2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چرا گل های من در خانه پژمرده می شود

چرا گل های من در خانه پژمرده می شود

انجام دادن ۴ کار اشتباه درباره گل های آپارتمانی باعث پژمرده و خراب شدن آنها می شود.

دوات آنلاین -نگهداری از گل و گیاه در خانه فقط به زیبیی منزل ما کمک نمی کند بلکه حس خوبی که دارد بر روح و روان ما نیز تاثیر مثبت می گذارد اما خیلی از ما با مشکل پژمرده و خراب شدن گل های آپارتمانی مواجه هستیم.

 

نور نامناسب  گیاهان آپارتمانی را پژمرده می کند

خراسان نوشت: زمانی که گیاه را خریداری می‌کنید، باید از فروشنده بپرسید که گیاه‌تان به چه نوع نوری نیاز دارد.‌ بعضی از گیاهان نیاز به نور زیاد و بعضی نیاز به نور کم دارند؛ پس باید این دو تفاوت را بشناسید، در غیر این صورت به گیاه آسیب وارد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: روش مراقبت و تکثیر گل گندمی در آپارتمان

 

گل ها را در جای خشک نگذارید

اگر گیاه را در یک مکان خشک مثلا نزدیک کولر گازی یا نزدیک به دستگاه گرمایشی قرار دهید، به آن آسیب وارد می‌کند.

دلیل اصلی خراب و پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی چیست

جای گلدان را مرتب عوض نکنید

گیاهان زمانی که در یک محل مشخص و ثابت باشند، ریشه می‌زنند. این که شما بخواهید مدام جای شان را تغییر دهید، به آن‌ها آسیب وارد می‌کند.

 

همچنین در چهارمین نکته وقتی که صحبت از عوض کردن گلدان می‌شود، بسیار مهم است که این کار را در زمان صحیح انجام دهید که گیاه واقعاً آماده است؛ یعنی اگر ریشه‌ها از قسمت منافذ زه کشی بیرون زده‌‌اند، باید گلدان را عوض کنید؛ در غیر این صورت نیاز نیست که مدام این کار را انجام دهید.

 

برای نوشتن این مطلب از «ایسکا نیوز» کمک گرفته ‌شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.