2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روش نگهداری و تکثیر گیاه همیشه سبز چینی در آپارتمان

روش نگهداری و تکثیر گیاه همیشه سبز چینی در آپارتمان

یکی از گیاهان آپارتمانی آگلونما یا همیشه سبز چینی است که راه و روش آبیاری و نگهداری از آن را می توانید در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -گیاه آگلونما را با نام گیاه همیشه سبز چینی نیز می‌شناسند. علاوه بر زیبایی بسیار زیاد آگلونما، این گیاه برای جذب انواع آلاینده‌ها بسیار مناسب است. این گیاه مقاوم زیستگاهش در اندونزی و مالزی است و در طول زندگی خود طراوت و سبزی‌اش را حفظ کرده است. در کنار این زیبایی می‌توانیم مقاومت بالا و فواید آن را نیز ببینیم. همه این موارد آگلونما را به گیاهی مناسب آپارتمان تبدیل می‌کند.

 

آیا آگلونما گل می دهد؟

چاردواری جام جم با مقدمه بالا نوشت: زیبایی آگلونمای سبز محدود به برگ‌هایش نمی‌شود، بلکه گل‌های کوچکی دارد که در شرایط مناسب رشد می‌کنند. رنگ گل آگلونما یخی است. وقتی آگلونما گل می‌دهد، رشد گیاه قطع می‌شود. بنابراین بهره بردن از زیبایی آنها بهتر است محدود به چند دقیقه باشد.

 

در غیر این صورت آگلونما و گل هر دو از بین خواهند رفت زیرا گل دادن آگلونما به ضرر گیاه مادر است. از نظر مقاومت، این گیاه را می‌توان در دسته گونه‌هایی قرار داد که به این زودی‌ها دچار آسیب نمی‌شوند. بنابراین می‌توانید آن را به راحتی و بدون نیاز به انجام پروسه‌های پیچیده نگهداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه مراقبت و نگداری از گل یاس رازقی در خانه

 

در نهایت نیز خواص گل آگلونما در سالم سازی هوای محیطی که در آن قرار گرفته، ویژگی‌های مثبتش را کامل می‌کند. در واقع وجود آگلونما، باعث می‌شود سمومی که در فضای اتاق وجود دارد از بین برود. همچنین بر خلاف گیاهان دیگر در تمام طول شب نیز اکسیژن تولید می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود در اتاق خواب حتما یک گلدان از آگلونما داشته باشید.

گیاه همیشه سبز چینی به چه مقدار نور و آب نیاز دارد

نور مناسب برای گیاه همیشه سبز چینی

آگلونما می‌تواند طیف گسترده‌ای از شرایط نوری مختلف را تحمل کند. نباید این گیاه را با خورشید تنها بگذارید، چرا که او را چند قدم به پایان زندگی‌اش نزدیک کرده‌اید. آگلونما و نور با هم سازگار نیستند. با قرار دادن گلدان در پشت پنجره شمالی منزل، بهترین شرایط را برایش ایجاد خواهید کرد. البته گونه‌های مختلف این گیاه به میزان نورهای متفاوتی نیاز دارند.

 

آبیاری آگلونما

آگلونما آبیاری زیادی نمی‌خواهد .در واقع شما باید زمانی اقدام به آب‌دهی کنید که خاک گلدان آگلونما خشک شده باشد. مانند اغلب گیاه‌های آپارتمان آبیاری زیاد مشکلات جدی را برایش ایجاد خواهد کرد. اما در نظر داشته باشید که هرچه گلدان بزرگ‌تر باشد، آبیاری نیز باید بیشتر انجام شود.

 

دمای مناسب برای گیاه آپارتمانی آگلونما

بهترین دما برای نگهداری آگلونما ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. مراقب سرمای هوا در زمان نگهداری از آن باشید، چرا که در صورت کاهش دمای زیاد، گیاه شما می‌میرد.

 

در همین زمینه: چگونه از گیاه پول چینی در آپارتمان مراقبت کنیم

 

آگلونما نیاز به تغذیه مصنوعی ندارد. در شرایط معمول گیاه آگلونما نیازی به هرس ندارد. اما می‌توانید برگ‌های پیر را با استفاده از قیچی باغبانی از آن جدا کنید. گاهی برای تحریک رشد، یک گره از برگ را هرس می‌کنند. اما در هر صورت به هیچ عنوان به شاخ و برگ‌های نزدیک پایه گیاه دست نزنید، چرا که خودش نیز به شدت آسیب می‌بیند.

گیاه آگلونما را چگونه تکثیر کنیم

روش تکثیر همیشه سبز چینی

قلمه، برگ و ریشه سه جزء اصلی هستند که برای تکثیر می‌توان از آنها استفاده کرد. البته راحت‌ترین روش برای تکثیر از طریق ریشه است. قلمه زدن را باید در فصل بهار یا اوایل پاییز که هوا متعادل است انجام دهید. قلمه‌هایی که در این مرحله استفاده می‌شود را باید از گیاه اصلی جدا کرد. البته هر ساقه‌ای به درد این کار نمی‌خورد و باید سراغ ساقه‌هایی بروید که روی‌شان حداقل ۳ تا ۵ عدد برگ داشته باشند.

 

فیلم: نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی زامیفولیا

 

یک گلدان را پر از پیت ماسه و پرلایت کنید و سپس یک سوم ساقه را درون آن قرار دهید. به قلمه‌ها مقداری آب بدهید و روی آنها را با یک نایلون بپوشانید، تا شرایطی مانند گلخانه برایشان ایجاد شود. البته باید چند سوراخ نیز روی پلاستیک ایجاد کنید تا هوا در گردش باشد. رشد ریشه بعد از چند هفته آغاز می‌شود و زمانی که به ۴ تا ۵ سانتی‌متر رسید باید جای آن را تعویض و گیاه را به یک گلدان منتقل کنید. قلمه‌ها را می‌توان در آب هم گذاشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.