2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه مقبوله؛ غذای عربی با بادمجان

طرز تهیه مقبوله؛ غذای عربی با بادمجان

یکی از غذاهای خوشمزه که با بادمجان درست می شود مقبوله پلو نام دارد که دستور پخت آن را می توانید در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -مقبوله پلو غذایی عربی است که به ویژه در کشور فلسطین و ساکنان غزه بسیار رواج دارد. این غذا را با بادمجان برنج درست می کنند. طرز تهیه . دستور پخت آن در ادامه آمده است.

 

مقبوله را با چی درست می کنند

به نوشته همشهری شما برای تهیه مقبوله عربی برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان سرخ شده بزرگ: ۲ عدد

برنج: ۲ پیمانه

گوشت بره با استخوان: ۴۵۰ گرم

پیاز ریز خرد شده: ۲ عدد

آب گوشت: ۴ یا ۵ پیمانه

نمک، فلفل، پاپریکا (فلفل شیرین)، دارچین: به مقدار لازم

هل و زردچوبه: به مقدار لازم

مقبوله پلو عربی را چطور درست کنیم

دستور پخت مقبوله پلو

بادمجان‌ها را پوست بگیرد و به شکل حلقه‌ای برش زده و سرخ ‌کنید تا حدی که به رنگ طلایی درآیند. بعد آنها را از روغن بیرون آورده و اجازه ‌دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه نجفی عربی

 

در ادامه گوشت را با ادویه‌ها و گیاهان معطر مانند نمک، فلفل، دارچین، هل، پاپریکا و برگ بو آب‌پز کنید. مراقب باشید که به اندازه کافی آب گوشت برای درست کردن این غذا داشته باشید.

 

پیازهای ریز خرد شده را سرخ کرده به اندازه‌ای که رنگ آنها کمی پررنگ شود. وقتی گوشت پخت آن را ته قابلمه قرار داده و بعد بادمجان‌های سرخ شده را روی گوشت بچینید.

 

در ادامه برنجی را که از قبل خیس کرده‌اید را روی بادمجان‌ها قرار دهید. سپس آب‌ گوشت را به اندازه‌ای که فقط حدود یک سانتی‌متر روی برنج را بپوشاند به قابلمه اضافه کنید.

 

فیلم: طرز تهیه کبه عربی چگونه است

 

قابلمه را روی حرارت بگذارید تا به جوش‌ آید و سپس شعله را کم کنید. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا غذا بپزد. وقتی غذا آماده است که برنج بپزد و پف کند. قابلمه را روی دیس برگردانده و درصورت تمایل با خلال پسته و بادام روی آن را تزیین کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.