2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی حسین اکلیلی بازیگر نقش آقای گرفتار

بیوگرافی حسین اکلیلی بازیگر نقش آقای گرفتار

حسین اکلیلی کارگردان و بازیگری است که او را با سریال آقای گرفتار می شناسیم. زندگینامه این هنرمند را بخوانید.

دوات آنلاین -سریال آقای گرفتار از مجموعه های به یادماندنی است که حسین اکلیلی نقش اصلی آن را بازی کرده و کارگردانی فصل اول آن را نیز خودش به عهده داشته است. بیوگرافی این هنرمند در ادامه آمده است.

 

حسین اکلیلی؛ هنرمندی از اصفهان

حسین اکلیلی متولد سال 1332 است و در اصفهان به دنیا آمده. او هنر بازیگری و کارگردانی را نیز در همین شهر پی گرفت اما مدتی است او را کمتر می بینیم. خودش در این باره گفته: واقعیت امر من عطای بازیگری را به لقایش بخشیده ام، طی این سالها با تمام وجود تلاش کردم تا حقانیت بچه های شهرستان را به اثبات برسانم اما هیچگاه این اتفاق نیفتاد و همچنان سینما در شهرستان‌ها به شدت مهجور مانده است.

 

اکلیلی فعالیت هنری خود را به صورت حرفه ای از سال 67 با تئاتر آغاز کرد و در همان سال نمایشی به نام رمال باشی را روی صحنه برد. نویسنده،کارگردان و بازیگر این نمایش خود او بود و در سال های بعد نیز چندی نمایشنامه نوشت، آنها را کارگردانی کرد و در این آثار بازی نیز کرد.

حسین اکلیلی بازیگر نقش آقای گرفتار

فیلم های سینمایی حسین اکلیلی

اکلیلی 4 فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد. هوای تازه، سلام سرزمین من، شما فرشته اید و جنجگوی پیروز کارهای سینمایی این هنرمن است اما او از سال 77 به بعد دیگر در هیچ فیلمی جلوی دوربین نرفت. آخرین فیلم او یعنی جنجگوی پیروز به کارگردانی مجتبی راعی داستانی تاریخی دارد. در این فیلم گلین خانم، سوگلی ناصرالدین شاه از توطئه‌های انگلستان با خبر می‌شود و درصدد خنثی کردن توطئه برمی‌آید. از طرفی آقاخان نوری، میرزا هاشم (همسر پروین خواهر زن شاه) را مجبور می‌کند تا همسرش را طلاق بدهد چرا که او به پروین علاقه دارد. میرزا هاشم از ترس به سفارت انگلیس پناهنده می‌شود. در این بین تلاش‌های گلین خانم برای خروج میرزا هاشم از سفارت و جلوگیری از طلاق خواهر در کنار توطئه سفیر انگلیس برای مسئله هرات، سوء ظن شاه را نسبت به گلین خانم برمی‌انگیزد. او بالاخره زمانی که شاه می‌خواست گلین را به جرم خیانت گردن بزند، از توطئه سفیر انگلیس و آقاخان نوری مطلع شده و در می‌یابد که گلین وفادارترین یار شاه است.

حسین اکلیلی بازیگر نقش آقای گرفتار

بازی در نقش آقای گرفتار

حسین اکلیلی قبل از سریال آقای گرفتار در مجموعه هشت بهشت بازی کرده بود و سپس دو سال بعد فصل اول سریال گرفتار را ساخت و خودش نقش اصلی آن را بازی کرد. البته او در فصل دوم این سریال فقط به عنوان بازیگر و تهیه کننده حضور داشت.

 

آخرین سریال اکیلی نیز مجموعه ای به نام خاتون  است که در سال 94 به کارگردانی مرتضی آتش زمزم برای شبکه ۵ ساخته شد. این هنرمند در فاصله این سال ها در سریال های زیر به ایفای نقش پرداخت:

  • پشت کوه‌های بلند
  • پیک راستان        
  • دل خوش سیری چند           
  • خانه شش در
  • یکی بود یکی نبود
  • تفنگ سرپر
  • قصه شب یلدا
  • آتش دل
  • غفلت
  • دخالتی
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.