنید و بعد و شیر را داخل ظرف بریزید و هم بزنید تا کف کند سپس سیر را رنده کرده و به مواد اضافه کنید و بعد پنیر پیتزای رنده شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.سپس آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

 

کلم بروکلی را با چنگال کلم ها را له کنید و به مواد اضافه کنید .باید انقدر با پشت چنگال فشار دهید تا مواد یکدست شوند و تکه های بزرگ کلم داخل مایه کوکو نباشد.سپس در صورت تمایل زعفران را به مواد اضافه کنید.

 

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن بریزید ، پس از داغ شدن روغن با قاشق مقداری از مایه کتلت بردارید و داخل تابه بریزید و پهن کنید و بعد درپوش ظرف را قرار دهید ، پس از اینکه یک طرف سرخ شد کتلت را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.البته این بار بدون درپوش!

با کلم بروکلی و سویا خورش خوشمزه بپزید

خورش سویا و کلم بروکلی

اگر دنبال غذای رژیمی هستید خورش سویا و کلم بروکلی گزینه مناسبی است. به نوشته غذالند شما برای پختن این خورش باید مواد زیر را آماده کنید:

کلم بروکلی : 400 گرم

سویا : 2 پیمانه

پیاز بزرگ : 1 عدد

سیر : 4 حبه

هویج بزرگ : یک عدد

رب گوجه فرنگی : 2 قاشق سوپ خوری

روغن : به میزان لازم

نمک : به مقدار لازم

فلفل : به مقدار لازم

زردچوبه :به مقدار لازم

 

پیشنهاد: غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ چی بپزیم

 

چطوری بپزیم

پیازها را خلالی خرد کنید. هویج را هر مدلی که دوست دارید برش بزنید.

 

در یک ماهیتابه متوسط روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه روغن داغ شد. پیازها را سرخ کنید. سپس سیرهای له شده را نیز سرخ کنید.

 

زردچوبه و فلفل را به مواد اضافه کنید. سویا را در تابه بریزید و حسابی با مواد مخلوط کنید.

 

بعد از اینکه سویا را تفت دادید رب گوجه و هویج خرد شده را اضافه کنید. مجدد مواد را خوب با هم تفت بدهید. سپس مقداری آب به غذا اضافه کنید و اجازه دهید هویج خوب پخته شود.

 

پس از پخت کامل هویج، کلم بروکلی خرد شده را اضافه کنید. صبر کنید تا خورش کاملا پخته شود. سپس آن را با نان یا برنج نوش جان کنید.

دستور پخت دلمه کلم بروکلی را یاد بگیرید

دلمه کلم بروکلی

دلمه کلم بروکلی را اگر با گوشت بوقلمون درست کنید عالی می شود. مواد لازم برای این غذا به نوشته سرآشپز پاپیون به شرح زیر است:

کلم بروکلی نیم کیلو

سس مایونز یک سوم فنجان

ماست‏ ۸۰ گرم

پیازچه خرد شده ۶ عدد

پنیر سوئیسی ۸ تکه

گوشت بوقلمون ۸ تکه

 

روش تهیه

کلم بروکلی ها را بپزید تا نرم شوند و بعد آبکش کنید. داخل یک کاسه کوچک، سس مایونز، ماست و پیاز را مخلوط کنید.

 

روی هر تکه از سینه بوقلمون یک تکه پنیر قرار دهید و روی هر کدام یک قاشق غذاخوری از مخلوط مایونز بریزید و روی هر کدام یک عدد بروکلی قرار دهید. باقیمانده مخلوط مایونز را کنار بگذارید.

 

گوشت بوقلمون ها را لوله کنید و داخل یک دیس چرب شده قرار دهید و با حرارت بالا به مدت دو دقیقه داخل ماکروویو بگذارید و روی هر کدام مخلوط مایونز را بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.